Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

100 kr. pr. misrøgtet liv!
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 08:58

Så lige nyhederne, som jeg altid gør som det første.

Hvad er det for et retssystem vi har her i landet??

3000 kr. i bøde for at misrøgte 30 heste?!?!

er det virkelig hvad et hesteliv er værd idag? sølle 100 kr?

Min personlige mening er nu, at det er alt for slappe straffe der bliver tale om i sådan nogle sager. Folk kan jo knap mærke det i deres hverdag, at de har fået en straf og kan uden videre fortsætte hvor de slap. Fængselsstraf burde være reglen mere end undtagelsen. et liv er vel et liv.

Så også i tv igår, med en ejendom der havde 24 hunde og der var blevet klaget i over et år uden der var sket noget som helst ved det...

Hvad er jeres mening om det her?

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 09:08

Jeg tænkte nøjagtig det samme som dig da jeg læste det...

Camilse og Looksen

Kig ind på www.camilse.dk og se massere af billeder.

Så er www.rytterhyggen.dk åben

Jeg søger modeller. Se mere her
0
0
Svar på denne tråd

Under al kritik
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 09:16

Ja, det er under al kritik og helt og aldeles uacceptabelt. Det danske retssytem er SÅ slapt, at man tror det er løgn

- Henriette -

0
0
Svar på denne tråd

HEPHEY
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 09:28

INGENTING, OVERHOVEDET INGENTING, han har sparet penge på ikke at behandle hestene ordentligt.

Kommer hunde i himlen når de dør?? >o<
0
0
Svar på denne tråd

forkasteligt
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 10:19

bøden for at misrøgte hestene skulle være det beløb som det reelt ville koste at have 30 heste i den tid det har stået på. og så lige + 1 års fængsel for hvert antal heste.

og så skulle jeg have lov at give ham en røvfuld :-))

danmark er et slapt land på det område, virkeligt slapt.

0
0
Svar på denne tråd

Utroligt
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 10:23

Ja det er utroligt, vores straffesystem er på de fleste områder for sølle og blødt!

Man kan jo ikke mærke en bøde i den størrelsesorden, den skulle være med et par nuller mere bag.

Selvom vi jo ved det, bliver man forbavset hver gang man læser om hvor billigt idioter slipper i danmark.

Min hjemmeside

Tror på en vej frem uden vold!
0
0
Svar på denne tråd

Får manden lov til...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 10:38

Er der nogend er ved om han får lov til at beholde hestene og blot skal nøjes med at betale den latterlige lille bøde?

I så fald er den da HELT GAL med det retsystem vi har her i DK.

Bedækning v. dunfarvet svensk vamblodshingst tilbydes.
Læs mere i min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

forfærdeligt!
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 11:18

Hvordan kan man dog tillade den slags?

Det sender jo bare et signal om at her i DK er et dyreliv åbenbart ikke mere værd!

Vores straffe system er alt alt for blødt. Desuden synes jeg også der skal alt alt for meget til for at folk overhovedet bliver meldt fore dyremishandling, og overhovedet modtager en bøde. I alt for mange tilfælde sker der enten intet, eller personen slipper med en tiltale!

Det er så sølle!

Jeg tilslutter mig piaj l, lad mig give ham en kæmpe endefuld!

g я у ﻉ> в נ я к є
Jeg er født sådan.
Hvad er din undskyldning?

0
0
Svar på denne tråd

Øremærke...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 11:21

Og så tænker man på at der engang var en mindre bonde et sted i jylland der nægtede at øremærke sine kreaturer..

Han fik dagsbøder indtil han bragte orden i forholdene.. Kan faktisk ikke huske det helt men jeg mener det endte med at han skulle i fængsel fordi han nægtede at betale ...

Så kan man undre sig lidt over at det åbenbart er værre ikke at øremærke sine raske og velfodredede dyr end at misrøgte 30 heste ...

MVH ManEater, Nu med Egen Zoologisk Have... ;-D

0
0
Svar på denne tråd

For ringe..
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 11:50

Det skulle være 3000 pr. hest hvis vi skulle holde fast i noget med 3000.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Ufatteligt
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 12:49
Tænkte præcis det samme. Er hvert hesteliv kun sølle 100 kr. værd? Bøden burde have være mindst 3.000 kr. pr. hest

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

Er der nogen
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 13:01

der ved hvorhenne i landet det er foregået? Evt et link

Vh Lenette

0
0
Svar på denne tråd

hvor henne
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 23:06

Der står det er i Ålestrup, og her kommer jeg fra, men ved ikke lige hvem det er...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener ikke ...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 23:38

... at man på nogen måde kan sammenligne sådan en vanrøgtssag, med sagen om ham der nægtede at øremærke sine kreaturer.

Men ellers er den dom meget nedslående og har da slet ingen afskrækkende effekt.

Det er et ufatteligt dårligt signal at sende.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Svineri!
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 01:20
Det er svineri at han kan slippe med så lav en bøde!! Føj hvor er retssystemet slapt!! Det er til at få helt kvalme over!!!

Læste op nettet (og kan self ikke finde artiklen nu!!) at han ikke havde fodret hestene fordi han som avler var bange for de ville blive for tykke ?!!!??? Fatter minus!!! Og han turde ikke muge ud fordi han var bange for hestene skulle stikke af (tror jeg nok det var)!???!!! HVAD??? Er rystet! Fatter bare ikke vores strafferamme er så latterlig! Det svarer til at give en morder et klap over hånden og sige: " Det må du sørme ikke!!! Nu sender vi dig til psykolog i 3 timer, så får du det bedre!" SYGT!!!

Sommergræsning søges i Salling: se under Markedspladsen eller skriv over beskedcenter hvis du evt har plads til to heste.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider