Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Åh ja den 1. gang
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 16:00

Efter 6 mdr. hvor det ikke har været på tale, skete det endelig i dag...

Jeg gik med en forventning om de 2 timer jeg skulle nyde , man glemmer altid hvor længe 2 timer kan føles især når det er 1. gang efter 6 mdr.

Jeg sætter mig op, tager fat med begge hænder, trækker øjeblikket ud ...

Vrider nøglen :-)og uhyret sætter igang med et lægen ventet "brøl"

Jeg har lige slået græsset for 1. gang i år ;-D

Fantastik duften og nydelige resultat er en fornøjelse.

Illum.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg nyder også...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 17:48

... duften af nyslået græs. Men jeg må indrømme at jeg er GLAD for at der ikke er græsplæne til 2 timers slåning!

(og her hvor jeg bor er det så nemt, for ham der ejer gården slår græsset - også i min have... luksus)

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Hahaha Illum
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 18:08
Du lyder fuldstændig som min mand. Han var ude for 1. gang, her for nogle dage siden, og for 2. gang i går. Han så helt salig ud i ansigtet da han kom ind.

Mange hilsner fra
Anja
- med de fire skønne muler:
Zariba, Cæsar, Renault og Papaya Ley
0
0
Svar på denne tråd

Han må så også være
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 18:29

Ejer af et selvkørene uhyre af en hvis størrelse ;-D

Jeg fik nemlig en ny kæmpe en sidste år , med bredt klippeskær 120 cm.

Og det var ikke en gang i fødselsdags gave :-)

Illum.

0
0
Svar på denne tråd

Der er ikke noget som frisk græs
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 19:15

Ja, jeg har også taget alle 3.000 m2 græs nu, noget af det endda et par gange allerede. Jeg overtalte fruen (Anja) til at det skulle være en stor havetraktor - godt nok kun 117 cm klippebredde, dog med 2 rotorer. 117 cm klippebredde, udkast osv. bliver alligevel også til noget - ikke mindst nogle problemer, da jeg i sin tid kom hjem med den. Se evt. min lille historie om den forskrækkelse på vores hjemmeside: Historien om haven der var for lille.

Det er simpelt hen skønt at komme ud at slå græs. Så er det forår!

Hilsen

Erling

0
0
Svar på denne tråd

JAmen...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 19:51

Illum - det monster der kan vel lige været i traileren - og så er der kaffe på kanden når du kommer med den.

Jeg vil tro du kan klare vores "have" på 1½ time - sæt igang

Christel

Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 20:12

Hej.

I har ret i at nyslået græs dufter herligt. Men herhjemme har jeg valgt at lukke hestene ud i haven. Så kan jeg sidde med en kop kaffe og se på at de gør arbejdet.

Vi har selvfølgelig stadig nogle græsrabatter (de kan desværre ikke hegnes ind;-) Men dem får manden lov at slå

Hej fra

Irene

0
0
Svar på denne tråd

Ja Erling
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 20:33

Den slags problemer har vi heldigvis ikke .

Manden har nemlig forlængst udvidet alle indgange til haven, så John D kan gøre ind og smide det gødning der er i overskud ! ud over det hele :-)Så har hustruen jo fast arbejde...

Han har dog lært en ting, det skal forgå på FROSSEN plæne.

117 eller 120 cm i klippe brede er jo et fedt, men har du så knækstyring ??? og glidene overgang fra frem og bak ?? ;-D

Cruella har I en plæne ??? Sådan en rigtig en ;-)

Illum.

0
0
Svar på denne tråd

Min første gang
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 20:36

... har jeg tilgode! ;-)

Tiden har ikke været til det - endnu - men jeg regner med at entrere Stiga'en snarest.

Den "tager" 100 cm i klippebredde og har frontmonteret "klipper" med 3 skær.

Det ER nu meget nemmere, når man kan "dreje på en tallerken" og komme helt ind under buskene ...

Men ... og nu kommer det:

Første gang ER nu noget særligt! - men efterhånden som det "grønne helvede" bryder løs - og jeg også skal bruge mindst 2 timer på at tæve græsset - så mindsker begejstringen hen over sommeren ...

Forhaven kan forøvrigt ikke tåle Stiga'en - og skal slås med en almindelig (heldigvis selvkørende) græsklipper.

Jeg har faktisk tit tænkt på, at man burde asfaltere "skidtet" og male det hele grønt!

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Illum ...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 21:01

Du har nakket mig! Jeg har simpel forhjulsstyring og manuelt gear med gammeldags udkobling.

Og Nina har nakket mig! Jeg har klipperen midt under vognen (med LAAANGT ud til hjørnerne) og den lille rotorklipper er bestemt ikke selvkørende.

Jeg må straks få overtalt Anja til at få lov til at investere i nyt grej ...

Hilsen

Erling

0
0
Svar på denne tråd

Hæhæ Erling
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 22:40

... så kan du lære det!

Men kan vi (selvom du føler dig "nakket") ikke være enige om - at selvom det er ret fedt at sidde ned og slå græs ... så ER der alligevel andre ting - der er mere "morsomme"?

JEG ønsker mig en græsplæne, der selv holder sig på ca.5 cm - og derefter stopper væksten!!!

Men det er jo nok utopi - og jeg ville dog aldrig nogensinde "bytte" med en lejlighed i en storby!!!

Så hellere "slås" med naturen.

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider