Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

umulig med lærehest
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 17:41

Nogen der ved hvor man kan finde sig en lærehest der ikke koster det halve af bondegården eller som lejes ud...

jeg har forsøgt overalt men kan bare ikke finde den - læreheste koster kassen også selvom de er urgamle og uden papirer og så hænger de ikke lige på træerne ...

nåh tænker jeg så - så må man jo nøjes med at leje men SE DET er bestemt ikke nemmere hvad er det der gør at de bare koster og hvorfor er der bare ingen til salg eller leje som bare står og drømmer om at få lov at lave lidt??

ØV lige et udbrud - har forsøgt at oprette en profil under rytter søger hest men ikke engang det kan lade sig gøre ??

Halv/hel parter søges nær randers til både heste og ponyer

0
0
Svar på denne tråd

lærehest?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 17:46

hvordan lærehest? i dressur eller spring og på hvilket niveau? Det kan være temmelig svært at fine en lærehest der har placeringer i grand prix hvis man kun vil give 20.000, kan du uddybe lidt mere hvad du søger?

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

sløjfespring for hest og pony

www.egene-ridecenter.d..._april.htm

0
0
Svar på denne tråd

ved ikke
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 17:53

jeg er lidt i tvivl om jeg må uddybe da det kan forståes af moderator som en annonce for at finde en men forsøger og håber det ikke bliver slettet...

jeg har ledt desperat efter en lille dressurhest og gerne lidt op i årene med lidt erfaring på sig. den behøver ikke gå alverdens dressurklasser men at den har været ude at starte lidt og derudover har oplevet en del som gør at det bliver en stabil og rolig hest at lære på. Resten kan vi jo lære sammen det vigtigste er at jeg er tryg ved hesten og at den kan lære mig lidt og at den har et sind der gør den ikke bliver varm i hovedet eller tænder helt af hvis jeg laver et eller andet "forkert" i mit forsøg på at lære..

alt i alt en rolig stabil hest - med lidt erfaring og som har kap til at starte lidt klubstævner med tiden ..

0
0
Svar på denne tråd

de skulle da ellers være til at finde
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 17:55

om ikke andet så hos en hestehandler. De har da ind imellem sådanne heste, jeg har set et par ved eliasen i slangerup, også uden at de koster det helt store.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

sløjfespring for hest og pony

www.egene-ridecenter.d..._april.htm

0
0
Svar på denne tråd

ikke det vilde
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 17:58

Det lyder da ikke til at være helt vilde krav du har.

Så det skulle da være muligt at finde sådan en hest.

Men hvad snakker du om af penge,du kan give for den ?

Mvh Graven

Smuk Broncerød Welsh cob Sec D hingst med blis og sokker tilbyder bedækning !

0
0
Svar på denne tråd

bare ikke muligt
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 18:00

Har forsøgt flere steder, men ofte synes jeg der i annoncer står, rutinieret rytter kræves og selvom jeg har redet i mange år vil jeg ikke betegne mig selv under den kategori...

jeg har primært været markfræser og har lært det hele af mig selv og har nu fået mod på at lære noget mere og har i den forbindelse brug for en hest at lære med og på. jeg vil gerne lære dressur i stedet for at kigge på fugle i skoven .. det bliver lidt tamt i længden og der skal udfordring til nu.

men men priserne på heste er bare pt helt i top så en ganske almindelig hest der er tilredet koster snildt 20.000 bare som nytilredet og der er måske lige peberet nok til mig lige pt.

hestehandlere lejer ikke ud vel??

0
0
Svar på denne tråd

prisen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 18:04

Jeg ville gerne holde mig under de 18 men er der mulighed for at leje kan jeg give lidt mere om et års tid. det ville jo være optimalt..

0
0
Svar på denne tråd

hvis ikke du har mere
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 19:53

at købe for, ja så får du ikke meget lære hest.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

det er da
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 13:31
heller ikke umulig men det er nok langt mellom dem

feks denne

www.heste-nettet.dk/ma.../105596/1/

Men den er jo ikke på Jylland
0
0
Svar på denne tråd

tralle trold
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 16:48

Hej tralle

tak for tippet jeg tager den lange tur til sjælland tirsdag den 9 og ser lurifax som du har linket til har talt med ejeren og hun er også åben for at finde en løsning. Glæder mig til at se ham IRL måske han er min nye lærehest han er lige stor nok men bare han så ikke er tung at ride så går det.

jeg har nu 3 åbne muligheder så mon ikke det lykkedes nu - har solgt mine 2 heste jeg havde til salg så jeg har også fået lidt flere penge på lommen - den ene bliver hentet lørdag så håber han får det godt ved sin nye ejer...

det var lige lidt opdatering skiver når hesten er fundet - kan nok slet ikke lade være

0
0
Svar på denne tråd

den findes...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 16:56

Jeg har købt en gammel dv på 17 år som går la dressur og mb spring. Den er frisk og rask, har ikke fejlet noget og er 100 % stabil. Jeg har givet 15000,- Og skal trække et føl om et års tid.

Det syntes jeg er en rimelig god pris.

mvh. trine

Glanvyrnwy Squire

Kåret welsh cob hingst sec.D tilbydes til avl!

0
0
Svar på denne tråd

den findes...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 17:05

Jeg har købt en gammel dv på 17 år som går la dressur og mb spring. Den er frisk og rask, har ikke fejlet noget og er 100 % stabil. Jeg har givet 15000,- Og skal trække et føl om et års tid.

Det syntes jeg er en rimelig god pris.

mvh. trine

Glanvyrnwy Squire

Kåret welsh cob hingst sec.D tilbydes til avl!

0
0
Svar på denne tråd

Et eller andet sted
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 17:28

skal man nok heller ikke forvente at få meget for 20.000.

En gammel skovturshest koster raskvæk 15-20.000, men derfor kan man selvfølgelig stadig være heldig.

Jeg fandt da min 6 års hoppe til omkring den pris, du nævner - men hende skulle der altså også arbejdes noget med, og hun kunne på ingen måde betegnes som "lærehest", selv om hun blev supergod i løbet af et års tid.

I hvert fald, så sørg for at få den handelsundersøgt, hvis du finder én, du "forelsker" dig i.

Der behøver ikke være noget galt, men der KAN jo være det (der er jo en årsag til, at heste er billigt til salg, og det er nok ikke ejerens uvidenhed omkring prisniveauet hver gang :-) )

0
0
Svar på denne tråd

prisen
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 21:14

Jeg har kigget lidt forskelligt var ganske klar over at sådan en hest ikke "foræres" væk så havde egentlig opgivet håb om køb og så havde jeg håber at kunne leje den ... men men tit og ofte når folk har en hest der kan lidt mere end som sådan og som kan betegnes som lærehest er de meget ømme (hvilket er forståeligt nok) for at leje den ud til en fremmed ...

den som der er linket til der koster 18 skal jeg ned at se det er dog ikke i jylland men man må jo køre lidt efter det for at finde det rette.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider