Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Meti er ved at være færdig
Forfatter: 
Dato:  04-04-2006 20:06

Åh suk, må nok hellere snart begynde at indse at alderen har indhentet Meti :(

Godt nok er han ikke meget gammel, han bliver 18 år til sommer, men det er også nok med de skavanker han har.

Han har spat og slidgigt, støvallergi primært.

- Derudover så stresser han utrolig nemt op og væver.

Jeg kan mærke på ham efterhånden på rideture, at han ikke rigtigt har vejret med sig eller sine ben.

- Han bliver nemt forpustet, til trods for vi kun skridter pt. (Pga. det) og han snubler meget og jeg må ofte stoppe ham helt op for at han lige skal få styr på sine ben fordi han nærmest ikke kan få bagbenene med sig.

Er det samme på fold, han galoppere glad og frisk rundt - men når de stopper står han og puster som en sindssyg og jeg kan se når han laver de vilde stunts at han bare ikke har heeelt styr på sine bagben.

Min tante har snakket lidt om at vi kan behandle på hans ben, og min onkel har snakket om at hans lunger og allergi også kan undersøges evt. behandles.

- Men, han bliver 18 år. Han har ikke altid haft det lige nemt og slet ikke hvor jeg fik ham fra.

Hende som ejede ham for godt et år siden ville egentligt have slagtet ham da den k*lling jeg købte ham af købte ham for slagteprisen.

Så teknisk set har han bare fået lidt ekstra levetid.

Og jeg kan med fred i sindet sige, at jo jeg blev dælme taget i måsen i handlen og jo jeg har ofret en FORMUE på ham - men hvad er resultatet? At han har fået det godt hans sidste 9-10 måneder.

Jeg har fået en masse glæde ud af ham, trods han sygdomme og særheder. Intet bedre end når man kommer ned om morgenen og blir mødt af vrinsk og dernæst et stort vådt Meti-morgen-kys :-D

Men han er bare efterhånden en dyr selskabshest, han koster mig godt og vel 1500-1800kr pr måned i foder, så kommer der sko på alle 4 ben hver 2. måned (Pga hans spat skal han have sko på) og der er jo altid noget som lige skal behandles og til sommer slår hans allergi virkelig ud.

Så jeg må jo nok til at indse, at han bare er ved at være færdig :( Men hvor er det hårdt!! Og hvis jeg så meget som overvejer at f.eks. snakke med min mor om det, så sætter jeg mig til at tude - er så sart hvad angår mine dyr, kan slet ikke have det.

Men så tænker man, hvad så med Uffe? Jeg har absolut ikke råd til at investere i et nyt ridedyr! Og jeg kan vel godt finde en sød lille shetlænder plag eller lignende til billige penge, men i længden vil jeg jo savne at ride :(

Åh hvor jeg nogle gange overvejer slet ikke at have hest, der er så mange hårde beslutninger. Men omvendt også mange gode oplevelser.

Men skal Meti af sted, så har jeg mistet Rollo, Marie, Chanell, Fame og Meti på 2 år!

Hård beslutning at tage. Men må tænke på hvad der er bedst for ham og ikke for mig... Suk, så er næste beslutning bare - aflivning eller slagtning?

Åh min lille Metidreng!!

Mvh Rollo

JHN Moderator

*Uffe & Meti - mine drenge!*

*Chanell, Rollo, Marie & Fame - de savnede tøser!*

0
0
Svar på denne tråd

det er træls Julie. :0(
Forfatter: 
Dato:  04-04-2006 20:33

Det er en rigtig træls situation at stå i, og jeg ved ikke om du kan tåle man taler lige ud af posen, men min mening er klart at få ham slagtet.

Det er hårdt og brutalt, men han er ligeglad med om han får en sprøjte eller bliver lavet i bøffer, og han kunne ikke ha ønsket sig nogle bedre sidste måneder end dem du har givet ham.

slagt ham og så¨får du da lidt for ham istedet for endnu en regning til aflivning og daka.

Jeg syntes det er dybt uretfærdigt at du ikke kunne ha glæde af ham i længere tid.

Men jeg forstår ikke helt hvorfor du ikke får slagtet ham, solgt Uffe og beholder Chanell???

Så havde du jo et ridedyr?

Er du ikke glad for Chanell?

Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 07:52

Jo jeg tåler godt at få tingene ligeud :)

Jeg ved godt han er ligeglad med slagtning eller aflivning, er mere mig - jeg vil gerne være der til det sidste, ligesom med Rollo og Marie. Og at det var hjemme og min tante kunne gøre det.

- Jeg vil ikke kunne tåle at stå og se min hest blive skudt selvom det næsten går hurtigere for ham :/

Ja jeg synes også det er uretfærdigt, men i det mindste ved jeg at han fik nogle gode sidste måneder og han er en stor dejlig dreng når han selv vil det!

Nej jeg har ikke noget ridedyr så, Chanell er nemlig solgt :( Så hvis Meti skal afsted, har jeg kun Uffe og han var jo egentligt til salg.

Så er helt rundt på gulvet om hvad jeg skal. Skal jeg sælge ham? Skal jeg finde en billig shetlænder hingst og beholde dem begge? Evt senere låne et ridedyr?

Men det skal være hvad er bedst for Meti, og selvom min mor siger "vent nu og se til foråret" - jatak, foråret bringer kun allergi med til ham og ændrer ikke på hans ben.

Når han selv på folden ikke har hverken vejret eller benene med sig, så synes jeg ikke det er fair længere :/ Så har han gjort sit i det her liv.

- Men hvor er det hårdt at beslutte :{-(

Mvh Rollo

JHN Moderator

0
0
Svar på denne tråd

Synes ikke
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 08:17

at der er noget valg. For han skal afsted efter min mening. Det er synd for ham, det lyder som om han rigtig gerne vil lege og have det sjovt, men konsekvenserne for ham er for store og det kan han som hest, ikke selv administrerer.

Jeg stod i en tilsvarende situation for nogle år siden, da jeg skulle beslutte om min "soulmate" skulle leve eller dø. Det er så ekstremt hårdt (sidder og får tårer i øjnene bare ved tanken), men man er nødt til at se realiteterne i øjnene og det er bagdelen ved at være hesteejer (sådanne beslutninger kan følge med).

Man vil gøre alt for sit elskede dyr, men nogle gange kan aflivning være den bedste. Du kan måske vente til foråret som din mor siger, men som du selv er inde på, så kommer foråret med allergi, hvilket også er en lidelse for ham.

Jeg tror du bliver nødt til at gå den tunge vej, det lyder som det bedste for ham. Jeg valgte selv aflivning hjemme, ville være der for ham og jeg må nok erkende, at med al den glæde Hoff havde egivet mig, så betød den lille omkostning til Daka og dyrlæge s** ingenting.

Jeg krydser fingre for dig, men i sidste ende er det din beslutning, uanset hvilke råd og meninger vi andre kommer med..

Knus herfra..

0
0
Svar på denne tråd

dixidane
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 08:31

Hvis han skal aflives hjemme er det ingen udgift.

- Min tante er dyrlæge og min onkel vil betale DAKA.

Og jeg er ret sikker på det er den vej han skal :( Han ikke decideret lider, men man kan jo godt se at det irritere ham han ikke lige kan løbe en til runde uden han blæser som en sindssyg.

Han er bare gammel, men hvor er det hårdt at beslutte :{-(

Stod i samme sitaution i sommers med min shetlandshoppe, efter 14 år sammen. Man ved godt hvad det rigtige er at gøre, men det er bare så hårdt at indse :(

Mvh Rollo

JHN Moderator

0
0
Svar på denne tråd

Øv hvor er det surt!
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 08:33

Han er bare sådan en dejlig hest!!

Jeg er ked af det på dine vejne, men hvis han ikke har det godt så er der jo ikke meget at gøre...

Men hvor er det synd! Han er så dejlig (min veninde passede ham for snart 10 år siden tror jeg -der er vel ikke så mange heste med det navn så jeg vil tro det er ham, han ligner også!!).

Hvor havde vi mange gode ture sammen dengang

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider