Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

veninder
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 17:42

mmmh jeg står i et dilemma. Mit dilemma er således.

Min veninde X (veninde gennem 9 år) har fundet en fyr, y. De er flyttet sammen og alt er godt da vi møder ham de første 10-12 gange. Vi bor langt fra hinanden og ses ikke så tit men taler tit sammen. Vi flytter så tættere på og både x og jeg glæder os til at ses. Y tilbyder sågar en kæmpe hjælp fordi han også er glad for at vi flytter. X bliver så gravid og vi er meget glade på deres vegne. Der har været lidt knas i deres forhold med jalouxi.

De køber så en hund, x gerne vil høre min mening om. Y derimod vil overhovedt ikke høre tale om det og forbyder mig faktisk adgang til hjemmet. X kan kun snakke når han ikke er der. Jeg tager så derud en formiddag mens han er på job og drikker the med x. Alt er som i gamle dage. Hunden er sød og vi taler ikke rigtig om den. Y kører forbi men kommer ikke ind. Jeg spørger hvorfor da jeg ikke havde fået indtryk af at han var sur mere(fra x) og hun siger at hun har bedt ham om at holde sin mund hvis han ikke kan tale ordentligt til mig.

jeg køre hjem og siden har jeg INTET hørt fra X. Jeg har skrevet en 5-6 smsér for at høre om hun er okay og ringet et par gange hvor den ikke bliver taget.

Det er over en måned siden. X plejer ikke at være god på sms men plejer dog at svare indenfor en dags tid.

Er ikke dummere end jeg kan regne ud at jeg er lagt på is, men forstår ikke hvorfor. Har på intet tidspunkt trådt Y over tæerne og heller ikke X. Jeg er 100% sikker på at det er Y der er problemet, men jeg ved ikke helt hvordan jeg tackle det her i forhold til X? Hvad ville I gøre...?

For det er jo svært at tage tyren ved hornene når der ikke bliver svaret. Og jeg vil ikke dukke op når jeg ikke er velkommen for Y...jeg ved deres mailadresse er fælles og y åbner hendes post..

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 17:54

Kan du ikke køre en tur forbi, når du ved han er på job??

Det lyder sørme ikk rart det der..

Der er ikke noget værre end at miste gode venner..

Held og lykke med det..

0
0
Svar på denne tråd

mmmbh
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 20:53

nej det er slet ikke rart.. men kan ikke lide bare at komme forbi når hun ikke svare, for så må den virkelig være gal jo. Jeg er bare i syv sind. For vi har virkelig været tæt..har bla boet sammen og sådan (for længe siden.). Synes bare det er svært for jeg aner ikke hvad det handler om,og jeg bliver mere og mere bekymret.

0
0
Svar på denne tråd

tag der ud
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 21:26

jeg ville tage derud. Jeg havde ikke hørt fra min bedste veninde i 6 måneder, og det viste sig så at hendes kæreste bankede hende. Så jeg kom uanmeldt forbi og sagde ham en ting eller ti!

Heldigvis flyttede han selv ud efter en måneds tid! dumme svin

Sød Jagt-vallak mellem 149 og 155 søges

- evt. bytte med vesterlund vallak på 6 år.

0
0
Svar på denne tråd

Tage forbi
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 07:11

Jeg ville uden tvivl tage forbi...

Evt en dag jeg ved han er på job - og spørg hende så hvad der egentlig foregår, om du måske (uden at vide det!) har gjort noget han er vred over måske bare sagt noget forkert og hvordan hun har det...

Det kan jo være der er noget rivende galt, men det kan også være en dum misforståelse som har vokset sig større end den burde!

Ellers tror jeg jeg ville dukke op SELVOM han er hjemme og så snakke med HAM. UDEN at hidse sig op, bare sige jeg vil gerne tale med dig om hvad der foregår og vil gerne vide hvad jeg har gjort der har påvirket dig så meget.

Det KAn løse op for det hele...

Men prøv at fang veninden alene først!!!

Manden arbejder vel?

0
0
Svar på denne tråd

kontakt
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 07:54

Jeg mener også klart at du skal kontakt X, på et tidspunkt du ved at Y ikke er der.

Veninder bør ikke lade misforståelser vokse imellem dem.

Der kan være tusin årsager, men få det på det rene, så i alle kan leve med det der sker.

Er x på barsel nu? så pop forbi en dag hvor du ved Y er på arbejde. Skriv evt et brev om at du kommer for at snakke ud om hvad der sker så X har en chance for at forberede sig på snakken.

Vær forsigtig med at ikke virke anklagende, tag en del af skylden for den manglende kontakt selv, så i får en konstruktiv snak om det, og X ikke går i forsvar.

held og lykke med det. Venínder skal man passe godt på. De er værdifulde.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

Sommergræs til 1 års hingsteplage tilbydes. Kontakt på mail eller PB.

Rapport afgivet af Justi

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 12:40

det er lidt svært at regne med at han er på arbejde da han er på arbejde 1000 forskellige steder og er selvstændig..x går hjemme nu så hun skulle være nem at fange - jeg er bare ikke meget for at han er der..

kunne godt være jeg skulle tage derud efter påske... for jeg vil ikke miste hende. Vi har været hinandnes bedste venner så længe.. desværre har hun haft en del dårlige elementer som kærester så dte ville ikke undre mig at ham her er endnu en.. jeg er bare virkelig bekymret. Min kæreste - som har kendt hende i 3 år - siger også det SLET ikke ligner hende, det her og det gør mig endnu mere bekymret.

et sted er jeg jo også bange for at HUN er sur på mig over et eller andet, men kan ikke se hvad det skulle være og vi har sgu altid sagt det til hinanden når det var...så alligevel tvivler jeg på dette. Er i syv sind.

0
0
Svar på denne tråd

Tage tyren
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 12:57

Du bliver nød til at tage tyren ved hornene.

Tag ud til hende. Tag chancen for at Y er på arbejde, men forbered dig på hvordan du vil takle det hvis han er der.

Og forbered dig følelsesmæssigt på afvisning, gråd, vrede, og hvad du kan komme i tanke om, så står du stærkere i situationen.

Jeg håber for dig du får en eller anden form for afklaring.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

Sommergræs til 1 års hingsteplage tilbydes. Kontakt på mail eller PB.

Rapport afgivet af Justi

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 19:34

Har skrevet et postkort til hende - i en lukket kuvert. Hvor jeg beder hende kontakte mig fordi jeg savner hende og er ved at blive lidt bekymret. Ikke noget Y kan blive sur over...

Så nu må vi se om det virker.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider