Idag oprandt dagen hvor min elskede Spanske hingst måtte lade kuglerne. Han er, eller skal man sige var, basis kåret i PRE. Havde engang en drøm om at føre hopper til ham, men nu er det slut. Drømmen begyndte så småt at brase engang sidste år, hvor den kære hingsts hormoner så småt begyndte at koge og jeg indså at det med fremmede hopper til bedækning, tager tid og kræfter samt ville genere opstalder heste i deres vante gange. Hingstens kamerat og soulmate Røde (valak) vandt gradvis mindre og mindre inpass.
Jeg ville gerne, at de to sagtens kunne fortsætte med at gå på fold sammen. Men her i det tidlige forår begyndte det så at opstå flere og flere halv dramatiske kampe op ude på folden (ja tænk bare, at jeg var naiv - men nu har jeg prøvet det) Er ikke ret vild med tanken om at holde hingst isoleret og netop derfor har de to gået sammen siden Calibre var 1 år. Og vi kan roligt konkludere at det gik skide godt i næsten 4 år.
Her i det meget tidlige forår vandt Calibre den ene sejr efter den anden og de to drenge blev skilt ad med bare et lag hegn i ca 90 cm højde. Det gik fint en rum tid - bare man huskede at tage Rødes grime af, sådan at Calibre ikke kunne gribe fat i Rødes grime og hive ham gennem hegnet, hvorefter Calibre bankede Røde.
Så oprandt dagen hvor vi ikke længere kunne trække en hoppe forbi hegnet uden at Calibre, meget elegant, hoppede over det "lave" hegn og bankede Røde.
Calibre fik lov at bedække min ene spanske hoppe - men med mit uheld - viser det sig at hoppen ikke er i fol (skannet) og at der er en del væske i børen. Jeg tænkte: holy moses...der har jeg vist hingst længe.
Imellemtiden nåede Calibre at té sig tilpas dårligt på fold, så meget at jeg ikke turde lukke ham derud igen uden risiko for at han røg igennem med 110 km/t (ellers absolut en behagelig hest at arbejde med i sandkassen) Og jeg tænkte ---nu har jeg fået nok. Hoppen er ikke i fol og hingst er snart vallak. Ringede til dyrlægen imorges - dyrlægen var der 3 timer senere - og nu er det sket. Jeg skal hilse og sige, at han ikke har fattet det endnu og at jeg har det fortræffeligt med min beslutning.
Her er et lille billede af knægten med boller

Orghh det bliver vist lige plads til et mere fra dengang han var mindre

Mvh
Mona