Jeg er i gang med at lave staldskab. Det er bestemt ikke billigere for mig at lave end at købe et nyt. Min svoger har været så super at lave selve skabet til mig og så skal jeg lige selv hænge alle knager mm. op. Selve materialerne har kostet 1000 (træ, beslag, hængsel til lår, magnet der holder døren, 4 hjul under hvoraf 2 kan låses, forstærkning med metalskinner i kryds bagpå). Så kommer der træbehandling oveni både blank og hvid ca. 200 kostede det...
Jeg har valgt et skab der er 150 høj, 80 bred og 60 dyb og der er lige præcis plads til min kombi sadel, dresssursadel og køreseletøj samt striglekasser i bunden. Jeg har købt sadelophæng, knager mm. for 1000 i shiresshop.dk.
Jeg skal selvfølgelig også på trælasten og hente en gang brædder til forstækning når diverse ting skal hænges op. men så langt er jeg ikke nået så prisen på dette har jeg ikke...
Men hvis ikke det var fordi at jeg skulle have køresele hængende i skabet kunne jeg lige så godt have købt et færdigt böckmann staldskab til 2500 og de ses jo billigere brugt på markedspladsen herinde...
Man skal vist kun lave sit eget sadelskab hvis man vil have det lige efter sit hoved.. og i træ er de jo betydelig tungere end dem i plast... måske værd at tænke på hvis man en dag har sin hest opstaldet et sted hvor staldskabene skal stå på loftet... der skal mit nemlig op på et tidspunkt...