Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Har brug for nogle råd til et sadelskab..
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 13:41
Haii

Jeg vil gerne have et sadelskab, men vil selv lave det... Sådan at jeg kan designe det som jeg vil.

Det blir nød til at være i træ, i har vel ikk nogle ideer til hvilken træsort der vil være billigst?

Sadelskabet skal bare stå indendørs hele tiden.

Ellers nogen der har erfaringer med sadelskabe om det kan lade sig gøre at lave det billigere end at købe et?
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 13:49

Hvorfor kører du ikke bare i den nærmeste Silvan/Råd & Dåd/Trælast/El. lignende og spørger?

Tror de har mere forstand på det, end os H ænder :-)

Mvh. Julie

---

Ses vi på Roskilde Dyrskue 2006??

Alexia af Vodagergård med føl efter De Nero af Støvlebæk og

Bell af Vodagergård skal med.

0
0
Svar på denne tråd

jeg r faktisk
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 13:53

på vej i silvan, for at undersøge hvad det vil koste at lave et selv.

Jeg har et i tankerne der er 170x65x65 i målene.

2 hylder i som er tilpasset klodskasser.

En sadel hænger i midten og en masse knager.

Jeg er bare i tvivl om hvor meget træet kan bære i sig selv.

Efter en snak med min far (som er tømre) mener han, at en mdf plader eller krydsfiner kan sættes sammen med alm beslag og holde knagerne, men at sadelhængeren skal have en ekstra plade at støtte sig til.

Så ja, jeg skal ned og se hvad de har, og hvad det koster. Den mindste pris jeg har set et lille sadelskab til var 2000,- og udfra hvad min far mener træet ca koster, kan jeg vel lave det her for max 500,- Også er det større end dem man køber normalt.

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil anbefale dig
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 08:01

at lave skabet så højt og dybt, at der kan være to hylder foroven og neden under plads til to sadler.

det ene vi har et lavet uden hylder men med to alm. sadelknægte fra haraldnyborg.

skabet er så dybt at der er plads til kroge indvendigt på døren.

Lav en masse luft huller øverst og nederst i skabets låge.

IMC
vi kan ikke alle sammen ligne en halv million, men vi kan vel forsøge
0
0
Svar på denne tråd

hvor meget plads har du??+
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 09:31

Jeg skal lave mit staldskab her til sommer og det bliver muret op ad væggen. Med plads til 5 sadler, trenser osv. + hvor underlag, dækkener kan ligge uden at de skal foldes sammen. Med skuffer og hylder til de forskellige ting..

Jeg tror på det godt kan svare sig at tænke stort når man laver staldskab.. Der er trods alt mange ting der skal være plads til derinde.. og det er dyrt nok at lave så kan man jo lige så godt lave det ordentligt fra starten..

Stald Rohan. PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

pris på staldskab
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 11:34

Jeg er i gang med at lave staldskab. Det er bestemt ikke billigere for mig at lave end at købe et nyt. Min svoger har været så super at lave selve skabet til mig og så skal jeg lige selv hænge alle knager mm. op. Selve materialerne har kostet 1000 (træ, beslag, hængsel til lår, magnet der holder døren, 4 hjul under hvoraf 2 kan låses, forstærkning med metalskinner i kryds bagpå). Så kommer der træbehandling oveni både blank og hvid ca. 200 kostede det...

Jeg har valgt et skab der er 150 høj, 80 bred og 60 dyb og der er lige præcis plads til min kombi sadel, dresssursadel og køreseletøj samt striglekasser i bunden. Jeg har købt sadelophæng, knager mm. for 1000 i shiresshop.dk.

Jeg skal selvfølgelig også på trælasten og hente en gang brædder til forstækning når diverse ting skal hænges op. men så langt er jeg ikke nået så prisen på dette har jeg ikke...

Men hvis ikke det var fordi at jeg skulle have køresele hængende i skabet kunne jeg lige så godt have købt et færdigt böckmann staldskab til 2500 og de ses jo billigere brugt på markedspladsen herinde...

Man skal vist kun lave sit eget sadelskab hvis man vil have det lige efter sit hoved.. og i træ er de jo betydelig tungere end dem i plast... måske værd at tænke på hvis man en dag har sin hest opstaldet et sted hvor staldskabene skal stå på loftet... der skal mit nemlig op på et tidspunkt...

Maria & Sigøjnertrommen Samson

"We are all wanderers on this earth. Our hearts are full of wonder, and our souls are deep with dreams."

-Gypsy saying

0
0
Svar på denne tråd

da jeg var i
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 11:37

silvan igår regnede jeg på prisen af skabet, udfra brug af mdf plader.

Skabet vil blive ca 170x65x65 ca, med 2 hylder i, den øverste til klodskasser, den under til hjelme osv.

Der skal hænge en sadel og være en masse knager.

Vi har en svingbar sadelhænger i forvejen, som skal hænge udenpå skabet, så man har den hjælp, og en fast hænger til skabet koster ca 80 kroner.

Alt i alt, inkl at silvan skar træet ud, bliver det til ca 400-500 kroner med beslag osv. Mht behandling, så er man vel sammen med en maler, som har lidt rester

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd

Lav det over en ramme.
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 12:29
Mit skab (b: 120, h: 240, d: 60) er lavet over en ramme af stigetræ, hvor der så er sat plader (kan ikke huske hvilken type) på. Det gør, at på trods at skabets ganske betydelige størrelse, at det er relativt let. Én mand kan flytte det rundt på en sækkevogn. Skabe lavet helt i krydsfiner er vederstyggeligt tunge.

Stigetræ kan fåes i mange forskellige kroner pr. meter, så det kan godt betale sig, at køre forbi den nærmeste trælast og finde sit træ hos en mindre forhandler.

Mit skab har kostet ca. 3.000kr. alt inkl. (stigetræ, plader, beslag, hængsler, to sadelbøjler, trensehængere og diverse kroge). Arbejdslønnen til min far afdrager jeg så på løbende *GG*

Så det koster snildt det samme, som et stævneskab, men mit er så også ganske betydeligt større.

Problemet med skabe af mærket "selvbyg" er ofte, at det er svært at få bagbeklædningen stærk nok til at holde en sadel. Derfor er der i mit skab lavet et par kryds (+) af stigetræ, som er fastmonteret i selve rammen. På krydset sidder sadelholderen så. Skabet er så stærkt, at jeg snildt kan stå på hylderne, når jeg skal nå noget øverst.

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider