Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Opbevaring af sadel
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 22:45

Ihh ved ik hva jeg ska gøre m min sadel

Har flyttet hyppen for nylig og fået lidt problemer med opbevaring af mit udstyr.. for der hvor han stod før var lækkert opvarmet sadelrum og det er der ikke her. Er især min sadel(som jeg jo hysterisk har passet som et lille barn!) jeg ik ved hva jeg ska gøre med, for vil ik risikere at den bliver ødelagt ved at hænge i en kold å fugtig stald i længere tid -men hvordan opbevarer man den så?

Har et metalskab m plads til den, men der er jo stadig fugtigt og koldt eftersom det står ude i stalden -øv!

Så hvis der er nogen der har nogen gode råd å ideer til hvordan man ka opbevare sin sadel å holde den tør mm(når den nu ik har mulighed for at komme indenfor) -så skriv endelig ...Tak

0
0
Svar på denne tråd

Dry-Bags
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 23:03

Du kunne evt. købe sådan nogle fugtfjernere (Dry-Bags). Nogle specielle poser som "suger" fugten til sig, så læder/udstyr ikke mugner. Du kan købe dem på www.Hooks.dk, 2 poser a' 250 g, for 69,-

Du kan bare hænge/lægge dem i dit skab, og så skulle det gerne hjælpe.

<3 Winnie & Tøsen <3

>> Your horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care <<

~~

Billigt brugt rideudstyr: Check Her

0
0
Svar på denne tråd

tag en tur i haraldnyborg
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 07:23

de har nogle små fikse bøtter med låg på. I bøtterne er der en lille pose som opsuger fugten og vandet løber ned i en lille beholder.

de fylder ikke så meget og man kan købe ekstra poser til bøtterne. prisen er heller ikke så dyr, jeg mener jeg gav under 100 kr for et bøtte og to ekstra poser.

IMC
sværmer du for klassisk ridning.
www.barokrytteriet.webbyen.dk/
0
0
Svar på denne tråd

Samme problem
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 12:47

Jeg har også for nyligt flyttet min hest og står med samme problem som dig. Min gamle sadel hænger fortsat i staldskabet, men jeg har lige købt en ny, og den tager jeg med hjem hver gang.

Hvor er du i øvrigt flyttet fra og hen? Kan se vi bor ikke så langt fra hinanden

- Henriette -

0
0
Svar på denne tråd

Sadler
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 13:24

Der, hvor vi stod før, var der ikke noget decideret sadelrum.

Sadlerne hængte i et aflukke i selve stalden - kun afskilt af en trædør.

Vores sadler har absolut ikke taget skade af denne form for opbevaring (3 år).

Jeg har blot sørget for at "vaske og smøre" sadlerne noget oftere.

Nogen mente dog, at fordi vi havde billige sadler - så tog de ikke skade. Hm, billige sadler - vi gav da 8.000 kr/stk...

Herhjemme har vi endnu ikke fået indrettet et sadelrum, så sadlerne hænger på savbukke indenfor på første salen, hvor der ikke er opvarmet (og der er absolut ingen fugt).

Lædersadler har jo i øvrigt heller ikke godt af at hænge steder, hvor der er tør varme. Herved udtørrer læderet...

Ellers gør som inger christensen skriver - en tur til Harald Nyborg...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Er ejer af 1 "tragedie" - øh, rettelse trakehner :-) og 2 lettere erotisk buttede ponyer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider