Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tungerækker??
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 10:24

Hvad vil det sige hvis en hest er tungerækker i dressur??

Anja

Købes: DS eller DH hoppe min 166 i stg max 11år.
SORT
0
0
Svar på denne tråd

simpelt..
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 12:47

Den rækker tunge, altså den går med tungen ude af munden. Ikke særlig velset og slet ikke for en dressurhest.

katrine

0
0
Svar på denne tråd

e,.o,umnbfvfbnm,umynbgvfsdvfbnm,m
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 14:10
Hvis den gør det så prøv evt et hannoveraner næsebånd... det skulle hjælpe på det.

Hvem elsker jeg..??

Equador

Mercur

Rasmus

Maica

Celine

Codan Og

Hingste

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 17:57

Er det kun når man rider den gør det??

Skal nok kun bruge den til avl og let ridning.

SORT
0
0
Svar på denne tråd

Tungerækker
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 18:24

Ja jeg vil da mene det kun er under ridning.

Hannoveransk plejer at hjælpe så biddet ligger mere stille i munden på hesten. :)

I Wrote Your Name On A Rock, But The Rain Took It.
I Wrote Your Name In The Ice, But The Sunshine Took It.
I Wrote Your Name In The Sand, But The Sea Took It.
I Wrote Your Name In My Heart - There It Will Be Forever

0
0
Svar på denne tråd

tungerækker...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 22:17

Min gamle var tungerækker, men det var meget periodisk og jeg havde en fornemmelse af at det hang sammen med at hun var meget varm i hovedet og i perioder var mere stresset ( uden grund) end andre. Hun kunne engang imellem godt finde på at gå på folden og række tunge, og hun gjorde det også i perioder når jeg red på hende. Når hun endelig gjorde det under ridningen var det så slemt at hun måtte have en sut, hannoveransk næsebånd hjalp ikke.

Det skal lige tiføjes at hun selvfølgelig blev holdt med tandraspning, biddet fejlede intet...kort sagt det var uden grund, og hun kunne også tungerække med hackamore på. Tror det var for meget en vane for hende da jeg i sin tid købte hende.

Michelle

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har fået at vide...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 08:10

fra professionelle hestefolk jeg kender, at tungerækning kan ske når tilridningen ikke gøres korrekt. Det er en defekt hesten udvikler fordi dette arbejde ikke gøres godt nok.

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Tungerækning
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 09:02

Skyldes alene rytterfejl. Det skal ikke forstås sådan, at man er er en dårlig rytter, hvis hesten rækker tunge. Det er hesten, som er meget følsom og reagerer på mindste uro eller vrid i rytterens hånd. Eller sagt på en anden måde: Rytteren straffes, hvis ikke han/hun sidder perfekt. Hvis man har tendens til cykelstyrhænder = vandret, så kommer tungen med det samme.

En tungerækker kræver en helt rolig hånd, og et godt trick er at vippe hånden lidt nedad, så tommelfingeren peger lidt ned. På den måde kan hånden ikke komme i vandret position uden at man stikker albuerne helt vildt ud til siden (prøv selv). Samtidig skal albuerne klemmes godt ind til kroppen. Hvis man har urolige albuer, forplanter det sig til hånden og dermed hestens mund.

Man skal også sørge for at ride med benene og ikke på tøjlen - altså ikke noget med at tage hårdt i tøjlen eller save.

Hvis man retter sig efter ovenstående, så forsvinder tungerækningen hurtigt.

*** Små gule, der kan og vil - nu med føl ***

0
0
Svar på denne tråd

tralalalalal
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 10:27

tak for jeres svar..

Men landet ligger nu sådan at det er en hoppe jeg har lidt kig på, så det er ikke min.

Ville også kun bruge hende til avl og lidt ridning engang imellem..

Også har det vel ikke den helt store betydning at hun er tungerækker, vi skal ikke starte stævner eller noget bare hygge ridning..

Anja

SORT
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider