Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er du afhængig af chokolade?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 17:48

Jeg læste i et blad for nylig, at 40 % af kvinderne er afhængige af chokolade (tror det var en undersøgelse for danske kvinder, men er ikke helt sikker).

Det er jo ret mange synes jeg, men nu gad jeg så også godt vide hvordan den afhængighed defineres - det stod der ikke noget om.

Skal man spise en vis mængde chokolade hver dag, for at kunne betragte sig selv som afhængig, eller er det nok, at man bare spiser en enkelt gang i ugen?

Umiddelbart vil jeg ikke betragte mig selv som afhængig (og så snakker vi ikke om, at jeg har tænkt mig, at min aftensmad skal bestå af ristet rugbrød med pålægschokolade og bananskiver på ;D).

Er du afhængig af chokolade, hvis du selv skal sige det?

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 17:56

hvis jeg selv skal sige det, så ja. Jeg kan slet ikke få nok af det. Selvom jeg spiser sundt og fornuftigt igennem dagen har jeg alligevel lyst til chokolade hele tiden. Jeg når lige at sluge den sidste bid aftensmad, så har jeg lyst til chokolade, og jeg kan altid finde en eller anden lam undskyldning for at spise det. Jeg siger til mig selv hver gang, at nu er det også sidste gang - og nu skal jeg trappe ned. Men det holder kun indtil næste gang lysten melder sig.

Når jeg står i supermarkedet og vil have chokolade bliver jeg også enig med mig selv om, at 1 plade rittersport (f.eks) ihvertfald ikke er nok. Så køber jeg tit 2 eller 3 plader. Når jeg har spist den ene er jeg MÆT!!! ...og så lover jeg mig selv, at jeg sparer på de sidste to plader, lader dem ligge i nogle dage og prøver på at være fornuftig. Men når jeg vågner næste dag er det første jeg tænker "YES, jeg har to plader chokolade i skabet". Og når morgenmaden er indtaget fortsætter jeg med chokoladen...

Jeg vil dog sige, at jeg er blevet bedre til at holde igen end jeg var engang. Og heldigvis tager jeg ikke rigtig på af det. Jeg lader det ikke erstatte mine måltider og spiser ellers sundt, undgår junk-food osv.

Men det kan blive bedre...og det SKAL det. For selvom jeg ikke tager på, er det jo voldsomt usundt...

Hilsen Mette

Sælges: Kingsland bandager. derby dres.støvler + masser af mærketøj.

SE MIN PRÆS.!

H'ÆNDER SØGES TIL PROJEKT OM HN. SKRIV FOR INFO

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 18:05

Jeg er total afhængning. SKAL og MÅ bare have chokolade hver dag.

Nogengange er det det eneste mine tanker kredser om...

Det er specielt slemt de dage jeg har mit "@!#$" (læs mens...)

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Desværre ja...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 18:09

Jeg kan slet ikke undvære chokolade mere end en dag af gangen :P

Uhmmm... :)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle
Det klinger :D

0
0
Svar på denne tråd

æææ
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 18:12

Hm, hvis jeg selv skulle mene noget så, nej jeg er ikke afhængig! Kan sagtens undvære det flere uger, en måned eller noget i den stil ;)

Jeg hedder faktisk:

Find-NemoN :-P

<3 Simon Mathew <3

Jeg har Jonatan Spangs øl :-P

0
0
Svar på denne tråd

uhmmm, chokolade
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 18:16

Hvis afhængig betyder at man ikke kan gå forbi slikhylderne i supermarkedet uden lige at snige et enkelt lille bitte stykke chokolade i kurven (eller flere ) så ja, så er jeg afhængig

Maria

Staldmedhjælp/ung pige i huset søges til velfungerende ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 18:51

Det svinger lidt... I perioder SKAL jeg bare have chokolade, i andre perioder får jeg kvalme bare ved tanken om det.

:-* Mvh. Theis/Jethro :-*
"First comes smiles, then lies, last is gunfire"
~ Roland Deschain Of Gilead
0
0
Svar på denne tråd

kjhfgsdfsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 19:04

Ja, det må jeg desværre sige at jeg er!!

Og jeg har tilmed fået lægens ord på at jeg er afhængig af det... hun har rådet mig til at skære ned på det, men ikke fjerne det helt, da jeg så godt kan blive ret så irritabel og aggresiv...

Jeg tænker nøjagtig ligesom Mette, at hvis jeg har efterladt noget chokolade dagen før, så er det det første jeg tænker på om morgenen når jeg slå øjnene op... JEg starter så bare ikke lige med morgenmad først, jeg springer direkte til chokoladen:(

Hvis jeg når jeg står op har lyst til chokolade er jeg nød til at spise noget, ellers bliver min dag forfærdelig:(

Jeg ville da godt nok ønske jeg ikke var afhængig af det skide chokolade, men det er jeg desværre

Mvh Pia og hendes superpony Hannibal Skellerød. Se ham på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 19:24

JA!

Jeg er vist afhængig af chokolade.. hehe..

Jeg elsker chokolade..

Og hvis jeg ikke får noget helst hver anden dag,

bliver jeg helt desperat efter det

Hilsen Lone :)
Nu uden hest :(

0
0
Svar på denne tråd

Unægteligt
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 20:21

Jeg er dybt afhængig og skal have det hver dag

Nogle dage bare lidt,andre dage lidt mere.

Og det er videnskabeligt bevist-kvinder har brug for chokolade.

Som jeg plejer at sige: Jeg er aldrig mere sur,end hvad et stykke chokolade kan rette op på

Annette

0
0
Svar på denne tråd

iojiæju
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 20:25

Det er meget forskelligt... Ja, lige nu sidder jeg og spiser marabou.. Men ellers kan jeg godt undværre det, men ikke for længe..

Mine dejlige ponyer:

lille, Soul og Tintin<3<3<3

elskr jer<3<3

0
0
Svar på denne tråd

ja det er jeg
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 20:49
...
0
0
Svar på denne tråd

nemlig ja
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 10:26
det er jeg. Så meget at min mand forlængst har fundet ud af at dæmpe evt hysteri med lidt chokolade

Læskur/alukasse h.2,20m l.3,75m b. 2.20m sælges billigt-se præs.

0
0
Svar på denne tråd

aoeæghæeog
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 11:22
Jeg hader chokolade

Hilsen
Annecathrine
Dressage Team Jakobsen
STOLT fjordheste ejer!
0
0
Svar på denne tråd

sss
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 11:26

´

nej det er jeq ikke, men jeg kan da godt lide det.

Cami||a

Rigtiige Ryttere

Rider Med

Kingsland

Elsker Lambada

0
0
Svar på denne tråd

jubiii
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 11:29

Jeg troede jeg var helt alene om den følelse, men det kan jeg høre jeg ikke er. Jeg prøver virkelig også at holde igen, og derhejmme går det også helt fint, men når jeg går forbi kiosken på vej hjem fra arbejdet, ligger chokoladen og skriger på mig. Hvad kan man dog gøre?

Hilsen Pernille

Nu som fjordheste rytter.

0
0
Svar på denne tråd

lihlkmouglj.
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 12:00

Ja, jeg må desværre også melde mig på banen, som en af de afhængige... Lige før min menstruation, begynder jeg at lede i alle skubber og skabe, for at finde bare et lillebitte stykke chokolade - som jeg egentlig godt ved, ikke er der!

Jeg er piiinlig, når folk stiller en skål slik chokolade på bordet - Jeg er den der tager mest og selv om jeg prøver at holde høfligt igen, sidder jeg kun og tænker på, hvornår jeg kan tillade mig at tage et stykke mere!!

- og jeg kan ikke have det i huset. Hvis det er her, skal det spises NU! Jeg kan sagtens æde chokolade til jeg får småkvalme, men alligevel spise videre, til jeg får ondt i maven. Er her ikke noget i huset, så æder jeg ungernes pålægchokolade, som egentlig ikke smager særlig godt!

Hvis manden en sjælden gang køber noget, så fortæller han det ikke og han gemmer det for mig, for ellers ved han godt, at det forsvinder!

Jo, jeg er SLEM - men synes alligevel at jeg har været værre!!

Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk
Forhandling af Cheval Liberté - se også brugte trailere
Breyer - Kvalitetslegetøj til hestefolket
- SE ÅRETS FLOTTE NYHEDER!!!
OBS... Flere brugte trailere til salg!
0
0
Svar på denne tråd

ha ha...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 12:15

Gitte C: Sådan har jeg det præcis også...den der med, at man er i byen og der står chokolade på bordet...nogengange kan man knap nok koncentrere sig om samtalen fordi man netop sidder og tænker på hvor lang tid siden det er man tog sidste stykke og hvornår man kan tage et nyt. Det værste er, hvis chokoladen er i papir...så er bunken af tomt papir ved ens plads nemlig pænt afslørende... ha ha...

Og pålægschokolade fungerer også som nødløsning hos mig...selvom det er en lidt flad fornemmelse og aldrig kan erstattes med marabou og m&m's

Hilsen Mette

Sælges: Kingsland bandager. derby dres.støvler + masser af mærketøj.

SE MIN PRÆS.!

H'ÆNDER SØGES TIL PROJEKT OM HN. SKRIV FOR INFO

0
0
Svar på denne tråd

ky.vhjk.m,
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 12:33

Åh ja, det er træls med alt det chokolade-papir, der afslører ens last! Men man kan, under påskud af at ville samle alt det papir der ligger og flyder, lægge papiret hen til sidemanden, som så må tage "skylden"!!

Jeg følger med i tråden og håber, at der kommer en med kuren mod vores pinlige last...

Men vi kan da trøste os med, at det er nemmere at skjule vores chokolade-emballage, fremfor hvis vi nu var drankere... - flasker fylder så meget!

Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk
Forhandling af Cheval Liberté - se også brugte trailere
Breyer - Kvalitetslegetøj til hestefolket
- SE ÅRETS FLOTTE NYHEDER!!!
OBS... Flere brugte trailere til salg!
0
0
Svar på denne tråd

Næh, det vil..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 13:34

jeg ikke sige, jeg kan dg godt få en dag hvor jeg bare SKAL have chokolade..

Men normalt gider jeg ikke chokolade, syntes det bliver vammelt

Krone og Bølge - En selvfølge

www.agroskolen.dk nu til hest

0
0
Svar på denne tråd

Maltesers
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 13:36
jeg er ikke afhængig af chocolade, men dog de der maltesers , de der små sprøde kugler med chocolade overtræk, dem kan jeg ikke få nok af når jeg først har smagt en , så jeg er måske lidt alligevel Hihi :P
0
0
Svar på denne tråd

Sukkernarkoman
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 13:49

Jeg må desværre også erkende at jeg er afhængig af chokolade

Jeg kan genkende så meget af det I andre skriver. Og særligt op til og under menstruation er den helt gal

Prøver så vidt muligt ikke at have chokolade i huset, da det jo ikke ligefrem er godt for den slanke linie.

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

chokolade uhh det smager godt...!
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 14:03

ja jeg må desværre også tilstå at jeg er afhængig af chokolade også i den grad da...

såå tror undersøgelsen er lavet på danske kvinder...

jeg vil kalde mig selv afhængig, fordi altid når jeg har lyst til et eller andet usundt... ja så er det altid chokolade...

lev livet mens du har det...!
0
0
Svar på denne tråd

Tror det
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 17:41

hvis man kan være afhængig af chokolae - så tror jeg at jeg er det :-/

Je spiser det hver gang jeg får chancen

Jeg kan ikke gå igennem et supermarked, en kiosk eller en butik på en tankstation uden lige at købe noget med på vejen.

Jeg kan blive helt hysterisk hvis jeg ikke får chokolade.

Indimellem er jeg så desperat, at jeg nærmest løber over på tanken iført søndagsbusker og morgenhår efter chokolade.

Så er vist afhængig om man kan være det.

Det længste jeg har levet uden chokolade så langt tilbage i mit liv som jeg kan huske - det er 7 dage!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider