|
|
| Hestehandler Torben Andersen |
|
|
Hej alle.. Jeg er igang med at lede efter en pony jeg red for et halvt års tid siden. Han er siden blevet solgt men ved ikke hvorhen. Det eneste jeg ved er at han blev solgt fra en hestehandler. Og mener han hed Torben Andersen. Er der nogle der kender ham eller har hørt om ham før? Kan simpelthen ikke finde nogle oplysninger om ham  Håber der er nogle der ved noget.. Louise 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yes yes |
| Forfatter:  |
Louise jensen |
| Dato:  |
16-04-2006 18:15 |
|
hejsa... Ja, En torben Andersen bor i rønnede på sjælland... Jeg "kender" ham, dvs har handlet hos ham et par gange nu... Jeg har haft hans nummer men prøv at søge forskellige steder... Han bor vist nok på vordingborgvej i rønnede. Eller søg under hestehandler, jeg mener han dukker op... Han annoncere også nogle gange på dba. dk... Håber det hjalp... Knus Louise
Søges; alle i Fischer-stamtræet, Henv. på mail. Børneponyhoppe på 120stg sælges billigt nu!! Salgsside på 123hjemmeside.dk/kemo1
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Torben Andersen |
IW |
16-04-2006 18:38 |
|
Vordingborgvej 501 4683 Rønnede Mobil: 20 31 25 02 Tlf. 56 71 25 02
Livet er ikke kun en gave, men absolut også en opgave
Mail: Icewife@pcdk.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Torben... |
|
|
Du er velkommen til at ringe til ham, men jeg tror ikke på du får noget ud af det. Han vil ikke ud med hvor han sælger hestene hen...
Det er kun din egen samvittighed, der sætter grænser for hvad du kan tillade dig at sige offentligt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise.. |
Stephanie/ Heidi |
16-04-2006 18:59 |
|
hvad med at efterlyse den herinde, måske er der nogle som kender den.
MVH HEIDI Dyrevelfærd er en rettighed for alle dyr TRAILER KØRSEL TILBYDES MED CHAUFFØR MB SPRING PONY, KAT. 1 SÆLGES. TJEK ANDEN PRÆSENTATION:shakira www.heste-nettet.dk/lo...eg=shakira
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhdhsdhdshks |
|
|
Jeg har efterlyst ham herinde to gange, men der er ingen respons.  Hildetøzen: Hvorfor vil han ikke fortælle hvor hesten er endt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Tvivler stærkt på at han overhovedet kan huske hvad det er for en pony og hvor den er kommet hen... Han sælger lidt for mange heste til at vide hvad for nogle tøser der køber dem og hvor de bor. Tror han har vigtigere ting at tage sig til end at holde styr på sådan noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise ! |
|
|
Louise !: Kan du ikke fortælle lidt om den du søger, da Torben sender nogen af sine heste/ponyer videre til Kim Viking som er hestehandler hvor vi bruger ridehuset, måske jeg kan hjælpe, det kan være en af de mange han har haft dernede igennem det sidste ½ år Også gerne et billed, du kan evt. sende det til min e-mail da man ikke må bruge efterlysninger på Hyggesnak Hilsen Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Syntes.. |
Stephanie/ Heidi |
16-04-2006 19:13 |
|
bare du skal blive ved med at efterlyse den, måske også sætte den ind på din præs. Jeg har da set flere heste herinde som jeg kender bl.a. min gamle western hest 
MVH HEIDI Dyrevelfærd er en rettighed for alle dyr TRAILER KØRSEL TILBYDES MED CHAUFFØR MB SPRING PONY, KAT. 1 SÆLGES. TJEK ANDEN PRÆSENTATION:shakira www.heste-nettet.dk/lo...eg=shakira
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise |
|
|
Jeg ved det ikke. Ved bare at min veninde var interesseret i at købe en hest tilbage hun havde solgt til ham, men han nåede lige at sælge til en anden. Da hun spurgte efter navnet på den nye ejer, fik hun at vide at han "havde krøllet sedlen sammen og smidt ud af vinduet på vej hjem". Kender flere der har prøvet at søge efter heste, der har været igennem ham, men de får samme svar hver gang. Måske er han bange for at nye ejere bliver sure, hvis han videregiver oplysninger?
Det er kun din egen samvittighed, der sætter grænser for hvad du kan tillade dig at sige offentligt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hngjhjkhj |
|
|
Capri: Okay, tusinde tak, må håbe han måske ved noget. Ponyen hedder Chip, han er ca 8 år, kastaniebrun og 138 i stg. Han har ingen aftegninger. Han stod hos Ilse, som ejer Følfod rideklub i Karlslunde, mens Torben havde ham til salg. Ilse lånte ham bare indtil han blev solgt. Han var til salg for 14.000. Han var meget stædig at ride på, han var vist vant til at få sin vilje. Men han kunne de fleste øvelser i dressur og sprang næsten sin egen højde, han var bare en pony der skulle arbejdes en del med. Desuden bed han efter andre heste og nye mennesker(hvis det altså hjælper at vide). Der er et billede af ham i min præsentation 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhjhjhjh |
|
|
Hildetøzen: Ja, det kan selvfølgelig godt være, men det lyder da til at være en mærkelig måde at gøre det på. Altså at han har "krøllet papiret sammen og smidt ud af vinduet på vej hjem"  :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise... |
|
|
Ja, det var hvad han sagde  Søger selv heste der er blevet solgt til ham, men gider ikke engang prøve at ringe, når jeg ved at svaret er sådan...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Torben... |
Grande |
16-04-2006 20:22 |
|
sælger rigtigt mange heste hver dag. Mener han engang sagde at der på et år "gik" ca. 3000 - 3500 heste og ponyer "igennem" ham. Han sælger til mange rideskoler også i feks. sverige. Så tror rent faktisk ikke han kan huske alle hestene da mange af dem er meget kort tid hos ham, og rigtigt mange af dem er på græsfolde rundt om i landet. I sommersæsonen har han rigtigt mange heste "på lager" og mange bliver jo også byttet på markeder osv. Men held og lykke i jagten på ponyen.
Kig forbi. www.lundrideudstyr.dk Forhand. af: Kyra K, Anky, BR, Jacson, HappyValley, Equline, Madddox m.fl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg arbejder selv ved en hestehandler og der kommer så mange heste og ponyer hver uge at jeg ikke kan huske 1/4 af dem vi havde for bare en måned siden. Jeg kender Torben og ved hvor mange heste han sender videre uden at have dem i mere end nogle få dage. Man kan ikke forvente at en handler skal kunne huske alle hestene han har inde og hvem han har solgt dem til. Hvis man vil være sikker på at kunne følge hesten fremover skal man sælge til private i stedet. Desuden er der mange der ikke er interesseret i at den tidligere ejer kontakter dem når de har købt hesten. Hvis de er det kan de finde den tidligere ejer via vacc. kortet eller papirerne og derefter tage kontakt hvis de er interesseret i dette. Jeg synes at du skal sætte en efterlysnings annonce i Wendy bladene og ellers på de forskellige heste-sider. Held og lykke med det!! Mvh Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestehandler |
Newman |
16-04-2006 21:29 |
|
Jeg bor ca en km fra Torben, og han har mange heste gående. Bare ved at køre forbi hver dag kan jeg se at han ofte får nye ind. Jeg tror det vil være umuligt at huske hvem han sælger de forskellige heste til. Ja det vil nok være svært bare at huske en bestemt hest. Plus som nævnt tidligere så tror jeg ikke hestehandlere er ret glade for at give info videre om nu nuværende ejere da det jo ikke er sikkert de er interesserede i at en gammel ejer lige pludselig ringer eller dukker op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hjhjjh |
|
|
Jeg kan godt se at det må være svært at holde styr på alle hestene som hestehandler, men havde bare håbet at han måske kunne huske noget. Nu stod ponyen trods alt også til salg i mere end et halvt år. Men tak for alle jeres svar Jeg må prøve at finde på hvad jeg mere kan gøre for at finde Chip. Jeg er forresten ikke hans gamle ejer, vil bare sikre mig at han er endt et godt sted, da han (inden han kom ud til Ilse) vist havde været hos nogle der ikke rigtigt havde forstand på heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise |
|
|
Held og lykke med at finde hesten. Jeg har selv købt min odin (et navn jeg selv har givet ham) hos Torben i Rønnede. Jeg ville ikke have noget imod at blive kontaktet af tidligere ejer, men jeg ved kun meget lidt om hvor Odin har været før og har ingen papirer med ham fra købet.
Golf 2 sælges. 24.000 kr. Prisnedslag ved hurtig handel. Skriv en mail for nærmere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|