Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Så var det iorden :),tak Tralle-trold
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 10:58

Ja, nu er vår lille hyggepony klar for nye utfordringer!

Igår kom dyrlegen ud og fyldte ud pass og chippet ham,så nu skal han ud at starte distriktsstevner.

Datteren løste rytterlicens litt tidligere iår.

Må jo prale litt, for jeg er mektig imponert over både min datter og Nicki (ponyen).

Vi købte ham for et år siden som tur/hyggepony (børnepony).Min datter har ridd fra 3 års alder,men kun på rideskole en gang i ugen.

Og hun hadde aldri startet dressur og springstevner.

Nicki var på LB/LB nivå, men hadde ikke vært brugt på 8 mnd da han kom hjem til os.

Og han var riktig tyk!

Han var 13 år,nu er han 14.Og han er lille,kun 135cm høy.

Ingen af os hadde tenkt på stevner,annet end lokale stevner i klubben her hjemme for sjov.

Men for at min datter skulle få hyggelige opplevelser og komme videre med sin ridning har jeg sørget for undervisning flere dager i ugen, både spring og dressur.

Resultatet er at de har startet flere gange i dressur og har vundet hver gang!Og det enda i konkurense med store heste og ryttere som har vært meget eldre.De har ennu ikke startet i en ren ponyklasse.

Dressurtreneren(som tidligere har vært dommer i dressur)mener at de nu bør ud at konkurere mod andre ponyer og på distriktsplan.

Når det gjelder springning trener de nå 90 og 100 cm baner,starter i 70 og 80 foreløbig.Og hittil har de ikke hatt et eneste riv eller stop i en konkurense.

Fra at kunne det mest basale har nu min datter og Nicki kommet dithen at de mestrer versader og traverer ialle gangarter ,og det riktig godt.

Stabil kontragalopp ( og "riktig" ) galopp på begge hender.

De rir øgninger i alle gangarter,men de må bli bedre, så det jobbes det med.

Galopppiruett har de begynt at øve på, og galoppbytter (enkeltbytte)har de lært seg,men det må der også trenes mer på.

Schenkelvigninger til begge sider og alle tre gangarter går riktig godt.Tilbagetredning ligeså.

Det samme med vendinger både om forparten og bagparten.

Så jeg er altså stolt og imponert både over min 12 årige datter og lille (135 CM)14 årige Nicki.

HEI Tralle-trold!DET ER DIN SKYLD!!!

Det var jo du som fant ham og mente at han måtte være perfekt til Bi Sofie.Og hvor du dog hadde rett!

Jeg tror ikke at jeg hadde kommet til at kigge på ham om jeg selv hadde sett annonsen...

Så takk Tone og takk skjebne!

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

koselig
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 15:57
åhøre. Alltid spennende å høre om deres fremgang. Falt for ham med en gang.

Gleder meg til å følge utviklingen videre.

Vetde kommer til å gjøre det bra. Et klassisk eksempel på at man ikke trenger å punge ut med destore summer for en god ponni. Men samspillet mellom dem har også mye å si. Tror Nicki har kommet til det ideele hjem for ham.
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det flot
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 16:05
Klaret af din datter og ponyen. (Y)

Det beviser bare, at man nok skal købe en hest/pony, der kan lidt mere, for man kan godt få ambitioner undervejs.

Dejligt, at I fik god rådgivning. Det er faktisk det sværeste ved at købe hest.

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

hei Tone
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 16:30

Ja,jeg håber han er like glad for oss,som vi er for ham!

Han er jo helt "konge" i stallen her.

Han går ute mesteparten af dagen sammen med de andre hestene på stallen her(15 stk).Det tok ikke lang tid før lille Nicki hadde inntatt posisjonen som nestleder i flokken.

Han har et sterkt psyke!

Og jeg tror nok han trives,han er glad, blank i pelsen og alltid klar for nye utfordringer.

Når det gjelder Bi Sofie og Nicki så er de soulmates.

Bi Sofie kan ri et LC program på ham med hengende tøyler og uden brug af synlige hjelpere eller stemme.

Hender hun leker seg med det, og det ser altså imponerende ud.

Jeg spurte hvordan hun kunne få det til,og hun svarte at hun hele tiden tenkte( så for seg invendig)hva de skulle.Så gjorde han det bare.

Selv en liten 10m volte i trav blir riktig pent tegnet med tøylende hengende i en bue .Og tempovekslinger og overganger ligeså.

Og ja, jeg tror også de kommer langt. Nå har aldri jeg vært den store dressurrytteren og har aldri konkurert selv,men jeg tror nok hennes trener ved hva hun taler om.

Og hun sier faktisk at de er gode nok til at kvalifisere seg og starte NM for kat.2 ponni.

Ikke iår,men neste år sier hun!

Så derfor må de ut å starte for å få stevneærfaring og litt modstand.

Det er jo litt spesiellt, han var den eneste vi var og så på, og vi skulle altså bare ha en pony for hygge og moro.

Og han er helt fantastisk.

Og som du skrev til meg engang, han er ikke en billigpony, men en god pony for en billig penge!

Alltid glad,lærenem og arbeidssom.

100% pålidelig og gjør alltid sitt beste.

Og snillere pony har jeg aldri møtt.

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider