Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Scenen er../racisme?
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 10:15

Gennem det sidste stykke tid, og især ovenpå Muhammed-krisen, har der været en stor debat om "tonen" og holdningen til indvandrere i Danmark.

Vi er blevet meget udskældt og "beskyldt" for at være et fremmedfjendsk folkefærd der ikke bryder os om indvandrere og folk med anden etnisk oprindelse generelt.

Igår sad vi og lod os underholde af programmet Scenen er din på tv2.. Især de 2 dansere Osama og Phax var bare SÅ seje.. For dælen hvor var de bare dygtige

De blev da også belønnet med gode point og af seerne fik de sørme maximum point !!!

Så er det at jeg tænker: Hvis Danskerne er så fremmedfjendske som vi til tider er blevet beskyldt for, er det så kun indvandrere der sidder og ser programmet?? Og dem der kun stemmer på deres "egne" ???

Eller kunne det tænkes at vi alligevel ikke er så "indskrænkede" som det udlægges, men blot i stand til at skelne "skidt fra kanel" ?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg så ikke
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 10:23

udsendelsen - men jeg tror da det skyldes at danskerne IKKE er så indskrænkede og fremmedfjendske som BT, Ekstrabladet og DF gerne vil give udtryk for.

Og håber da at netop sådan en udsendelse hvor det er det brede publikum der tilkendegiver deres mening, kan vise at "VI" (danskerne) ikke er SÅ racistiske

Måske er det også fordi det ofte er racisterne der råber højest og derfor kommer i BT... og så tror "man" at sådan tænker alle..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror og håber
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 10:35

at vi ikke er så indskrænkede som det ofte bliver fremstilt i medierne...

Men lige som det er de brådne kar blandt indvandrere der får mest medie tid så er det måske også de "brådne" kar blandt danskere der får mest medietid.

Måske kan man håbe at hele denne Muhammed krise får et positivt outcome i form af blandt andet "moderate muslimer" og en bredere debat generelt...

Hilsen

- Matilde og Shalu :-D-

Medlem af SAK & DÅHM

Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 11:26

ønske, at I havde ret, men tror det desværre ikke.

At godtage nydanskeres optræden i underholdningsbranchen er noget helt andet end accept generelt. I mange officielt racistiske samfund har de anderledes optrådt, man kan måske ligefrem sige, at den typiske levevej for udstødte er optræden og gøgleri?

"De sorte har rytme" siger mange, gad vide hvorfor?

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

hmm - Ullan
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 11:44

Jeg tror de andre har ret - medierne har en generel tendens til at fokusere på de mennesker der råber højst og laver mest ballade. Jeg nægter at tro på at danskerne er så fremmedfjendske som DF og andre er - men det er det indtryk man får fordi de råber hæjst - desværre.

Men du har vel ret i at man ikke kan sammenligne det med om disse to, i øvrigt super gode, intertainere får mange point - jeg tror de fleste ikke tænker på at de er indvandere/udlændinge...

Med venlig Hilsen
Yessika :-D

Husk at smil - Så smiler verden igen :-D
0
0
Svar på denne tråd

racisme
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 12:58

Jeg tror, der er meget få danskere, der fuldbefarne Ku Klux Klan racister, som helst ser alle sorte skudt ved daggry. Men jeg tror, at mange har en lille snert af "noget", forstået på den måde, at når man ser problemer, så leder man også efter en løsning, og Dansk Folkeparti er jo hurtigt ude med at pege på "det sorte problem", og så kan man købe den i højere eller mindre grad.

På den anden side synes jeg tit, det viser sig, at når vi danskere så møder en enkelt indvandrer og lærer dem at kende, så er vi jo ikke racistiske i det bekendtskab - det er mere på et overordnet debat-niveau, at vi ser flere problemer end løsninger.

Jeg har selv haft et par uheldige oplevelser som yngre med unge indvandrer-mænd, som ikke helt ville acceptere et nej. Ikke noget der landede i noget fysisk overhovedet, men de to situationer var bare så ubehagelige for mig, at jeg må indrømme, at nye venskaber med den "type", indledes meeeget langsommere end til "gammeldanskere".

Jeg synes ikke, det betyder at jeg er racist, for det betyder ikke, at jeg udelukker sådan et venskab - men jeg har bare nogle erfaringer, som jeg agerer ud fra.

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 13:05

at det primært er unge der stemmer i det program... Og os "unge" er jo opvokset i et multikulturelt samfund, og har lært at leve med de "fremmede"...

Og så tror jeg at de fleste velfungerende mennesker i dagens danmark er udmærket stand til at kunne dømme efter kvalitet og ikke etnisk baggrund ;)

Camilse og Looksen

Kig ind på www.camilse.dk og se massere af billeder.

Så er www.rytterhyggen.dk åben

0
0
Svar på denne tråd

Elller...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 13:40

Eller også acceptere vi bare dem der kan noget flot og sejt, og glemmer at de andre også er der..

Jeg skal da gerne indrømme at jeg syntes de var bedst, og de kunne deres kram, men selv om jeg ville have stemt på dem, så er det da ikke ens betydende med at jeg syntes at de ubehøvlede unge folk der kommer der hvor jeg arbejder ikke stadig er nogle jeg er hamrende træt af der fjoller rundt i DK.

Rikke - som ikke er racist

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider