Åh suk, må nok hellere snart begynde at indse at alderen har indhentet Meti 
Godt nok er han ikke meget gammel, han bliver 18 år til sommer, men det er også nok med de skavanker han har.
Han har spat og slidgigt, støvallergi primært.
- Derudover så stresser han utrolig nemt op og væver.
Jeg kan mærke på ham efterhånden på rideture, at han ikke rigtigt har vejret med sig eller sine ben.
- Han bliver nemt forpustet, til trods for vi kun skridter pt. (Pga. det) og han snubler meget og jeg må ofte stoppe ham helt op for at han lige skal få styr på sine ben fordi han nærmest ikke kan få bagbenene med sig.
Er det samme på fold, han galoppere glad og frisk rundt - men når de stopper står han og puster som en sindssyg og jeg kan se når han laver de vilde stunts at han bare ikke har heeelt styr på sine bagben.
Min tante har snakket lidt om at vi kan behandle på hans ben, og min onkel har snakket om at hans lunger og allergi også kan undersøges evt. behandles.
- Men, han bliver 18 år. Han har ikke altid haft det lige nemt og slet ikke hvor jeg fik ham fra.
Hende som ejede ham for godt et år siden ville egentligt have slagtet ham da den k*lling jeg købte ham af købte ham for slagteprisen.
Så teknisk set har han bare fået lidt ekstra levetid.
Og jeg kan med fred i sindet sige, at jo jeg blev dælme taget i måsen i handlen og jo jeg har ofret en FORMUE på ham - men hvad er resultatet? At han har fået det godt hans sidste 9-10 måneder.
Jeg har fået en masse glæde ud af ham, trods han sygdomme og særheder. Intet bedre end når man kommer ned om morgenen og blir mødt af vrinsk og dernæst et stort vådt Meti-morgen-kys 
Men han er bare efterhånden en dyr selskabshest, han koster mig godt og vel 1500-1800kr pr måned i foder, så kommer der sko på alle 4 ben hver 2. måned (Pga hans spat skal han have sko på) og der er jo altid noget som lige skal behandles og til sommer slår hans allergi virkelig ud.
Så jeg må jo nok til at indse, at han bare er ved at være færdig
Men hvor er det hårdt!! Og hvis jeg så meget som overvejer at f.eks. snakke med min mor om det, så sætter jeg mig til at tude - er så sart hvad angår mine dyr, kan slet ikke have det.
Men så tænker man, hvad så med Uffe? Jeg har absolut ikke råd til at investere i et nyt ridedyr! Og jeg kan vel godt finde en sød lille shetlænder plag eller lignende til billige penge, men i længden vil jeg jo savne at ride 
Åh hvor jeg nogle gange overvejer slet ikke at have hest, der er så mange hårde beslutninger. Men omvendt også mange gode oplevelser.
Men skal Meti af sted, så har jeg mistet Rollo, Marie, Chanell, Fame og Meti på 2 år!
Hård beslutning at tage. Men må tænke på hvad der er bedst for ham og ikke for mig... Suk, så er næste beslutning bare - aflivning eller slagtning?
Åh min lille Metidreng!!