Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nu uden Wonder
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 10:58

Så gjorde jeg det: efter en uges tid med dårlig kommunikation mellem ejer og jeg, valgte jeg at stoppe med at passe Wonder!

Efter at have fundet ud af at endnu en person skulle til at passe Wonder, fik jeg mine tvivl. Da jeg derefter fik at vide at han var "optaget" diverse dage, dem hvor jeg plejede at komme, var det dråben. ¨Så jeg fik en snak med ejeren; Ikke at hun hørte efter hvad jeg sagde. Følte at jeg talte henover hovedet på hende.

Derfor rider jeg nu min venindes hest, Delle, som jeg springer LC-LB på, og LB dressur. Men selvom det er en super hest, savner jeg nu stadig "min" Wonder

Den anden dag, da jeg red forbi hans fold på vej over i ridehuset, så han efter mig. Noget ejeren åbenbart så, for 10 min. senere fik jeg en sms hvori der stod, at hvis jeg nogensinde fik lyst, måtte jeg gerne begynde at ride ham igen! Hvad siger man til det? Vil jo gerne, men har endelig taget mig sammen og sagt: Nej! Når jeg passer en hest, vil jeg gerne have en vis indflydelse, og hvis ikke jeg får det, er det bare ikke det hele værd.

Så ville bare høre om jeg var den eneste, der af forskellige årsager blev nødt til at stoppe med at passe den hest, man hidtil har holdt mest af?

Annne og Wonder

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Kig forbi min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 11:07

og hvis der er noget jeg har lært, så er det at ridningen på ingen måde er sjov, hvis man ikke kan samarbejde med ejer. Der er ikke noget værre end at man føler at man bliver forfordelt frem for andre, og mere eller mindre bliver skubbet ud.

Af samme årsag er jeg typen der konsekvent stopper, hvis jeg har den fornemmelse, for jeg bruger alt for meget tid og energi på, at tænke over det, istedet for bare at nyde hesten.

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd

Hvis løsning kan findes...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 13:01

Hej Anne,

Jeg har ganske vist ikke prøvet at være i din situation.

Men når du nu savner Wonder og gerne vil ride og passe ham igen, så ville det klart være nok motivation for mig til, at tage kontakt til ejer igen.

Ved ikke hvor længe du har passet ham og om det i den periode ellers er gået godt mellem ejer og dig ? Du skriver kun at der gik en uge hvor det ikke var ok.

Vær konkret med de ting du synes gik galt og få en ærlig dialog med ejer og hvor du får fortalt hvad du synes gik galt sidst - og hvor du lytter til ejers opfattelse af samme.

Afhængigt af denne dialog og om du tror på, at du opnår indflydelse fremover, ja så ville jeg vurdere om jeg ville starte ridning og pasning igen, - og dermed, at kunne være sammen med Wonder igen.

venligst

Lone

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  19-04-2006 11:43

Jeg har fået mig en snak med ejeren, og vi kan sagtens stadig snakke sammen. Hun har som sagt tilbudt mig at ride ham igen, men syns at nu hvor jeg har truffet en afgørelse holder jeg mig til den.

Det har ikke kun været den sidste uge, det var bare der jeg fik nok: noget lignende er sket igennem den senere tid...

Men nu har jeg en anden at ride, selv om jeg selvfølgelig savner "min" Wonder helt vildt. At han står det samme sted jeg er nu er så bare heldigt for mig, så jeg stadig er i kontakt med ham... Jeg ville bare høre om der var andre der var blevet presset til at tage sådan et svært valg!

Annne og Wonder

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Kig forbi min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider