først tror jeg lige, at jeg bliver nødt til at nævne nogle ting, så jeg bedre kan forklare, hvordan vi har det med vores lærer..
min klasse er nystartet i 7. klasse.. altså den første dag vi startede, var der ingen i klassen der kendte hinanden.. (min skole starter 2 nye 7. klasser hvert år).. så klassen er helt ny, og den har ikke alle de konflikter som en "gammel" klasse har.. vi er den klasse på skolen der har det bedst sammen.. vi er den klasse der har det bedste rygte blandt vikarer.. vores lærere har været strenge fra starten af, men stadig ikke så meget, at de er det for meget.. pånær lige denne ene lærer.. han satte sig ikke i respekt fra starten af, og der er ikke nogen af hans elever på skolen, der har respekt for ham..
når vi har tysk, er det kun 9 fra min klasse der har tysk, mens resten af tysk holdet er 7 fra vores ene paralel klasse.. en klasse der overhovedet ikke fungerer.. en af drengene især er meget iiihh(man får bare lyst til at slå ham. (jeg slår normalt ikke)) så især i tysk timerne er larmen høj..
jeg er ikke den slags elev, der larmer og gør alt hvad jeg kan for ikke at lære noget.. sådan er jeg ikke.. jeg er typen der gør alt for at lære noget.. jeg larmer ikke i timerne, laver næsten altid mine lektier, for jeg ved, at det kommer mig til gode.. jeg kan godt blive irriteret, når folk larmer, så man ikke lærer noget..
TinaStormy: mht. en privat lærer, så er det for det første dyrt, og så er jeg 99 på, at jeg ikke ville have tid til det.. bruger i forvejen næsten al min tid på lektier(pånær lige de 2 gange jeg er hos Chanell), og laver jeg ikke lektier, trænger jeg til at slappe af.. men det er en god idé.. men tror jeg springer den over..
mht. at jeg kun har et par måneder, så er det jo kun til en "prøve eksamen" i 8. klasse jeg skal til snart.. jeg har jo hele 9. klasse også inden det rigtig gælder..
ponzepigen: tror jeg springer den over.. lidt for besværligt og heller ikke lige det, jeg har brug for..
Line Calano: nu er det jo kun 8. klasse, men ungdomsskolen i Glostrup har slet ikke sådan noget..
TheOne: tro mig, vi er bagud.. en stor del af klassen kan ikke engang bøje sein, som jo er det første man lærer.. og andre simple ting.. vi har ikke lært at bøje udsagnsord, kun hvad endelserne er i nutid..
vores vikar lavede en oversættelses øvelse som en prøve.. med nogle meget enkelte sætninger(der var 2 som han, da han selv oversatte dem, kunne se var noget vrøvl på tysk).. han viste dem så, til en rigtig tysk lærer på skolen, som sagde at det var meget ringe.. at vi var fulstændig bagud, hvis ikke vi kunne det..
Vi har tænkt os at snakke med inspektøren, og vores vikar ville se, om inspektøren ville komme ned til os tirsdag efter påske... men vi ved ikke, om det er blevet til noget..
£isbeth (Baloo): måske har vi en del i at han bliver syg.. men det har meget med en masse andet at gøre.. han har 4 børn, er mormon, er præst i mormon kirken, underviser i jeg ved ikke hvor mange fag, har mange klasser, er skide dårlig til at give karakter(han spørg de andre elever hvad han skal give X)(lover en karakter, som han så ikke giver) (glemmer at give elever karakter i tysk, flere gange, selv om han har haft eleven i 1½ år), aflever aldrig opgaverne, vi aflever, tilbage til tiden.. en lille opgave kan det tage ham 3 måneder at rette(en længere opgave retter andre lærere på 1-2 uger).. så måske ville det være en idé at han selv skar lidt ned..
mht. at samarbejde.. drenge på 14/15 år er stadig meget bagud, i forhold til piger på samme alder.. de er barnlige, og de forstår ikke, at det kommer dem til hjælp senere.. at de kan få lov at snakke i timerne er bare fedt for dem.. piger på 14/15 år, er styret af hormoner, og når drengene larmer, larmer de automatisk med.. de er lidt mere voksne, men overhovedet ikke helt, selvom de gerne vil være det.. jeg er ½ - 1+ år ældre end dem i min klasse, da jeg tog 7. klasse igen(se min præs), da jeg skiftede skole.. jeg synes en del af dem i min klasse, er meget barnlige, og de er overhovedet ikke seriøse.. selvfølgelig er der et par stykker, hvor skolen også betyder en del, men tro mig, vi er i undertal.. vi kan ikke bare smide alle de andre ud, for så ville vi være 2-3 tilbage..
dem i min klasse larmer i timerne, og samtidig klager de over, at de ikke lærer noget... det er ikke fair over for læreren.. men jeg har ret i at "klage" da jeg virkelig gør alt, hvad jeg kan for at lære noget..
men jeg kan ikke forandre den måde de andre er på.. jeg kan intet gøre..
men som sagt, vikaren satte sig i respekt fra starten af, og han har styr på klassen.. (det samme gælder resten af vores lærere).. var han bare uddannet, havde han været perfekt.. men desværre..
så i dette tilfælde, vil jeg sige at læreren har en stor del af skylden.. klassen er dum ja, men alle de andre lærere kan klare den.. kun denne ene lærer kunne ikke..
ElisabethBJ: jeg tror ikke vi kan vælge tysk fra.. vi skal enten have fransk eller tysk.. vi skal jo også til eksamen i det.. det er vidst et obligatorisk andet sprog.. ligesom engelsk..
hvis de elever der larmer skulle "smides" ud, ville vi kun være 4 tilbage... for resten larmer.. (er sikker på, at enkelte af dem ikke ville larme, hvis nogle af de andre ikke var der) så vi ville måske være 7 tilbage..
___
enkelte af mine svar, virker måske lidt sure/utilfredse.. men tro mig, er glad for, at I har svaret.. og det er rigtigt alt det I skriver.. det har været lidt svært at svare, for det er svært at beskrive hvordan det egentlig er..
___
er der flere der har måder, hvorpå man selv kan lære tysk?? nogle øvelser man kan lave, mm..??
vil nu sætte mig og se hestehviskeren på tysk, og så får jeg lyttet lidt..
Mvh.Krohne med part på Chanell Et smukt ydre fanger øjet, men et smukt indre fanger hjertet ~Chanell er forsynet med begge dele~
dagbog på præsentation ~ løbende opdatering
|