Jeg tror, der er meget få danskere, der fuldbefarne Ku Klux Klan racister, som helst ser alle sorte skudt ved daggry. Men jeg tror, at mange har en lille snert af "noget", forstået på den måde, at når man ser problemer, så leder man også efter en løsning, og Dansk Folkeparti er jo hurtigt ude med at pege på "det sorte problem", og så kan man købe den i højere eller mindre grad.
På den anden side synes jeg tit, det viser sig, at når vi danskere så møder en enkelt indvandrer og lærer dem at kende, så er vi jo ikke racistiske i det bekendtskab - det er mere på et overordnet debat-niveau, at vi ser flere problemer end løsninger.
Jeg har selv haft et par uheldige oplevelser som yngre med unge indvandrer-mænd, som ikke helt ville acceptere et nej. Ikke noget der landede i noget fysisk overhovedet, men de to situationer var bare så ubehagelige for mig, at jeg må indrømme, at nye venskaber med den "type", indledes meeeget langsommere end til "gammeldanskere".
Jeg synes ikke, det betyder at jeg er racist, for det betyder ikke, at jeg udelukker sådan et venskab - men jeg har bare nogle erfaringer, som jeg agerer ud fra.
mvh. tina