Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dilemma - huskøb
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 18:09

Jeg har jordens dejligste kæreste, og vi overvejer at købe hus selv i stedet for der hvor vi bor nu.

Han har selv fra start af sagt at det skulle være på landet sådan at jeg kunne få hestene hjem til mig selv. Det har jeg jo altid gerne villet. Eftersom vi også nu bor omkring hans føde-egn, men et stykke fra hvor jeg er opvokset, er det jo ham der ved alt om alle her i området.

En dag kom han glædestrælende hjem og slæbte mig med ud at se hus. Her var der fine udbygninger med 10 store bokse i en dejlig stald med højt til loftet. Dertil hører 2,5 tønder land hegnet fold, ridebane, sadelrum og det hele.

Der er garage og værksted til alle hans biler. Så alt i alt perfekte udbygninger.

Stuehuset, 240 km2, med en vandskade, og som følge deraf en del arbejde med det. Jeg var ret bekymret, men Morten fik mig efterhånden beroliget, da omfanget af skaderne ikke var så voldsomme som først antaget.

Huset er indrettet med nogle dejlige store, lyse rum. Præcis som jeg elsker det. Med splinternyt køkken og mange fine detaljer.

Det har vi så givet et bud på, dog noget under prisen.

Igår kom han så igen glad hjem, for nu havde han fundet et sted som var endnu bedre. Jeg tog spændt med for at se det. Og hvor havde han ret. Næsten da...!

Der er de mest perfekte udbygninger, med stald med 4 store bokse, med mulighed for mindst 5 mere uden det store hurlumhej. Stadig plads til alle hans kære biler. Og oveni en lade som har mål til at kunne bruges som ridehus... Så burde damen jo være lykkelig...

Men stuehuset :-(

155 km2 hyggeligt og gammeldags indrettet, men med små rum, lave lofter, og mørke bjælker. Uden alle de lækre detaljer til opbevaring o.lign. som det andet hus havde.

Men beliggenheden på hus nr. 2 er bare helt fantastisk. Så nu ved jeg ikke om jeg skal gå på kompromis og købe et hus hvor jeg ikke bryder mig ruminddelingen, lysindfald osv. for så at få den perfekte beliggenhed og fantastiske udbygninger...

Hvad ville I gøre...?

0
0
Svar på denne tråd

Beliggenheden
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 19:43
Beliggenheden kan jo som det eneste ikke laves om. Men det er jo svært når vi ikke har set begge huse, for selve huset kan altid bygges op, så beliggenheden har naturligvis også en del at sige..
0
0
Svar på denne tråd

Umiddelbart..
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 19:51

ville jeg mene som Jan, at beliggenheden er det eneste man ikke kan ændre på.

Tag på kommunen eller til ejendomsmægleren og få tegningerne over huset.Så kan du se hvilke vægge der kan væltes osv.

Bjælker kan sagtens være super lækre. -Jeg personligt elsker de gamle stuer, som er malet krid hvide, også er bjælkerne malet i en nærmest gennemsigtig brun farve. -Det ser knald godt ud.

Hvis du sørger for lyse farver, ikke for meget nips, så kan man sagtens lave normalt mørke stuer lyse.

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd

kunne jeg
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 19:52

gøre noget om så havde vi fundet en med mere jord, hesteholdet har det med at udvide sig når man får sit eget , jord er ikke til at købe.

bortset fra det så er det som jan siger beliggenheden den kan man ikke ændre huset kan istandsættes måske ikke med det samme, men løbende.

det lyder spændende Bethina pøj pøj med det

venlig hilsen Berit

Hvad naturen har nægtet påfuglen i hovedet, har den givet den i halen.

Kåret Tinker Hingst

Darma til salg

Hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider