Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kontaktlinser på nettet
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 12:45

Hej alle sammen!!

Nu er jeg en af de "heldige" som bruger kontaktlinser... jubii.. eller..

Men så er det jeg gerne vil høre jeres erfaringer herinde med køb af kontaktlinser på nette. Det er jo en del billiger...

Har lige været inde at se på nogle sider der sælger kontaktlinser men kan se man skal vælge noget diamter??? hvad er det?? har kun fået af vide fra min nuværende optiker hvad min styrke er, ikke diameter...

Hmm håber i kan hjælpe mig!!

Go' påske

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

størrelse
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 12:59

Du kan jo se det på dine nuværende linser. Der står alle data på pakken.

Der er også forskel på krumningen. Dem jeg bruger føles fint, men fx. daglinser er altid med en større krumning, altså de er mere runde, eller mine er mere flade, svært at forklare.

Hvis jeg får nogen på med en anden krumning, så føles det som om de klemmer mit øje, trækker sig sammen om det, og jeg får spat og flår dem ud inden der er gået 10 minutter.

:Pia

1½ meter hest købes

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Hmm.. jahhh..
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 13:05

Ja men problemet er at jeg har smidt den sidste pakke ud:-(

På nettet hvor man kan købe dem står der ikke noget med at man skal vælge krumning... Nu har jeg prøvet dagslinser samt to forskellige slags månedslinser og har indtil videre ikke prøvet noget jeg ikke kunne arbejde med...

Med det med diameter forstår jeg altså stadig ikke... hjææælllp!!

0
0
Svar på denne tråd

krumning
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 13:09

Nej, hver type linse findes som regel kun i en krumning, man kan ikke vælge. Derfor er der nogen linser man ikke kan bruge, fordi de har forkert pasform til ens øje.

Der er nok ikke andet for, end at du må spørge hos optikeren, hvilket mærke du bruger.

Vi kan jo ikke fortælle dig hvor store dine øjne er. Diameter betyder hvor mange mm linsen er på tværs. Mine er fx. 14.0, men det er jo ikke sikkert dine er det.

1½ meter hest købes

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 13:18

Tak for svaret:-) så blev jeg da lidt klogere...

hmm men hvis dine er 14.0 i diameter så er det godt nok meget for på nettet ligger det melle 8.2 el. 8.4 tror jeg det var... der er kun de to at vælge mellem...

Men det med krumning fra mærke til mærke kan vel betyde at jeg bare kan bestille et af de mærker jeg før har brugt??

0
0
Svar på denne tråd

Hvor finder
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 13:46
i de sider? Hvor man kan købe dem? Det kunne evt. være noget for mit, for er træt af mit dyre abbonement.

V. Louise B.
*Stald Smedegaard*
Dansk oldenborg Avl

Life is simple. Eat. Sleep. Ride horses

Dejlig Vallak sælges

0
0
Svar på denne tråd

diameter
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 13:54

8.2 og 8.4 er IKKE diameter, det er krumningen, det er jeg ret sikker på. Mine er 8.7, altså ret flade. De hedder Acuvue2 og er månedslinser.

Hvis du kender navnet på dem du har haft før, så kan du bestille dem igen.

1½ meter hest købes

Fotografering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider