Jeg mødte for tre år siden en helt vidunderligskøn lille rundstrikket, grå missepige.
Indtil den dag, der havde jeg kun interesseret mig for katte på "de er søde, bløde og dejlige at have på skødet"-planet.
Men dén dag, der skulle jeg have kat! Og kun dén lille missepige

Da killingen netop kun var en killing, så havde jeg yderligere 4-5 uger til at "blødgøre" gemalen.
Så jeg "klistrede" nyt wallpaper op på computerne og lånet alt hvad der var af kattebøger på biblioteket. Bøgerne blev læst, men også strategisk fordelt rundt om i lejligheden. Eksempelvis blev Hr. Jumbobog forvist fra toilettet og en kattebog lagt i stedet *GG*
Efter få uger gav gemalen efter og jeg hjembragte i trumf min misling

Men den lille kat var jo ensom (efter min mening *GG*), så jeg påbegyndte charmeoffensiven igen og der skulle ikke meget til, da han godt kunne se pointen i kat nr. 2.
Så tre dage før min fødselsdag kørte vi til Inges Kattehjem og jeg fik slet ikke lov til at vælge en kat selv! Gemalen pegede på en sort/hvid hankat lige da vi trådte ind ad døren og efter at jeg havde gransket samtlige bure 4-5 gange, så blev det hankatten, som vi vendte hjem med.
At de to katte så aldrig har kunnet fordrage hinanden - det har til tider vist sig at være et problem...
Men pointen er, at han holder
næsten lige så meget af kræene som mig. Han synes de er hyggelige at nusse foran fjernsynet og have liggende ved tastaturet. Særligt hankatten er flink til at komme os i møde, når vi kommer hjem fra arbejde.
Han skifter dog aldrig kattebakken, han fodrer stort set aldrig (kun hvis jeg beder ham om det) og det er mit ansvar, at vaccinationerne holdes vedlige. Begge dyrene er neutraliserede.
Jeg støvsuger også ekstra, da særligt hunkatten nærmest efterlader et spor af hår gennem huset

Vi er nok begge to mest til hunde, men det kan bare ikke lade sig gøre, når man er 8-9 timer hjemmefra. To katte sover dog det meste af dagen igennem og planen er snarligst, at de lukkes udenfor (de har være inde-lejlighedskatte i to år). Mit argument for anskaffelse af katten har dog primært været for min egen skyld, da jeg ikke bryder mig specielt meget om, at være alene hjemme. En kat, der tøffer rundt efter en tøjmus er rigeligt til at bryde fornemmelsen af ensomhed i huset.