Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jer, der bor selv...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 19:10

Hej.

Jeg står og skal flytte i lejlighed her til sommer, så derfor har jeg været ved at regne lidt på mit forbrug - altså efter at husleje, vand, varme og el er betalt..

Sparsomt go billigt mad + rengøringsartikler + toiletpapir og lign. har jeg fået til at jeg ca. skal bruge 230 kr om ugen...

Er det meget/lidt...??

Noget, jeg evt, har glemt at tage højde for..??

Hvad kan i andre leve for om ugen..???


Gode sparetips modtages også gerne - endda med kyshånd..


Anja Busk...

0
0
Svar på denne tråd
 
 230.- om ugen...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 19:16
Det kunne jeg ikke leve for, nok nærmere 1000.- om ugen, 500.- hvis jeg virkelig sparede :-)


Ren udenpå, beskidt indeni.


Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd
 
 forbrug
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 19:26
hejsa vi er 2 mennesker der bor sammen og 2 hunde... 500 kr holde sagtens til en uge.. og vi er også ryger.. så det lyder da fornuftigt med 230 for et menneske..
0
0
Svar på denne tråd
 
 alt for lidt
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 19:31

Det er alt for lidt , med mindre du er ekstrem nøjsom og aldrig får lyst til et nogenlunde måltid mad , eller lidt lækkerier .

Jeg ville aldrig kunne leve for det beløb ..




Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Økonomi
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 19:33

Da min kæreste og jeg lige var flyttet sammen, regnede vi vores bonner for madvarer, rengøringsartikler osv. sammen for at se hvad vi kunne leve for to personer. Hvis vi sparede og var meget økonomiske kunne vi leve for ca 1000 kr. pr. mdr. Men det er ikke optimalt, da man skal leve af meget pasta med ketchup for at holde det budget.


Winnie



0
0
Svar på denne tråd
 
 mig og kæresten..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 19:38

har afsat 3000 kr til husholdning pr. mdr, dvs til mad, og andet fx vaskepulver osv...








Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)

ODENSE; Sød og glad ældre hest søger rolig rytter til skovtur/hygge fra juli.... skriv og hør nærmere!

Privat rengøring tilbydes i ODENSE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 19:44

Når mine faste udgifter er betalet, har jeg ca. 500 kr om ugen og derudaf skal jeg betale for telefon (mobil), benzin til bilen og mad. Jeg kan lige få det til at gå rundt, men der skal ikke meget til at vælte læsset. Jeg har vænnet mig til det, men lad være med at gøre livet surt for dig selv ved at finde en for dyr lejlighed.


Huslejen er i mit tilfælde den største post, dertil kommer varme/el (kan ikke huske hvilken der er med), forsikringer (indbo-fritids/ulykkes-bil-hest og gruppeliv), licens, internet og diverse kontingenter (DI, Hekla, briller/kontaktlinser). Derudover betaler jeg også en lille smule (250 ca.) for opstaldning af min hest.


Mht. små sparetips, så har jeg fundet ud af at hvis du kan, så køb toiletpapir og køkkenruller når bilka har tilbud. De har ofte 40 toiletruller eller 20 køkkenruller til ca. 60 kr. (tror jeg nok). Det holder i et pænt stykke tid..


Mht. til maden må jeg være dig svar skyldig, jeg har et arbejde hvor jeg har 2-3 måltider inkluderet på en arbejdsdag, så det er begrænset hvad jeg bruger på mad.


Held og lykke med flytningen! (Håber ikke jeg har skræmt dig helt fra tanken..)


Hilsen Christina.




Det er aldrig sjovt at miste en ven, lad dem derfor ALTID leve i mindet! >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Den gang...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 19:46

... jeg boede på kollegie havde jeg et ugentligt budget på lige godt 150,-, men det var også fordi jeg tænkte hesten frem for mig selv, han skulle stadig have hvad han havde brug for, så måtte jeg bare leve af "vandgrød" hvis det var. Jeg tabte mig også 6 kg. de første to måneder, men det var indtil jeg fik et studiejob, og herefter brugte jeg så lidt mere på mig selv, men kun knapt 100,-.



Et smil er udløst af andre smil, så husk at smil og du vil se at folk smiler tilbage
0
0
Svar på denne tråd
 
 takker...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 20:00

Hmm... at, det skulle være SÅ meget for lidt, kan jeg ikke helt forstå.. Jeg har jo både regnet med Kartofler, ris, pasta, salat, grøntsager, kød, brød og pålæg til madpakken... og ja, osse toiletpapir og rengøringsartikler...


Et eller andet sted handler det vel også bare om, at sætte sit forbrug efter hvad man har...???


Alt hvad der angår varme, vand og strøm er jo inkluderet i den faste husleje jeg har... Så det er jo 'kun' et til-mig-selv-forbrug jeg har udregnet.. At, der så kunne komme lidt ekstra til lækkerier og så videre.. det er hvad der er...


Men, regner man lidt på det, så bliver det jo oss til ca. 1000 kr om måneden... det er måske lidt nemmere at forholde sig til..??


Her ser jeg jo osse bort fra, at jeg ind i mellem nok kunne trænge til lidt nyt tøj osv..


Altså: Er ca. 1000 kr stadig ALT for lidt...??


Anja Busk...



0
0
Svar på denne tråd
 
 1000 kr.
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 20:09
Som 2 studerende er 1000 kr. realistisk til alle dagligdagsudgifterne på 1 uge. Så er der også plads til lidt sjov. Husk at det er dyrere at bo alene.
Derfor er jeg bange for, at et budget under 500 kr. til dagligvarer vil give dig en grim overraskelse. Hellere være på den sikre side ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alt for lidt
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 20:18

Vi er to mennesker og to katte herhjemme og vi bruger ca. 6-7000 kr. om måneden til mad, rengøringsartikler, toiletartikler, tøj, bio osv.


Vi sparer så heller ikke, sådan helt vildt


Hvis vi gjorde kunne vi måske leve for det halve...


Så jeg synes 1000 kr. er alt for lidt. Men hvis du virkelig sparer, så kan det nok lade sig gøre.


Hilsen Margit

Man kan hvad man skal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spare tips...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 20:19

Ville lige komme med et godt tip...


Brug dine søndage til at læse reklamer... Og gå efter tilbud.. Selv om det tager længere tid at handle så får man meget mere ud af det... Sørg for at købe kød når der er tilbud på store pakker og frys dem ned i mindre portioner når du kommer hjem.. (hvis du har en fryser)


Et godt madlavnings tip: Lav lasagnette istedet for lasagne.. Det er det samme man putter i kødsovsen, men istedet for de halvdyre pastaplader, bruger du bare de billige pasta skruer.. Det smager lige så godt...


Men ellers vil jeg sige at hvis du har 1000 kr til mad, sjov, tøj og diverse, så er det vel okay... Men en god ting vil være at lave en opsparing hvor du sætter et bestemt beløb ind på hver måned.. På den måde kan en uforudset regning ikke vælte det hele..



Håber du kan bruge til noget... og held og lykke..





VH





Sandra

&

Lotus

0
0
Svar på denne tråd
 
 sagtens
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 20:23

Før jeg flyttede sammen med min kæreste, samlede jeg bonnerne fra mine indkøbsture. Jeg brugte i gennemsnit 500 kr om måneden på mad, bind, shampoo og rengøringsartikler. Så det kan sagtens lade sig gøre, men man skal så også være indstillet på at leve meget af pasta.

Det er klart en stor fordel at have en fryser, så du kan købe større partier af de forskellige madvarer, da det ofte er billigere. Så kan man også lave en stor portion spaghettig og kødsovs og fryse halvdelen eller mere ned.


Men jeg synes faktisk at dit budget lyder ganske fornuftigt.




Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bor selv...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 20:29

og bruger max. 200 kr/ugen på indkøb.


Tøj og andet guf er ikke medregnet heri... det er noget jeg sulter mig selv lidt til at få råd til :P Eller... men altså.


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle
Det klinger :D



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke tøj
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 20:33
Det skal så siges, at vi IKKE har plads til tøj indenfor de 1000 kr/ugen!
Transport af forskellig art er heller ikke regnet med.
Marsvin har vi først fået senere, så de er heller ikke regnet med.
Men alt andet :-) Mad, drikkevarer, toiletartikler, personlig hygiejne, køkkentilbehør, rengøringsmidler, slik...
Sørg for at få retten "tøm køleskabet" med jævne mellemrum :-D

- Lene
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi bruger
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 21:07

ca. 500 kr pr uge på mad osv (ikke tøj), vi er 2 voksne. Kattenes mad er ikke regnet med i det, heller ikke ting til hesten. Ud over de faste penge vi har hver uge (de bliver lagt i kuverter når vi får løn), så har vi ca. 2.000, som vi bruger på tøj osv. (og snart til bleer og sådan nogle ting - vi får så mere når vi er forsørgere, så jeg ved ikke hvor meget vi har til rådighed når jeg har født).


Selv om vi ikke har de store penge at gøre med, så vil jeg sige at vi lever rimeligt godt - det er ikke luksus mad vi får, men vi får god mad og der er rigeligt af den. Og jeg føler ikke at vi er nødt til at spare helt vildt for at få det til at løbe rundt.


Linda.



Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb

Medlem af FHK, HGK og pylreklubben


hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 OG så ...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 21:16


...er de dage du rider Rino, jo somregel inkl. aftensmad... Ihvertfald de dage jeg er hjemme.. :) :) :)


Og jeg kan skaffe kartofler til dig til ca. 50,- kr. for 25 kilo... Og der er et sted i Kloster, hvor 10 kilo gulerødder koster 15,- kr... :) :) :)


Og her kommer lige en adresse til en masse tilbudsaviser.. :) :) :)


minreklame.dk/link.php...000-936-74







Mkh.
Else.




Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)




HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!




Skype:
0
0
Svar på denne tråd
 
 her har vi
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 21:36

et forbrug på ca 500 kr til mad m.m for 2 mennesker :-)


Så syns at 230 kr lyder såmen meget fornuftig når du kun er dig selv så kommer den nok også tit til at stå på rugbrødsmadder og pasta ;-)


Ved siden af kommer så alt det "løse" dvs hunde og kattemad samt tøj og div byture, forlystelser osv.





M.V.H
TINE


**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")


0
0
Svar på denne tråd
 
 1500 kr.
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 10:14

Jeg har boet alene i en del tid og jeg har altid sat 1.500 kr af om måneden :-)


Det har altid passet meget godt. Og det var ikke til luksus.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spretips
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 10:26
Der er lavet en lang tråd med sparetips. Prøv at søge på sparetips efter 23, så kommer der nok mange sider frem :-)

:-) Nobody is perfect - Pablo is nobody :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Udgifter
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 10:42

Jeg bor selv - og bruger omkring 150 kr. på mad o.lign. om ugen. Heri IKKE medregnet tøj, transport og den slags.


Det kan godt lade sig gøre at leve for under 200 om ugen - men nu er jeg heller ikke kræsen og spiser ikke sindsygt meget



Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
Shit happens!
... I just try not to step in it :)
Learning seriously affects your brain -aau.dk
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider