|
|
| Så kommer dyrlægen idag |
|
|
Så kommer dyrlægen idag. Jeg er godt nok spændt på hvad hendes diagnose siger. Dem der ikke har læst på røgt og Pleje kan læse det her: Klaphingst uden boller Jeg håber virkelig at blodprøven viser at han danner for meget hormon, der gør ham så dameglad. Det ville fjerne en del bekymringer hos mig. Han er jo blevet min lille superhelt der bare er så modig og går (næsten) alle steder, selvom han ikke har været der før. Selvom jeg fandt ud af forleden at han er frygteligt bange for får!  Men hans opførsel på folden volder mig store bekymringer. Han er bestemt ikke ond i sulet, gør aldrig noget ud af sine trusler mod de andre og stopper flere meter fra dem når han vil have dem væk fra hopperne. Og det er til forskel fra andre vallakker der virkelig gør noget ud af sine trusler. Det eneste der ligger i det er at han er så dameglad og beskyttende overfor dem. Og det gør at han er noget urolig når han er trukket væk fra hopperne og står og danser ved striglebommen eller kalder højlydt. Så kryds fingre for os idag og for at hans hormoner bare raser og at de kan dæmpes ved en hormonsprøjte... For hvem kan stå for dette fjæs  
Tina - Nu med hest i ponystørrelse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej tina... |
|
|
du er da uheldig med dine heste. Jeg krydser fingre for dig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Krydser |
|
|
fingre for at han bare er lidt hingstet og det kan dæmpes med en hormonsprøjte når nu han på alle andre måder bare er hesten for dig.
Welsh sec. C hingst, sølvtonet palomino, kåret står til rådighed. Se HN-lodge.
Ingen er både ærlig og fjendeløs. (Carl Erik Soya)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sørme heldig!!! |
|
|
Ja, jeg er sørme heldig  Nå, dyrlægen har været der. Hun ville ikke give hormonsprøjte, både fordi hun ikke havde det med (?) og fordi det kun holder en uges tid. Der blev taget blodprøve, som skal påvise om han er renskåret ved kastration. Er han ikke, kan man operere. Er han må jeg bare leve med det... Så er spørgsmålet bare om jeg kan leve med det  Er sgu snart træt af at være hesteejer!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smukke Rökkvi |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
26-04-2006 12:40 |
|
Han er da dejlig!  Men i islænderverdenen lader man ikke hopper og vallakker gå sammen. Det er nok mere problemet. Jeg vil nok mene, at du skal finde en løsning, hvor han ikke går på fold med hopper. Det er ikke alle steder de gør det, da vallaker kan springe på hopperne og forurene dem. Jeg håber, du får løst det lille problem. Du er da ikke en håbløs hesteejer.Du har da tværtimod prøvet hårdede end andre. Jeg tror og håber, at Rökkvi er hesten for dig.
Mvh xtiny ---
< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.
--- <t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan? bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina... |
|
|
Du er da godt nok uheldig med de heste du køber  Jeg håber og krydser fingre for, at det er noget som kan løses med Rökkvi. Han er vel nok en dejlig lille ishest 
Med venlig hilsen Trine 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor lang tid? |
|
|
Hvor lang tid har du haft ham? Det er da ret almindeligt at en ny hest er meget afhængig af de andre i starten, nogle kan være flere måneder om at falde helt til ro. Hvis hans tidligere ejer ikke har haft den slags problemer, ville jeg nok lige slå koldt vand i blodet og give ham lidt tid...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg syntes |
Aribeth |
26-04-2006 13:14 |
|
Jeg syntes godt nok det er lige lovligt tidligt du maler fanden på væggen og allerede overvejer at skippe Rökkvi også... Giv ham en chance, han er ung og uerfaren og skal lige finde ud af det med den nye flok... har I i øvrigt egentlig plads nok?? Mon ikke der kommer mere ro på ham efterhånden, det er nok nødvendigt at væbne sig med lidt tålmodighed for at finde ud af om ikke det går. Og så opdrag ham til at når du har ham i hænder så skal han Fan*** opføre sig ordentligt. Det kan være hårdt arbejde, men at regne med at alt bare løber glat er nok ret naivt. Find ud af hvad du vil tolerere når du håndterer ham... og når han så gør noget af det du ikke vil tolerere, ja så opdrag på ham. Hvis du vil have en sød og nem hest hvorfor så ikke selv "lave" den end at købe en ny og så håbe på den er "forprogrammeret" i forvejen. Hilsen Katrine
-Nothing is original everyone imitates someone- Man bliver fuld af L O R T hvis ikke man skider Spam spam spam spam spam and spam
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En måned |
|
|
Jeg har haft ham i en måned nu. Han kom lynhurtigt ind i flokken og overtog det hele, samt hopperne. Jeg ved godt at det ikke er lang tid. Og jeg har nok også en tendens til at male fanden på væggen. Men det er sgu ikke sjovt at komme i stalden hver dag og frygte hvilke historier jeg nu skal høre om ham... Som skrevet er han ikke ondsindet. Han kan lægge ører af de andre og koste lidt væk med dem så han kan have hopperne for sig selv. Det er yderst sjældent at han gør alvor af sine trusler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aribeth |
|
|
At skille mig af med ham vil være den allersidste løsning. Han er jo ellers alt det jeg har ønsket i en hest. Falder der ikke ro over flokken vil næste alternativ at flytte til et sted hvor der for det første ikke går så mange samlet og for det andet hvor de går delt i hopper/vallakker. Jeg ville dog gerne have dyrlægen med ind i det for er han ikke renskåret er der jo ikke noget at sige til hvis den lille mand er frustreret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså da |
|
|
du er da noget uheldig . Jeg har også islænder - men er absolut rimelig "ny" indenfor faget - men den der med at i islænderverdenen går hopper og vallakker ikke sammen, den kan jeg kun smile lidt af. En hest er en hest - og selvfølgelig burde de da kunne gå sammen, forudsat at der selvfølgelig er plads nok til dem og at der ikke er andre problemer (f.eks det du nævner med om han er renskåret eller ej). Hvad med der hvor du købte ham fra - hvad gjorde hun? Da jeg købte min islænder for 2 år siden, havde sælger udfyldt 2-3-4 sider omkring hesten. Alt fra navn, alder, unoder osv. Det var bare så godt, der var der beskrevet hvad foder hun var vant til at få, om hun kunne sadles og rides uden problemer (omkring sadel nævnte de, at hun viste utilpashed, så det var afklaret) og en maaasse andet. Det var nogen standadpapirer fra Dansk Islænderforening - går jeg ud fra. Men det gav mig en tryghed omkring handlen! Men pøj pøj med din ishest - for skøn, det er han i hvert fald! . Hilsen Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pladsen |
|
|
Ja plads er der masser af, der hvor Rökkvi står, så det er ikke det der er galt. Jeg håber virkelig at der kan gøres noget Tina, for jeg synes snart du fortjener lidt medgang. Jeg har heldigvis ingen problemer med den lille bølle, for som vi snakkede om, så gider Chanell ham overhovedet ikke og når han nærmer sig, ser hun MEGET sur ud og så går han igen  Godt man har en sur gammel ponyhoppe, der ikke finder sig i bøllestreger fra unge lømler 
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maiken |
Maiken Iversen |
26-04-2006 13:50 |
|
Heej du kender mig nok ikk men jeg krydser fingre for dig og ham alligevel... hvor bor du..? hvor mange heste/pony` er har du haft..? Hvor mange har du nu..? Mvh... Maiken...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ishest |
|
|
Hvor lang ventetid er der så svaret på sådan en prøve? Håber på de bedste! Venligst Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Tina. Jeg er overbevist om, at mange af hans hingstede tendenser forsvinder, hvis du kan få ham på fold adskilt fra hopperne. Eventuelt på fold med kun en enkelt hoppe, som så kan være hans, og så han ikke skal passe på dem alle sammen på én gang. Det har virket hvor min hest står opstaldet. Kan du ikke få lov at prøve at lukke ham kun med en enkelt hoppe eller kun sammen med vallakker, det hvor du har ham opstaldet? Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er lige præcis derfor |
|
|
at vores folde er opdelt i hoppe folde og vallak folde. så bliver der nemlig ikke kamp om hopperne. og den anden vej rundt bliver en af vallakkerne ikke skadet fordi han måske er lidt for interesseret i en hoppe der så slår fra  dog er der liv og glade dage på vallakke folden - det har nu kostet mig 2 dækkener inden for 5 uger (det nye er er kun en meget lille flænge - men det har været et dyrt dækken og det er bare så trist ) men smid ham på en fold kun med vallakker. så giver det ro.
Karina82 Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|