Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vetarinærsygeplejersker se her!!!
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 13:30

Efter mange år hvor jeg egentlig hele tiden har vidst det var vetarinærsygeplejerske jeg skulle være, men af frygt for at forlade de trykke hjemlige rammer på sjælland, for at studere i Kolding, har jeg nu tager beslutningen om, at JEG GØR DET FANDME!!!

(Den lille frygt blev også formindsket da jeg fandt ud af, at skoleopholdet i Kolding kun er ca.1/3 af uddannelsen)

Jeg når nok først at få en plads fra August 2007, men sådan er det bare, jeg har ikke travlt. De skriver på deres hjemmeside at "en praktikplads er adgangskrav til uddannelsen", men at de er svære at få.

Derfor vil jeg høre om nogle af jer har taget denne uddannelse/er igang med den? Jeg ville høre lidt om miljøet derovre og ja selve uddannelsen fra nogle, der ikke er studievejledere derovre. Havde I svært ved at få praktikplads, og kan I evt give mig nogle stikord til hvad jeg bare MÅ have med i en ansøgning til praktikstedet? Nogle der er erfaringer med specielt gode praktiksteder hvor I har været glade for at være (i Kbh området+40 km væk)...

I er meget velkomne til at sende mig et privat brev hvis Ikke I vil skrive herinde, eller en mail på burchard@sol.dk

Ser frem til at høre fra jer,

mange kærlige hilsner fra Ida burchard

0
0
Svar på denne tråd

jeg søgte
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 13:37

fordelt på 2 år, pladser på hele sjælland, fyn og dele af jylland. -Og blev ikke engang kaldt til samtale nogen steder.

Der er mere end almen rift om pladserne, jeg forsøgte 2 gange at søge om dispensation hos skolen, men der gik jeg heller ikke igennem.

Så begynd du at søg allerede nu, og send total ukritisk ud! Evt mød op med ansøgningen.

Prøv evt at se om du kan få en stilling der allerede nu so medhjælper eller det der ligner. -Du kan være garanteret en løn, som du nok ikke kan leve på, men hvis det er det du vil, så må man jo npgle gange bide i den ske.

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd

Det er mere end...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 14:09

...almindelig svært at finde en praktikplads.

Tilbage i 1999 søgte jeg på samtlige godkendte dyreklinikker og hospitaler i hele Skandinavien, det var dengang lidt over 100, og hele 2 klinikker tog sig den ulejlighed at skrive tilbage!

Men jeg har faktisk set at Landbohøjskolen søger to elever, så skynd dig ind på deres hjemmeside eller arbejdsmarkedsformidlingen, og send dem en super ansøgning.

Og så held og lykke med det, jeg krydser finger for dig.

Medmindre du allerede HAR en uddannelses aftale? I så fald er du enormt heldig, og må endelig ikke lade chancen gå til spilde.

StinaE

0
0
Svar på denne tråd

Fåborg søger!
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 14:19
- Har lige set i en annonce at Fåborg Dyrehospital på Fyn søger en veterinærsygeplejeelev!
0
0
Svar på denne tråd

hej da
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 14:47

Jeg blev udlært i 1986, og da var uddannelsen helt anderledes.

vi var 1 år på praktikstedet, 1 år på laborantskolen og sidste år på praktikstedet. På laborantskolen skulle vi bestå den 1 årige uddannelse for laboranter. Så meget er sket siden. Jeg søgte praktik sted 8 steder,før jeg blev optaget.

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
0
0
Svar på denne tråd

min erfaring
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 14:52

da jeg i sin tid også havde drømmen om at blive vetarinærsygeplejerske, fik jeg også af vide af alle at det var yderst svært at finde en læreplads ja nærmest umuligt.

men jeg tabte ikke modet og sprang ud i det. den først gang jeg skulle sende ansøgninger ud, valgte jeg i første omgang at søge tæt på hvor jeg bor (jeg regnede dog ikke med at det gav "pote") men jeg var yders heldig og fik sendet til et dyrehospital der netop lige manglede en elev, da deres nuværende havde valgt at springe fra. det var 15 min. kørel med tog, så det var jo helt pefekt

Så selvom det er svært, så mist ikke modet, for du kan jo være en af de heldige lige som mig og de mange andre der også finder pladser.

Efter 4 måner ved dyrlægen, valgte jeg dog at springe fra, da det ikke var noget for mig alligevel. jeg overvejede at tage uddannelsen alligevel, da jeg jo havde været så heldig at komme ind. men jeg valgte at jeg hellere ville give pladsen videre til en der ønskede det mere end mig

...Advantage...
0
0
Svar på denne tråd

jeg har udddannelsen
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 16:16

og tog den tilbage i begyndeslen af 80´erne.. Uhhh Gadgaard du er gammel.. :) :) :)

Allerede dengang var der rift om pladserne.. Og dengang som nu, er lønnen som udlært, ikke noget at skrive hjem om.. :(

Så hver gang jeg skal anbefale en at blive Vet. Sygepl. Ja så siger jeg altid... Bliv dyrlæge i stedet for...

For det første er det nemmere at komme ind som.. Og for det andet, så kan man leve af det bagefter... :) :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
Svar på denne tråd

svært...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 16:21

ja som de andre siger, det er svært at få elevplads, og arbejdet bagefter er det værste for der er meget meget få pladser, har selv ville gøre det, men pga elevplads og manglende arbejdspladser bagefter droppede jeg det,

for hvor står med en uddannelse uden arbejde?

Men du kan jo altid forsøge - nogen skal være de heldige

Line og Moonlight

0
0
Svar på denne tråd

uhadada
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 18:59

Blev helt skræmt, men I har ret jeg må bare kæmpe for det, for jeg har omsider set i øjnene at det jo er det jeg vil.

Har lige set at mine forældres hunds dyrelæge er godkendt som elev"tager" så måske man skulle ringe og få sig en snak med hende?

Tak for de gode svar, men jeg efterlyser stadig nogle stikord der er gode at have med i en ansøgning?

Hvad er elevlønnen cirka på og hvad er lønnen når man er færdiguddannet?

Mange hilsner fra Ida

0
0
Svar på denne tråd

Foxybaby, ElseG og Line82
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 19:04

Hej.

Jeg er også VSP. Blev uddannet i 2003. Jeg valgte at flytte til jylland fra sjælland, for at få drømmeuddannelsen. Det er nemlig ,som mange skriver, rigtig svært at få praktikplads. Men nogle skal jo have pladserne...

Miljøet på skolen er super godt. Jeg hyggede mig ihvertfald de 5 gange jeg var afsted i løbet af min uddannelse. Dem der ikke bor tæt nok på til at køre til skolen, bor jo i Kolding på skolehjem. Det giver en helt speciel og rar stemning. Pga hesten valgte jeg dog at bo hjemme 3 af gangene. Men det var nu hyggeligst og sjovest når man boede der. Jeg synes fagligheden er god ! Det er ikke et studie, du får serveret på et sølvfad og man lærer MEGET. Desværre forsvinder en del viden, som man ikke bruger i dagligdagen. Men sådan er det jo bare...

Og ang lønnen som udlært, så hjælper det altså på det... Den er lav nogle steder, men de fleste klinikker er ved, at få øjnene op for at Vsp'er kan nogle ting. Jeg mener, der lige har været en undersøgelse i Dyrlægeforeningen, som viser, at lønnen for en vsp på 37 timer om ugen er 21000 kr. Det er bestemt ikke super højt, men vel heller så meget værre, end så meget andet ? ( kontoransatte og lægesekretærer får da vist nogenlunde det samme ? )

Og jobsituationen som udlært er altså god ! Der er en meget lav ledighed og en del jobs, hvis bare man ikke sætter sig fast på en by. Jeg har endnu ikke søgt en stilling, jeg ikke har fået...Og jeg modtager, gennem fagforeningen, et stillingsopslags ca hver 2./3. måned. Normalt er der 2 - 3 ansøgere til een stilling, når den slåes op, så vidt jeg er orinteret.

MEN, for nu er alt det gode ved uddannelsen nævnt... Det er også et job, hvor du kan komme udfor mange tunge løft, nogle steder skal du gøre meget rent,en del stress og det er jo mere eller mindre butikstider man arbejder under. Mange vsp'er forlader faget ( deraf manglen på vsp på klinikkerne.) da det jo som før nævnt, ikke er et job du bliver rig af, og der er ikke de store efteruddannelses muligheder. ( Der er godt nok kommet en etologi efteruddannelse.. Så måske er det på vej )

Så man skal ikke gøre det for pengenes skyld eller fordi man vil redde hele verden. Så bliver man skuffet...

Jeg har selv haft forladt faget i et par måneder, men skal nu starte i ny stilling på mandag på et dyrehospital, og jeg er godt nok spændt.

Held og lykke med det hele.

Mvh Trine, som bestemt ikke hellere ville have taget dyrlægeuddannelsen. En assistent løn er da heller ikke super god, i betragtning af, hvor længe de læser...

0
0
Svar på denne tråd

hej trine
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 20:47

Tak for din laaange besked, den fik mig til at få smilet frem igen. Super lækkert at høre om miljøet på skolen, og at der er jobmuligheder når man er færdig.

Men jeg finder altså "bare" et praktiksted og får kontrakten på plads før jeg kontakter skolen?

Hvad er lønnen under uddannelsen? Man får også løn fra praktikstedet når man er på skolen ikk?

Held og lykke med dit nye job, det lyder super spændende...

Mange knus fra Ida

0
0
Svar på denne tråd

Hej Ida
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 23:24

Hej Ida.

Ja, jeg er ikke så god til at fatte mig i korthed

Når du har fundet et praktiksted, kontakter de ( altså praktikstedet ) skolen. Du skal ikke selv gøre noget... Andet end at skaffe et praktiksted.

Ved du godt, at ikke alle klinikker er godkendt til elever ? Jeg mener skolen har en liste over klinikker der er godkendt.

Forresten glemte jeg, at skrive før, at det er vigtigt, du gør en del ud af ansøgningen... ( Selvfølgelig ) De godkendte klinikker modtager nogle steder flere ansøgninger om ugen.

En dyrlæge jeg arbejdede for sagde på et tidspunkt at hvis folk bare skrev side op og side ned op hvor højt de elsker dyr, så ville de ikke komme i betragtning. Hvis der derimod stod noget om at de godt kunne lide at arbejde mennesker, så var det meget bedre...

Det er jo et fag, hvor du har meget kundekontakt. Både telefonisk og direkte. Nogle gange står du med en klinet som brokker sig helt vildt og andre gange står du med en klient som har ladet et højtelsket dyr aflive. Begge situationer skal du kunne håndtere.

Lønnen under uddannelsen har ændret sig lidt siden jeg gik der.. Jeg mener, jeg fik omkring 8000 det første år, 9000 det andet år og 10000 det tredje år. Det er vist steget lidt, men ligger vist stadig deromkring. Men det kan skolen sikkert fortælle dig. Og jo, du får løn fra din arbejdsgiver mens du er på skole + transport til din bopæl og tilbage igen dækket. ( Til laveste takst. Som oftest togbillet pris )

Det var vist det hele.

Håber jeg kunne hjælpe.

Med venlig hilsen Trine.

0
0
Svar på denne tråd

Hov forresten !
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 23:27

Hej igen.

Var lige inde på din præs. Skøn hund, hende molly. Har også selv mops

( Og sådan en hund kan en vsp bare ikke have... Hvis du spørger nogle af mine veninder )

Med venlig hilsen Trine.

0
0
Svar på denne tråd

Et godt råd
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 05:54

Inden du begynder at søge, hvad så med at tage et ophold på en dyreklinik for at finde ud af om det overhovedet er noget for dig?

Ikke bare en uge - det er alt for lidt, jeg vil sige minimum en måned før du kan danne dig et nogenlunde billede af hvad det vil sige. Så slipper du for at spilde tid på det hvis det ikke er noget for dig. Trop op på dyreklinikker og dyrehospitaler og spørg om du må være der i en måneds tid (sevlfølgelig uden betaling) - jeg gjorde det og fandt så ud af det ikke var noget for mig (det er simpelthen for hårdt psykisk, eksempelvis når folk kommer ind med deres kattekillinger som tror man vil lege når man egentlig skal til at aflive dem - bare et eksempel).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider