Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

distanceridning. Hvor? og rytterlicens
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 15:21

Hej

Jeg håber at jeg har lagt det her indlæg det rigtige sted.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve kræfte med distanceridning. Men hvor kan jeg komme til et stævne.

Og må jeg? jeg er voksen og rider på en fjorhest på 146cm. Jeg vil gerne prøve så det skal være en lille rute max 20 km. meget gerne ikke mere end 15.

Jeg har været inde på drf hjemmeside men til de stævner skal man være medlem af en ride klub under drf, og det er min rideklub ikke.

De små klasser jeg har kigget på kræver ikke rytterlicens, for det har jeg heller ikke.

jeg tænkte på at få rytterlicens, men så skal man have bestået ridemærkeprøve 1 og 2. Jeg har ingen ide om hvad det er. Og hvis det er som jeg tror, så har jeg ikke meget lyst til at vise en dommer at jeg kan ride letridning og rense hove på min pony sammen med en flok piger på 10 år.

Og jeg går ud fra at det også koster noget at få ridemærke 1 og 2 og rytterlicens.

så er der nogle der kender et sted på vestsjælland hvor jeg kan prøve uden at skulle være under drf og have rytterlicens, vil jeg blive meget glad.

Hilsen Anni

Anni og Hannibal!!
Som altid er i vankeligheder, men har meget sjov ud af det

hjem.tele2adsl.dk/aaengensponygaard

0
0
Svar på denne tråd

distance...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 16:07

Hej

Jeg mener du skal være medlem af DRF for at kunne starte et distancestævne, du skal nemlig tage et bevis med ud til stævnet på at du er medlem af en klub under DRF, men du må kunne finde alle de oplysninger du skal bruge på distanceklubbens hjemmeside :

www.distanceridning.dk

KH. Anja Dyrskov
0
0
Svar på denne tråd

Hej Anni
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 16:39

For at starte distance ridning skal du være medlem af en rideklub som er under DRF. Din hest skal også være vacineret efter gældende regler.

Når disse ting er i orden kan du starte alle LC klasser som er 12-35 km på en dag. Der er også en del LB klasser som kan rides uden rytterlicens og hestepas.

Man kan sagtens ride pony selvom man er voksen, da der ikke skelnes mellem pony og hest. (der må blot ikke være helt galt str. forhold mellem hest og rytter)

0
0
Svar på denne tråd

Tak!!!
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 17:27

Tak.

Der står en masse gode ting inde på distanceforeningens hjemmeside.

Men er der ikke lige som i spring og dressur, en klub der holder et lille løb hvor alle kan være med. Det ser jeg da tit her hvor jeg bor, altså spring og dressur. For hvis jeg først skal melde mig ind i en klub + stævnegebyr + køresle (det nærmeste er ca 50 km væk) Kan det blive meget dyrt, når jeg bare vil prøve. Er det så noget mig og min pony kan lide vil jeg da får rytterlicens og melde mig ind i en klub.

Hilsen Anni

Anni og Hannibal!!
Som altid er i vankeligheder, men har meget sjov ud af det

hjem.tele2adsl.dk/aaengensponygaard

0
0
Svar på denne tråd

nej desværre
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 18:14

Nej du kan ikke bare prøve at ride distance uden at være medlem af DRF - Når der holdes stævne holdes de med alt lige fra 14 km til 80 km - og alle skal være medlem af en klub under DRF.

Du kunne tilbyde at være hjælper for en som skulle starte distanceridning - så kunne du få indblik i den verden, og derved se om det var noget for dig.

KH. Anja Dyrskov
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider