hos mig får de alternative lov til at være supplement til dyrlægen, ikke en erstatning.
Dyrlægen bliver tilkaldt, hvis min hest ser ud til at fejle noget -hoste, halthed, øjenlidelser, men jeg lader også gerne en fornuftig alternativ helbreder kigge på min hest.
Har indtil videre prøvet følgende:
kiropraktik: blev faktisk udført af en dyrlæge og løste et problem med ømhed i nakken,
massør, god oplevelse, men min hest havde ikke meget brug for det,
hestetandlæge: gjorde min hest i stand til at gå højre-galop og fjernede hendes mani med at slå med hovedet
en der kan snakke med heste og teste dem på hømeopatisk og biopatisk vis: hun sagde ting, som var 100 % rigtige, som jeg ku bevise, men ikke vidste, da hun kom. Har hjulpet mig til at løse et immunologisk problem, som dyrlægerne kløede sig noget i hovedet for at løse. Hun fortalte faktisk nøjagtigt, hvad dyrlægerne med møje og besvær fandt ud af fire måneder efter. Og kom med en stor del af løsningen. Den sidste del af løsnigen kom fra dyrlægen.
urter og hømeopatisk medicin: har forbedret immunforsvaret og givet min hest naturlige brunster, hvor hun før ingen havde. sidstnævnte var givet samtidig med beta-karotin, så der ved jeg ikke om det er det ene eller det andet, der har hjulpet.
Så jeg kan vist rolig sige, at jeg har haft gode erfaringer, men de alternative behandlere bliver aldrig tilkaldt i stedet for dyrlægerne. Dyrlægerne bliver tilkaldt først, men ofte suppleret med de alternative behandlinger, hvis jeg tror det kan hjælpe. Og mine dyrlger er behjælpsomme med at finde de korrekte alternative behandlere. Jeg ku aldrig drømme om at erstatte dyrlægen med en alternativ behdnler, hvis min hest fx. står med et hævet ben efter at have været i hegnet.
mht. krystaller osv. kan jeg ikke 100 % hverken bevise eller afvise, at de kan være sandt. Men ku det hjælpe min hest af med et problem at få en krystal syet i dækkenet, er det da en uskyldig måde at løse det på. Virker det ikke, har det jo kun gjort skade på min pengepung -og den skade er nok ikke større, end den er til at leve med.
Og sådan tror jeg der er mange der har det. Jeg tror ikke der er grund til at være så skeptisk overfor det, som du er. Det er jo de færrste, der tilkalder en alternativ behandler før de tilkalder dyrlægen eller istedet for dyrlægen. Mange gør nok som jeg, bruger det som supplement eller hvor dyrlægen ikke kan hjælpe mere. Og de fleste alternative behandlere jeg har mødt er meget forsigtige med at modsige dyrlægen. Ligesom de jeg har oplevet at de beder mig gå til dyrlægen, hvis de mener at en blodprøve eller et røntgenbillede fx. kan hjælpe.
mange hilsner Lone