Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor alternativ er du???
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 19:25

Hvor alternativ er du, når det kommer til behandlingen af din hest?? Ville du tage beslutninger om din hests fremtid uden at have en dyrlæge på sidelinjen? Her tænker jeg på alle de forskellige behandlere, som efterhånden findes: Healere, clairvoyante, dem der med krystallerne osv. osv.

Det er noget jeg har gået og spekuleret over de sidste par dage efter en af mine gode veninder tog en ret drastisk beslutning, som var baseret på noget en hestehvisker havde sagt.

Hvad beslutningen gik ud på er såmænd ikke så relevant i den her sammenhæng, for hun kender jo trods alt sin hest bedst.

Mig selv, tja, det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er veterinærstuderende, og derfor stiller mig lidt skeptisk overfor folk som kommer ud og siger at hesten føler dit og dat og gerne vil have at man laver nogle ting om i omgangen med den. Jeg tror nok et eller andet sted på at der findes mere mellem himmel og jord, men har nok bare lidt svært at forholde mig til det.

Men kom med jeres erfaringer og jeres mening. Det kunne være rart at kende folks holdninger til emnet.

Knus

Anne-Marie

0
0
Svar på denne tråd

det vildste
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 19:36

det "vildeste" jeg har prøvet er at hun får massør ind imellem hvilket jeg kun kan anbefale... mht krystaller så skal situationen være meget langt ude før jeg ville overveje sådanne metoder...

Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)

ODENSE; Sød og glad ældre hest søger rolig rytter til skovtur/hygge fra juli.... skriv og hør nærmere!

Privat rengøring tilbydes i ODENSE

0
0
Svar på denne tråd

har prøvet
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 19:44
  • Massør (hesten elskede det)
  • Healer (hesten og jeg havde en kommunikationsbrist vi fik styr på)
  • Hestehvisker (lærte mig at sætte mig igennem gennem kropsprog som leder)

Og vil gøre det igen

Mvh
Henrietta Joye & Nu Lobbe

IKKE medlem af (RKK)
medlem af Katla
-
Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!
Elsk Mig Når Jeg Fortjener Det Mindst ~ Der Behøver jeg det mest!
0
0
Svar på denne tråd

Min dyrlæge...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 19:57

... var her i går, og han fortalte mig om en hest med adfærdsproblemer, hvis ejer (bort)forklarede dens opførsel med at den i et tidligere liv havde være med i nogle krige, og at den derfor havde traumer Hvad som helst for at undgå at indrømme, man måske bare ikke kan ride.

Jeg har selv som eksperiment givet penge ud til en clairvoyant, som "kiggede" på min mors hest. Hun sagde nogle interessante ting, men ikke noget, man kunne bruge. Det var en "kendt fra TV"-clairvoyant, som skulle være ret god, så måske var det bare mig, der ikke kunne bruge hende til noget.

Jeg har engang været hos en healer, som var meget overbevisende. Jeg er ellers ikke lige den, der normalt kan mærke alt muligt, der ikke er der. Men i dette tilfælde var jeg imponeret. Samme healer kunne uden at have set vores hest fortælle mig om en diagnose, dyrlægen havde stillet for år tilbage. Det var jeg lidt benovet over.

Vores gamle hest fik lige fem år ekstra selvom den almindelige dyrlæge havde dødsdømt ham. En anden dyrlæge med erfaring indenfor homøopati kurerede hans bronkitis. Samme hest kunne man få til at hyperventilere og svede op ved at trykke på tingpunktet på hans lungemeridian (det sidder på kronranden).

Jeg er faktisk selv uddannet hestemassør (hvem er ikke det? ) Og derhjemme havde vi både kiropraktor og akupunktør ude til hestene.

Så jeg synes da, jeg er ret åben overfor alternative metoder. Men jeg ville ALDRIG tage en vigtig beslutning om min hests liv eller helbred uden at have en betroet dyrlæge med på råd.

Med venlig hilsen

Julie Taylor

0
0
Svar på denne tråd

clairvoyant
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 19:59

En af min mors veninder, som er prof claivoyant, tog en gang en snak med min gamle hest Pirina, som var meget nervøs. Clairvoynanten mente at Pirina var deprimeret, men havde godt af min mors selskab.

Jeg flyttede dog mig selv og hestene op til min far senere og da blev hun virkelig rolig og rar. Så min far har åbenbart haft endnu bedre indflydelse på hende. Det skal lige siges at hun ellers ikke kunne lide mænd - men hvem kan ikke lide min far ;)

Jeg er opvokset med alternativ behandling og vil til en hver tid gå til zoneterapeut eller kinesiolog før lægen, men når det kommer til dyr, ville jeg nok tage dyrlægen først, fordi jeg jo har ansvaret for mit dyr mere end det selv har. Men ville nok foretrække at finde en dyrlæge der kan noget alternativt, min fars kodyrlæge kan feks akupunktur

Søger en hest/stor pony at passe/ride i cykelafstand fra Hjørring. Se mere på min præ. eller skriv og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd

123 456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 16:52
Jeg er 100 % åben overfor alternativ behandling. Har selv haft en healer ude og det hjalp vildt meget (min hest var halt inden, men da hun havde healet hende var hun helt løsgjort og rengående). Hun kunne også telepati, så jeg fik faktisk stillet nogle spørgsmål til min hest som hun så svarede på gennen healeren. Jeg har slet ingen tvivl overfor alternativ behandling.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 17:10

aldrig tage en drastisk beslutning uden samråd med dyrlægen. Til gengæld er jeg åben overfor altenativer.

Hesten har haft massør, hvilket han synes godt om, ellers har vi ikke prøvet andet.

Jeg selv synes godt om zoneterapi samt kraniesekralterapi.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke en meter til alternativ beh..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 17:23

Jeg er meget skeptisk og tror faktisk ikke en meter på diverse alternative behandlinger ...Hører måske også med til min videnskapelige måde at se verdenen på

Lagsi har en gang haft en massør ude men det var mest bare for hyggen og det kunne han da godt li. Men er der noget galt ringer jeg til dyrlægen, da jeg "tror" på dem...

Vi har haft nogen trailerproblemer og det er jo ikke lige noget jeg forventer at dyrlægen kan klare , men jeg tror heller ikke på at en eller anden claivoyant kan hokus pokus ham op i traileren...Men havde en der arbejder med HMS ude og hjælpe os(mig), men det anser jeg ikke for alternativ behandling,da det er jo fornuft for perlehøns( når man "bare" lige har lært det)

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo ulovligt!!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 17:41
Jeg har intet imod alternative behandlere, når bare de kan komme overens med min dyrlæge. Der er mange gode massører og claivoyanter osv. men dyrlægen skal altså tilkaldes først. Det er faktisk vedtaget ved lov i Danmark, iflg. dyreværnsloven er det ikke tilladt at behandle syge heste, med mindre dyrlægen har været der først!!! Så her er tale om vanrøgt, tænk lige over det.

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

mikki...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 18:01

.. hvad så med f.eks. Tove Due - tror du på hende? Det er vel også lidt alternativt.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 18:07

Alternativ behandling kunne jeg godt gribe til, men ikke uden at have snakket med min dyrlæge først :)

Dog ikke alle former for alternative behandlinger jeg tror på.

:-* Mvh. Theis/Jethro :-*
"First comes smiles, then lies, last is gunfire"
~ Roland Deschain Of Gilead
0
0
Svar på denne tråd

Hmm, kunne
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 18:50

nok aldrig, til trods for at jeg er Reikiealer, finde på at undlade at tilkalde dyrlægen til min hest! Jeg kan ikke stille diagnoser.

Krystaller...hmmm...ingen kommentar.

Céleste

If you always do what interests you, then at least one person is pleased.
-Katherine Hepburn
0
0
Svar på denne tråd

JumpingGirl
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 18:51
Tove Due??? ved ikke hvem det er???!!
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville helt klart konsultere en
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 19:06

dyrlæge først - jeg tror på at der er mere mellem himmel og jord, min nabo er clairvoyant & healer (og knalddygtig)og jeg har fået eksempler på hvad hun kan... lidt scary indimellem

Min Rasmus nåede at få både massør og healer ud og det nød han - og vi fik da også "snakket" sammen - det var sjovt

Jeg vil helt sikkert benytte mig af både massør og healer igen - men ikke før jeg har prøvet dyrlægen...

0
0
Svar på denne tråd

supplement
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 19:08

hos mig får de alternative lov til at være supplement til dyrlægen, ikke en erstatning.

Dyrlægen bliver tilkaldt, hvis min hest ser ud til at fejle noget -hoste, halthed, øjenlidelser, men jeg lader også gerne en fornuftig alternativ helbreder kigge på min hest.

Har indtil videre prøvet følgende:

kiropraktik: blev faktisk udført af en dyrlæge og løste et problem med ømhed i nakken,

massør, god oplevelse, men min hest havde ikke meget brug for det,

hestetandlæge: gjorde min hest i stand til at gå højre-galop og fjernede hendes mani med at slå med hovedet

en der kan snakke med heste og teste dem på hømeopatisk og biopatisk vis: hun sagde ting, som var 100 % rigtige, som jeg ku bevise, men ikke vidste, da hun kom. Har hjulpet mig til at løse et immunologisk problem, som dyrlægerne kløede sig noget i hovedet for at løse. Hun fortalte faktisk nøjagtigt, hvad dyrlægerne med møje og besvær fandt ud af fire måneder efter. Og kom med en stor del af løsningen. Den sidste del af løsnigen kom fra dyrlægen.

urter og hømeopatisk medicin: har forbedret immunforsvaret og givet min hest naturlige brunster, hvor hun før ingen havde. sidstnævnte var givet samtidig med beta-karotin, så der ved jeg ikke om det er det ene eller det andet, der har hjulpet.

Så jeg kan vist rolig sige, at jeg har haft gode erfaringer, men de alternative behandlere bliver aldrig tilkaldt i stedet for dyrlægerne. Dyrlægerne bliver tilkaldt først, men ofte suppleret med de alternative behandlinger, hvis jeg tror det kan hjælpe. Og mine dyrlger er behjælpsomme med at finde de korrekte alternative behandlere. Jeg ku aldrig drømme om at erstatte dyrlægen med en alternativ behdnler, hvis min hest fx. står med et hævet ben efter at have været i hegnet.

mht. krystaller osv. kan jeg ikke 100 % hverken bevise eller afvise, at de kan være sandt. Men ku det hjælpe min hest af med et problem at få en krystal syet i dækkenet, er det da en uskyldig måde at løse det på. Virker det ikke, har det jo kun gjort skade på min pengepung -og den skade er nok ikke større, end den er til at leve med.

Og sådan tror jeg der er mange der har det. Jeg tror ikke der er grund til at være så skeptisk overfor det, som du er. Det er jo de færrste, der tilkalder en alternativ behandler før de tilkalder dyrlægen eller istedet for dyrlægen. Mange gør nok som jeg, bruger det som supplement eller hvor dyrlægen ikke kan hjælpe mere. Og de fleste alternative behandlere jeg har mødt er meget forsigtige med at modsige dyrlægen. Ligesom de jeg har oplevet at de beder mig gå til dyrlægen, hvis de mener at en blodprøve eller et røntgenbillede fx. kan hjælpe.

mange hilsner Lone

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil til enhver tid
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 19:21

vælge at få en healer ud. Man kan af og til blive lidt blind på sin egen hest, ligesom clairvoyanter ikke altid får noget ned om deres egne, fordi vi skal lære af vores eget liv og handlinger.

Jeg har hidtil kunnet føle ind på min egen kombineret med sund fornuft, men hvis jeg stirrer mig blind, vil jeg vælge en healer, hvis jeg finder en i nærheden.

En healer er ikke mystiker, selvom jeg har fået at vide, jeg er lidt mystisk ;) En healer er en, som kan føle det, som en dyrlæge skal undersøge. Hvis det er en dygtig healer, altså. Men følg med i den alternative videnskab, så får du meget mere at vide.

Jeg går ind på forskellige måder, kan bruge såkaldt "røntgensyn", dog kan jeg ikke altid se ind til indvolde. Her scanner jeg hesten for alt, fysisk, psykisk. Sygdomme, temperament, væremåde.

En dyrlæge ved, hvad det, healeren finder, HEDDER. Hvilket er mit største problem.

Lone

Healer, fysiurgisk massør, digter og pædagog stud.

Men mest af alt Rytter

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider