Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Snows nye rekord...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 20:34

Ja i dag har Snow fået 4 nye sko på, klokken var ca. 13.30 og inden klokken blev 19 havde han allerede formået af trædde den ene forsko af! 5 ½ time, det må være ny rekord...

Jeg har forgæves kimet smeden ned lige siden, men han er ikke til at få fat i. I morgen tidlig kl 9 skal Snow til Brovst hvor han skal til berider, og hvad er chancen for at han får skoen på inden?!

Er simpelthen græde færdig!

Et lille fortvivlet indlæg herfra

Hilsen Jannie

Opstalding søges i Kolding eller omegn

www.heste-nettet.dk/ma...271&t=4271

0
0
Svar på denne tråd

Surt...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 21:52

Nogen heste er bare eksperter i det!

Jeg har dog fået styr på min, så nu træder den (7-9-13) aldrig sko af mere!!!

Hvordan gør den? Træder den op i skoen bagfra? Eller fra indersiden?

Calina går i dag med forsko med to optæer på! En foran og en forinden. Det forhindrer hende i at træde på indersiden af forskoen med den anden forhov, som hun hellers havde for vane. Ifølge smeden og dyrlægen hæmmer det ikke hovens mulighed for at arbejde væsentligt.

Desuden går hun altid med store bløde eskadronklokker, de former sig bedre om hoven og når ned til jorden i hele bagerste halvdel.

Jeg har desuden haft held med at forbedre hendes hovkvalitet vha. korrekt fodring og tilskud af AV.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Han træder
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 22:18

dem både af fra siden og bagfra.

Han går også med klokker, og det hjælper rigtig godt. I dag da han trådte skoen af, havde han ikke sine klokker på, for han var ved at blive vasket, hvor uheldig har man lov at være?!

Han gik med "flap-sko" i 8 uger for dem kunne han ikke træde af, og der fik hans hov lov at vokse en del.

Derudover får han biotin, og der er fin ny, forhåbentlig stærkere hov på vej, men gud hvor går det altså langsomt...

Men 5 ½ time er skam ikke den eneste rekord han besidder, 5 sko på 6 uger er en af de andre!

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Janne...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 08:30

Så har han nok trådt den af ved at stå på den indvendige kant, ikke?

Du skulle prøve at snakke med din smed om ikke han kan lave optæer forinden, evt. bare indtil hoven igen er vokset så meget ud at den går helt ned til kanten af skoen, for det gør den sikkert ikke nu, vel?

Jeg skal prøve at tage et billede af Calinas forsko. Det er Henrik Thomsen, Grindsted Beslagsmedie der har lavet dem. Han trækker selv de ekstra "tæer" på almindelige sko.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Tine..
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 08:50

Ja ver lige sød at tage et billede af det? Har aldrig hørt om det.

MVh Camilla

Successful people will do what unsuccessful will not.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 12:47

Jens Gert, har brugt Henrik men det gør jeg ikke mere, da han ikke har temperament til min hest...

Jeg fik heldigvis fat i Jens og han var ude og sko hesten i morges inden vi skulle afsted, så det var godt nok lækkert

Hilsen Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Camilla80
Forfatter: 
Dato:  03-05-2006 22:39

Her er et billede af Calina's sko som Henrik har lavet.

Det begrænser selvfølgelige bevægeligheden i hoven en smule, men det er i det her tilfælde ingenting i forhold til så dårligt hun gik hver gang hun smed en sko!

Janne Tornvig: Jeg har kun set og hørt at Henrik behandler hestene pænt, ærgeligt at du har dårlige erfaringer.

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider