Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kaniner og bidstop
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 10:20

Vores lille sorte Karla Kanin er flyttet fra sin vinterhule og ind i sin store sommerbolig med tilhørende løbegård.

De første par dage var lidt frustrerende for hende, da verden med et blev meget større. Så der er blevet gnavet i stolperne og trådhegnet har da også fået en tur. Men umiddelbart virker det som om at hun er ved at vænne sig til sit nye liv.

Men så er spørgsmålene der:

Kan man smøre noget på stolperne så hun ikke bliver ved med at gnave i dem? Evt. Bidstop? Hun har friske æblegrne i buret.

Og er det mon for koldt for hende selv at vælge om hun vil være inde eller ude om natten nu?? Hun har en kasse, som er godt foret med spåner, halm og masser af hø.

Hvad gør I andre med jeres kaniner på denne årstid?

Håber på lidt gode svar.

Hilsen

Lene, som kan mærke foråret er liiige om hjørnet.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 11:05

Mine kaniner gnavede også i træet på deres løbegård..men eftersom vi fik en lille ny, som kunn smutte gennem maskerne på tråden, blev der sat ekstra småmasket tråd på - UDEN på træet. Har aldrig hørt om bidstop til dem.

De havde et hjørne hvor de gnavede mest, så der hang jeg en hel masse frugtgrene op omkring - sådan et helt hjørne fuld af grene. Det gav dem lidt andet (og lækrere) at tænke på :)

Mine kaniner står stadig i deres vinterbur, som er 2 kvadratmeter. Men de plejer at komme ud her omkring april - og så har de adgang ind og ud døgnet rundt ...hvilket de styrer helt fint. De sidder tit ude i regnvejr også, går ind hvis det blæser og er koldt...og de har altså aldrig været syge. :)

Vi skal også til at bygge en større permanent løbegård.. Så tror jeg vinterburet bare kommer ned på lavere ben, og de får et par ramper til at hoppe derop i :)

De er selvfølgelig ude når vejret tillade der, selvom de står i vinterbur.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle
Det klinger :D

0
0
Svar på denne tråd

iwekgjbnjaEvm
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 11:50

Min søsters kanin bed os i alting, det var dog da han kom fra ind fra sommerperioden..

Vi smurte bidstop på, og det har virket..

Hilsen
Annecathrine
Hende der kopatte-hiver-trækker-slipper assistenten
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider