|
|
| Idag har jeg haft min hest i 14 år! |
|
|
Idag, på denne her tid, for præcis 14 år siden, sad jeg og hoppede og dansede på forsædet af farmandsbil... vi var endelig på vej hjem med drømmeheste, som jeg lige havde købt for mine surt optjente penge. Idag, 14 år efter sidder jeg så her og tænker at det da er helt utænkeligt at man nu har haft hesten i hele 14 år af sit liv. Stort set hver evig eneste dag i 14 år har jeg kysset ham godmorgen, han har vrinsket når jeg kom og han har fået et godmorgenkram. Hele 27 år er han nu og stadig ligeså frisk og fræk som altid. Man bliver sgu helt underligt til mode for hvert år der går. Det virker helt utænkeligt at have haft ham så længe. Lige et billede af vidunderet, taget i to år siden. Han har ikke ændret sig siden da.  Andre der har haft deres heste i flere år?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke! |
|
|
Tillykke med jeres 14-års jubilæum! Jeg har aldrig haft en hest så længe, men håber på at det vil være sådan med min unghoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
| Forfatter:  |
Lilar |
| Dato:  |
16-04-2006 16:59 |
|
Det er godt nok længe du har haft ham - tillykke med det  Jeg har kun haft min hest i godt et ½ år, så der er længe til de 14 år *S* Den hest jeg havde part på indtil for kort tid siden har ejeren haft i næsten 21 år. Det må godt nok være skønt at have haft sin hest i så mange år! Linda.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb Medlem af FHK, HGK og pylreklubben hestensurtehave.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh Miki jeg |
|
|
bliver bare så glad når jeg ser dig og Fjordor og tænker på at du har haft ham så længe, det dejlige dyr.. tillykke med de 14 år , det må bare være dejligt. Tina
Med en ven deles minderne fra i går, glæden fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja jeg har... |
sindy thomsen |
16-04-2006 17:11 |
|
den ene har jeg haft i 11 år og den anden i 12 år og den tredije har jeg kun haft i ca 3 år
lille hoppe købes max 110 min 3 år gammel til meget billige penge skal gå som selvskab til min lille vallak.se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12 år.. |
Tine (Ego A Go Go) |
16-04-2006 17:12 |
|
... jeg har haft Milano siden 94, så det er 12 år. Tillykke med jeres jubilæum 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 14 år... |
|
|
... nåede jeg aldrig op på, men kun 11 år med Cola. Nu har jeg Frej som jeg har haft fra føl af, så mon ikke jeg når de 14 med ham?! Her til slut vil jeg ønske dig og "gammelnissen" hjertelig tillykke med jeres jubilæum - utroligt at han er så gammel. Jeg kan huske første gang jeg kom i din stald og du sagde til mig hvor gammel han var - jeg var ved at gå i bro "så gammel kan en hest s... da ikke blive" var min første tanke, men med rigtig fodring og nok kærlighed, så må jeg erkende at DET KAN DE ALTSÅ, og Fjodor er ingen undtagelse - at han så tilmed ter sig som en på tre er jo bare enormt livsbekræftigende, og så ser han tilmed godt ud!
Et smil er udløst af andre smil, så husk at smil og du vil se at folk smiler tilbage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
christinapaw |
16-04-2006 17:27 |
|
Hvor ser han dejlig ud. Det er skønt at have haft en hest i så mange år. Alle de minder og det at man bare kender den SÅ godt. Håber i får mange flere gode år sammen. Min første hest nåede jeg desværre "kun" at have i 11 år. Han døde desværre allerede som 17-årig. På min 12-års fødselsdag - omtrent samtidig med jeg fik den anden hest, købte jeg en lille selskabshest for mine penge i sparebøssen og fødselsdagspenge. Til min fødselsdag i september er det så 17 år siden. )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sjkgbsg |
|
|
Tillykke  Det varmer helt at høre du har haft den så længe !
Hilsen Annecathrine Dressage Team Jakobsen STOLT fjordheste ejer! FOTOGRAFERING TILBYDES!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også 14 år |
|
|
Tillykke med jubilæet. Imorgen har jeg haft Chanell i 14 år. Hun kom hjem til mig den 17. april kl 21.00 i 1992 og jeg var dengang 12 år gammel. Puha som tiden går 
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 8 år... |
Yiip |
16-04-2006 18:11 |
|
har haft min i 8 år, hvilket jo er ingen tid i forhold til dig... men gud hvor man kommer til at elske de dyr... håber i får mange år sammen endnu!
Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf  ODENSE; Sød og glad ældre hest søger rolig rytter til skovtur/hygge fra juli.... skriv og hør nærmere! Privat rengøring tilbydes i ODENSE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Regnestykker |
Randi Grønbæk |
16-04-2006 18:12 |
|
I princippet har jeg haft Alfa, siden hun blev født - altså i 21 år i maj. Men hvis vi "kun" tæller de år, hvor vi har været en ekvipage, må jeg regne 5 år fra - altså 16 år  Gode år og en dejlig hest, der har været med til lidt af hvert 
Venlig hilsen Randi G. Mors hest er bedst (Anne-Katrine, 4 år)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ´Tillykke |
Nanna B |
16-04-2006 18:12 |
|
Tillykke  Har dog kun haft min ene i 2 år og min første pony i 8-9 år .
<3 I Love Flintdales Eminent <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 8 år... |
Vibs :-) |
16-04-2006 20:02 |
|
Tillykke med jubilæet.. Jeg har selv haft min pony-pige i 8 år.. Som tiden dog flyver!  - Vibs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke med jubilæet... |
SusanneOP |
16-04-2006 22:08 |
|
...hvor er det dejligt. Vi er også nogle af dem der har "de gamle" endnu. 2 stk på 18 som vi har haft fra føl. 1 på 12 som er født her, 1 på 27 som vi har haft i 12 år og så det sidste skud på stammen - 1 på 9 år som vi har haft i et halvt år. Hilsen Susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 21 år... |
|
|
nåede jeg at få med min gamle hest han var ikke min helt fra starten kun part men min alligevel købte ham senere og "havde" ham fra jeg var 16 år til jeg var 37år . Det er vildt at have kendt en hest så længe
Hilsen jeanett*monique 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Viiildt... |
|
|
Hold da op...:o) - dejligt med en solstrålehistorie..*Smiler* Hvor dejligt... Vi kan nu kun fejre 8 år sammen i år - meeen har forhåbentlig mange år tilbage - eftersom hyppen kun er på vej mod de 11... Synes det er lidt uhyggeligt at tænke på den dag man ikke har ham mere... Vil aldrig kunne sælge ham - lyder måske egoistisk - men hentede ham ved avler som godt 2½ år og kan ikke bære tanken om at han skal andre steder hen - hvor hans "mor" ikke kan holde øje med alle hans skavanker. Men den dag hvor han er så gammel at dyrlægen må hjælpe ham herfra pyyyha - der bliver gråd... kan allerede nu få kuldegysninger ved tanken. Lotte og Bissedyret
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hesteejer |
|
|
tillykke!! jeg har haft min hest også i 14 år, det er dejligt at tænke tilbage på alle de gode stunder jeg har haft med hende,idag er hun 17 år og vi har lige været igemnem en skade pause på knap 7 måneder phyha men nu er vi igang igen stille og roligt. vh. maibritt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 18 år... |
|
|
Tillykke med jubilæet. Jeg har haft min gamle pony (på 30 år) i 18 år... Det er helt vildt. Og hun er stadigvæk fræk, frisk og rørig! Man får et helt specielt forhold til dem efter så mange år. Mvh Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næsten 30 år |
Connie |
17-04-2006 22:47 |
|
Jeg har haft min dejlige Sussi i snart 30 år, dette forår fylder hun 34. Så det er et meget langt kærlighedsforhold - hold da op hvor bliver man dog tæt knyttet når man har været sammen i så mange år. Andre mennesker siger at de godt kan se at hun ser lidt gammel og mølædt ud, men jeg synes at hun er noget af det smukkeste i denne verden. Pas godt på jeres gamle heste. Connie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange år.. |
|
|
Tillykke med jubilæet  Og han ser jo rigtig godt ud, selvom han er ved at være en ældre herre. Jeg har haft min shetter i 30 år til sommer. Hun er lige fyldt 33, og har det - alt taget i betragtning - stadig godt. Hun kan stadig spise, gå/løbe, se og høre, lave ballade - og så længe hun kan det, får hun lov at gå og hygge sig hjemme hos mig. Så ligesom Connie og hendes Sussi, er Tralle og jeg nået op på 30 år sammen. Tralles livskammerat, welsh mountainhoppen Barbie, havde jeg også i lang tid. Fra hun var 3 til 27, hvor hun desværre måtte aflives pga et brækket ben. Min ridehest har jeg haft i foreløbig 11 år. Så der bliver ikke så tit skiftet ud i bestanden hjemme hos mig. hilsen sussie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 10 år... |
anjahoff |
18-04-2006 10:31 |
|
Tillykke med de 14 år pretty fancy. Hvor er det bare dejligt at høre, at folk har deres heste i så mange år, og ikke bare sælger dem videre ved en tilfældig lejlighed. Jeg har selv haft min ene pony Cæsar i godt 10 år nu. Ham købte jeg for min børneopsparing, og jeg vil til hver en tid holde fast i, at det var det bedste jeg kunne købe for de penge. Der er ingen som Cæsar.  Jeg håber og ønsker også, at jeg kan beholde de 4 heste jeg har nu, til deres dages ende. Det ville da i hvert fald være lykken for mig.
Mange hilsner fra Anja - med de fire skønne muler: Zariba, Cæsar, Renault og Papaya Ley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala. |
|
|
Jeg har nu haft Darling i 6 år. Det er helt vildt. Jeg håber at min Darling bliver ligeså gammel som din Fjordor, og at jeg kan holde Darling i alle disse år.
- Line. Queen og Darling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min gamle connemara |
|
|
blev aflivet for 2 år siden, jeg havde haft ham i 18 år. Jeg sad og tog imod ham da han blev født, og sad med hans hoved i mit skød da han forlod denne verden.. Han var min bedste ven, han var hos mig op igennem teenage årene og hjalp mig meget  Det er et helt specielt forhold man får til sine heste når man har dem i så mange år. Mine heste bliver også hos mig til de skal over regnbue broen.
Uddannet dyrekinesiolog og hestemassør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gammelt venskab :o) |
NinaL |
18-04-2006 13:00 |
|
Jeg var så heldig at kende Djunette i næsten 17 år ... Hun blev aflivet d. 14/4 2006. Jeg skrev et indlæg om det her: www.heste-nettet.dk/fo...2/1041402/ Jeg håber I slår vores rekord!  Venlig hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
tillykke til jer..det er skønt at få lov til at dele en andens liv i så mange år.. min gamle DV som desværre er aflivet havde jeg i 17 år.. hippie har jeg lige snart haft i 9.. ja tiden går, men går den godt er det jo skønt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min ven gennem |
|
|
 28 år hedder Sabrina. Jeg fik hende da jeg var 6 år gammel. Hun lever stadig i bedste velgående, og er opgraderet til "luksus-pensionist" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hey hey |
arianna |
18-04-2006 20:51 |
|
har også haft min smukke hvide mule i 14 år..han er en superhest.. hehe
Hilsen Marianne Lykkelig ejer af en smuk hvid ganger Hestehøjens Pelle Samt selskabsgimpen Mini Mette - En shetter med krummer i.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|