Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Voksenrytter+ PONY+ stævner =?
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 14:17

Hej med jer Ænder!

Nu er det sådan at jeg er gået i gang med den storslåede mission (måske Mission Imposible 4 ) : "Toptuning af fjordbolle" her i foråret og kunne godt tænke mig at starte et par mindre klasser til klubstævner på "kamelen" i løbet af sommeren -bar for hyggens og underholdningens skyld.

Mit spørgsmål er så hvordan er det nu det er med voksenryttere + ponyer + stævnestart = ?

Jeg synes jeg har nogle svage erindringer fra dengang jeg red stævner at ponsen skal måles op til hest med ID (hestepas) og hele molevitten og at man så må starte hesteklasser (vist til og med LB- som om vi kommer op i det luftlag!? )

Eller er det ikke nødvendigt at få lavet et pas når man kun rider til klubstævner? Det er jo kun nødvendigt med pas til C-stævner ikke? Skal man så inden tilmelding til klubstævne fx. spørge "om lov" til at starte på en pons? Eller melder man bar til?

Håber der er nogen derude der kender lidt til reglerne eller endnu bedre -selv rider klubstævner på en pony!

På forhånd tak for hjælpen!

Dyret før tuningsprojektet:

(jeg må hellere få taget nogle opdateringsbilleder som I kan sidde og fnise lidt af!

Stærk firehjulstrækker

til hestefolket:

Nissan Patrol 2.8 TDI sælges

Se mere på min præs!

NY PRIS!

0
0
Svar på denne tråd

Stævne på pony
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 14:30

Hej

Er ponyen en 1´er pony kan du sagtens starte den som hest til klubstævner.

Du melder blot hesten til i den klasse for heste du gerne vil starte.

Jeg mener at du i spring må starte til og med LB. I dressur er der ingen begrænsninger.

Det er først hvis du vil starte distriksstævner at hesten skal have ID og opklasses til hest hos DRF.

God fornøjelse

Mvh. Karina, der også starter stævne på sin pony

0
0
Svar på denne tråd

hej der..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 14:31
kan ikke svare på din spørgsmål, men synes det er lidt sjovt for mig og min fjordhest er igang med samme projekt. Mener du dog kan finde reglerne inde på dansk rideforbundts hjemmeside. Held og lykke med træningen
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 14:47

Karina: Det lyder da bare smukt! Men jeg har målt ham sådan lidt amatøragtigt med målestok og vatterpas og han er li knap 1.38 uden sko -så teoretisk set er han jo så en kat. 2´er hvis jeg har målt rigtigt (dog syner han større). Er der mon så en ko på isen når jeg ikke med sikkerhed kan sige om han er en 1´er/2´er? Han er også svær at måle da han faktisk ikke har en manke (der er synlig ihvertfald )

Casablanca: Lidt sjovt at flere går med samme idé! Det må være foråret og sommeren der sætter kriller i hovedet på os!

Stærk firehjulstrækker

til hestefolket:

Se mere på min præs!

NY PRIS!

0
0
Svar på denne tråd

Svar..
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 14:56

jp: det ved jeg ikke, men hvis jeg var dig ville jeg prøve at ringe til nogle af de klubber, der holder klubstævner, for at høre, hvad de siger til det.

Ellers kan du nok melde til i en ponyklasse og så starte uden for konkurrencen.

Afholdes der ikke også nogle stævner for fjordheste, hvor aldersgrænsen er ophævet? Eller husker jeg helt forkert??

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 15:10

Karina: Jo der er fjordhestestævner- men de hører vist til sjældenhederne hernede på bøhlandet! Der er et her i maj men jeg har arbejdsweekend! Men der kan man starte uanset alder og størrelse!

Mht. at melde til ponyklasser er det jo ikke så hyggeligt da jeg starter mest for hyggens skyld og det sociale aspekt i det! Ikke så fedt at ride mellem en flok 9-10 årige! (selvom jeg utvilsomt er på det aldersplan en gang i mellem! ) Nej spøg til side så er det jo hunde-hamrende hyggeligt at starte med ens veninder/venner og bekendte! Følge deres ridt og bagefter sludre og grine over præstationerne!

Men som du skriver så må jeg hellere kontakte de stævne/tilmeldingsansvarlige og høre dem ad!

Stærk firehjulstrækker

til hestefolket:

Se mere på min præs!

NY PRIS!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg starter
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 21:51

jævnligt dressurstævner i hesteklasser på min fjordhest. Du kan udenvidere melde til start hvis den ikke har været startet i ponyklasser. Har den det skal den så vidt jeg husker opklasses.

Mht fjordhestestævner. Så er der et ring og rid d. 21/5 på Falster og den 17-18/6 er der Stævne Øst på den gamle garderhussaer kasserne i Næstved. Du kan se propotionernen på www.fjordhesten-oest.dk

God fornøjelse med projektet.

:-D Bettina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider