Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hanhund og hunhund sammen???
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 09:24
Hej...
Hos os har vi 2 hunde, 1 hanhund på 1 år den 30 april, og en hunhund 8 mdr fra 12 aug-05, og nu er den jo det at hun snart kommer i løbetid.
Jeg vil meget gerne hører om andre der har samme "problem" når man ikke ønsker hvalpe på dem???

Vi har overvejet meget at fa kasteret hannen, men ville helst undgå det da han bliver/skal bruges til jagt, og vi evt gerne på et senere tidspunkt ville have hvalpe.

Så hvad har i gjort for at holde dem adskilt i de 3 uger jeg har hørt de er i løbetid??? Mangler bare nogle ideer???

Håber på nogle kan hjælpe...

På forhånd tak
0
0
Svar på denne tråd

snak med
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 10:05

Dyrelæge...og hør hvad de råder dig til.

Din hanhund kan få en hormonsprøjte, men den er dog ikke sikker.

Du kan også købe en slags ble til din tæve, så ikke han kan komme til at parre hende.

Men alt i alt er det lidt synd for dem begge de uger løbetiden står på. Hvis ikke det er planen at få hvalpe med din tæve kan du jo overveje er sterillisering af hende.

Hved at have en tæve og en hanhund sammen risikere du også at hannen begynder at strinte inde døre hvilket jo ikke er særligt lækkert.

0
0
Svar på denne tråd

Mine erfaringer
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 10:12

Da jeg flyttede sammen med min kæreste var min cocker-pige 7 mdr., og kærestens hanhund knapt 1 år.

Vi har nu boet sammen i snart 2½ år og det har fungeret rigtig fint - indtil hendes sidste løbetid i august sidste år ;-)

Vi gjorde det, at de var adskildt når vi var på job. Når vi kom hjem, fik hun "trusser" på og de gik sammen. Det kræver et meget vågent øje da trusserne absolut ikke fungerer som kysthedsbælte ;-D , men det kan fungere :-)

Men som sagt, det gik galt i et ubevogtet øjeblik, og de parrede. Min cocker fik abortsprøjter (hanhunden er for stor i forhold til hende, så vi turde ikke få hvalpene), og hun blev steriliseret i november ;-)

Pøj pøj med løbetiden ;-)

Mvh. Malu :-)

Undervisning i Klassisk Dressur

søges på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke 3 uger de skal være adskilt
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 10:49

det er "kun" ca. 1 uge der hvor hun stopper med at bløde, at tæven er modtagelig og kan få hvalpe.

Så hvis ikke i kan få hende eller ham passet den uge, vil jeg sætte den ene i et stort bur når i sover/er på arbejde. De kan jo skiftes til at være i buret når i ikke kan have den ene eller den anden med eller holde øje med dem begge.

Jeg kender også til, at hanhunden har fået en badedragt på - ja, du læste rigtigt, en badedragt. Det gør, at hans ti...mand ikke kan komme ind (ja undskyld mig) og det er selvfølgelig ikke 100% sikkert, men så kan hundene være løse sammen når i altså bare holder øje.

Og så er det kun en uges tid - så det overlever alle parter højst sandsynligt uden de store mén *s*

Ville absolut ikke behandle mig ud af det problem, begge hundene er alt for unge til det synes jeg. Og tævens første løbetid behøver ikke være særlig lang, så hold godt øje med hvornår hun ikke bløder længere for så er æggene klar til befrugtning.

Vh Gitte

mor til Tera 14 mdr.

.

DogWalk 2006 - støtte gåtur om Bagsværd sø

30. april 2006
se mere på
www.dogwalk.dk

Jack D. tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Sendes væk
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 10:55

Jeg har jo en 4 års tæve og hendes snart 2 årige søn, så jeg har jo også et par hunde som absolut ikke skal parres.

Fordelen er at jeg kender min tæves løbetid rigtig godt og hannen kan også lugte hvornår det er tid, så i den første uge af løbetiden er der intet problem (min tæve er parringsklar på 11.dagen).

Men på ca. 9.dagen sender jeg en af dem i byen (denne gang er min tæve blevet passet af min søster), for det er alt, alt for besværligt at have dem sammen. Hvis de skal være sammen så bør der være en lukket dør imellem dem når man er hjemme og en LÅST dør når man ikke er hjemme. Samtidig er det temmeligt stressende for hannen at gå sammen med en parringsklar tæve uden at få lov.

Så jeg mener bestemt det nemmeste (og mindst stressende for hannen, tæven er mere ligeglad) er at sende en af dem væk i ca. 14 dage (fra dag 9-23).

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen

http://www.juelsgaard.com/

Get a life - Get a lab
0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  11-04-2006 11:12
for jeres svar...

Nu ved jeg ikke så meget om hunde og deres brunst, men hvornår er hannen egentlig kønsmoden??? Altså hvornår tænker han på damerne udover at lege med dem?

For vi tager tit i skoven og møder da mange hunde-damer, og han tænker slet ikke på det, men starter med at stikke snuden i jorden, og lader måsen stritte lige op og vil lege med dem, ligesom en lille hvalp, men han bliver jo et år snart, så ved ikke om han er moden nok til at se det? ...

Håber der er nogle der er hunde-klog...

MVH Karina
0
0
Svar på denne tråd

Han er klar...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2006 12:03

Hvis han møder en tæve, der er højløbsk (den lille uge de er modtagelige), kan du tro han er klar.

At han leger, når I møder andre, er fordi ingen af dem udsender de feromoner, der "tænder" hanhunden..

Jeg har 2 tæver og 2 hanhunde. Jeg har ikke de store problemer når tæverne er i løbetid. Det er lidt hårdt i den uge de er højløbske, i det de så ikke kommer ud sammen. Så der er en del at holde styr på. Når vi ikke er hjemme er hannerne i et rum og tæverne i et andet. Det går meget fint, og er ikke et problem..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider