Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Store lægge!!
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:36

Ja jeg bliver lige nød til at lufte min frustration.

Hvorfor er det så svært at finde støvler/leggings når man har kraftige lægge(staves?) Jeg er absolut ikke overvægtig, men har bare "store lægge pga muskler og gener vel. Altså de er 41 cm i omkreds og jeg er 177 cm. Jeg vil så gerne have et par leggings og et par læderstøvler. PIV. Har ikke råd til at få dem spevialsyet...

Er der nogen som har samme problem?? Er der nogen der kender steder for os abnormale ryttere???

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:45

Det kan du altså sagtens få. Det er da intet problem. Hverken leggins eller ridestøvler.

Leggins kan fåes op til XXXL og det er STORT

Støvler kan du også sagten få fingrene i.

LUND Rideudstyr Dystedvej 23 - 4684 Holmegaard.TLf.: 2282 2020.

Åbent: onsdag-fredag 15 - 20 Lørdag 10-15 eller efter aftale.

Forhand. af: Kyra K, Anky, BR, Jacson, HappyValley, Equline, Madddox m.fl.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:50
...det samme problem, men det lykkedes mig at finde et par ridestøvler i læder jeg kunne passe, og som var overkommelige prismæssig(Mountain Horse High Rider II).
0
0
Svar på denne tråd

Samme problem...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:59

Kan sagtens finde fx leggins som jeg kan passe i læggen, men så er de aaalt for lange og niver mig i knæhasen

Jeg er ca 173 cm høj, og ca 40 cm om læggen.

Så jeg vil følge med i denne tråd...

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

41 cm den kan jeg slå
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:00

41 cm den kan jeg slå jeg er 174.5 høj og min læg er 49 cm. ren muskler .

jeg efterlyser brandene et par sorte læderstøvler til pænt brug i min størrelse men det er svært

nogle der har nogle ideer til hvor sådanne støvler købes ?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har et par
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:05

Leggins fra Montar.. De passer mig fint, og min læg er 44cm.

Når man skal have læderridestøvler og når op i de størrelser, skal de specielsyes. Og hvis man har en læg over 47cm skal man have et stykke i, som koster lidt ekstra, men det stykke kan mindskes og udvies.

Søger også efter støvler, men må nok indse at jeg må invistere i et par nye :)

Michelle

Pixie- elsket og savnet <3

Læderridestøvler købes:

Str. 40-41 hølde omkring 45 og læg 42.

Max 1000kr

Skriv over HN :)

0
0
Svar på denne tråd

Tja, det kan lade sig gøre.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:08

Feks. Boot Legs i kalveskind (stive skafter - leggings)

Fåes feks til Heidi.

Højde Læg

L- 42 40

L 44 40

L+ 46 40

Pris: ca. 600 kr. Ligner støvleskafter.

Læderridestøvler

XXL 44 40 str. 38 fod

XXL 45 41 str. 39 fod

Pris ca. 1500 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Grande
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:08

Det lyder godt, har bare desværre ikke fundet dem endnu :(

KAn se at du har en rideudstyrsbutik, har du mon nogen forslag og priser??

Isaheid: Hvor har du købt dine? Jeg har prøvet at lede på internetbutikkerne, men kunne ikke finde dem.

Glad for at der er andre derude som døjer med samme problemer. Jeg undre mig virelig hvorfor det ikke er mere normalt med "store" læg størrelser, da de fleste ryttere udvikler mange muskler i læggen. Nå man tak for svarene :)

0
0
Svar på denne tråd

Grande...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:11

Er det noget du kan skaffe hjem?

Har du billeder?

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Sarm støvler
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:23

Jeg er ejeren af de, efter min mening, fedeste læderridestøvler,der giver en elegant læg, da de går ind over hælen. De fås f.eks i str. 39 i fod, 41 i læg og 45 i højde, hvilket passer meget godt med en pige med en højde i starten af 170'erne.

De kan købes i Tika og Tattersall, og de er altså bare fede.

De hedder Sarm Hippilique.

Se dem på Tikas hjemmeside, hvor der også er måleskema.

Mvh ANne

0
0
Svar på denne tråd

Læderridestøvler
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:39

Kan fåes til ca. 1500 kr.

Men hvad str. fod har du. Og evt. højde, så skal jeg give dig nogle støvle mærker du kan kigge på.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:48

Jeg bruger str 39 i fod. Kan desværre ikke lige finde mit målebånd så jeg kan måle højden præcist, men vil lige ta' et kig på de støvler Anne M beskriver...

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

God ide.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:51

At kigge på de støvler.

Du kan få nogle andre til de 1500 kr. i 39 fod 41 widde og 45 højde

Så kig dig lidt omkring, der er mange muligheder og det kan sagtens lade sig gøre at finde støvler og leggins.

God jagt derude.

0
0
Svar på denne tråd

Anne K
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:52

Jeg har desværre købt mine i Sverige i en butik der heder My One.

Men har set at de har støvlen på www.tikarideudstyr.dk, dog til en lidt dyrere pris en havd jeg gav for mine.

0
0
Svar på denne tråd

Heidi N
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:56

Hej Heidi

Jeg er selv 172 høj, bruger str 39 og har 40 i læg og jeg er meget glad for mine støvler. Der er jo lynlås i og det gør dem lidt lettere at få på, men de er stadig meget elegante.

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:57

166 cm og har et læg mål på 44 cm, var så heldig at finde et par læderst'vler her på markedspladsen med lige nøjagtig mine mål. De er som syet til mig!

Leggins har jeg også endelig fundet nogle jeg kan passe, de kunne fåes både med ekstra bredde og korte da mine ben ikke er så lange!

Hilsen Stine

0
0
Svar på denne tråd

Grande
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:59

JEg har str. 40/41 i fod og har lige målt min længde fra hæl til has til43/44 cm. Ihhh Det kunne være man skulle komme forbi Holmegaard i den nære fremtid. Men tænker at de jo helst skal være lidt større en 41 cm i viden da man jo har ridebukser dunder som også fylder lidt.

0
0
Svar på denne tråd

654321
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 21:09

Jeg har heller aldrig haft nogen problemer med leggins.

Ridestøvler har jeg aldrig haft.

Min læg er 39-40 og jeg er 180 høj.

Montar har lavet nogle støvlerskafter, der går helt til 6x XL.

Og da jeg var, i praktik i en rideudstyrsforretning, var der en der havde bestilt ruskinds leggins, i ik mindre end 50 cm.

De var nu godt nok store.

Men de ka hvert fald bestilles hjem!

0
0
Svar på denne tråd

Støvler...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 21:32

Vil bare lige komme med en indskydelse:

Jeg synes også at det er HELT vildt så smalle støvler og leggins er. Har været afsted med min gode veninde, og vi kan bare aldrig finde leggins til hende.

Selv har jeg lige købt et par superlækre springstøvler - de var model "bred" i læggen - de var 36,5 cm!

Ikke særligt bredt efter min mening?
Jeg er 180 cm høj, men har relativt tynde underben (det er så også det eneste på mig der er tyndt, haha).

Jeg kunne ikke lukke støvlerne de først 5 gange, men nu kan jeg da

Lise

- Som nu har æren af at ride både stor og lille Hannoveraner, nemlig Chico og Rigola

- Amagerrytter siden 1992 (APK/ARS 1992-2002, KRK 2004-)

0
0
Svar på denne tråd

Anne M
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 22:14

Jeg har været inde på Tikarideudstyr og kigge på støvlerne, og de er godt nok lækre... Så jeg tror jeg må ha' skrabet de sidste penge sammen så jeg kan får sådan et par...

Men hvad med lynlåsen, holder den?

heidi

0
0
Svar på denne tråd

Heidi N
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 22:24

Ja, de er så fede. Mht lynlåsen har jeg haft mine siden jul og der er ingen problemer, men min tidligere underviser har fortalt mig, at man skal børste lynlåsen ren for støv og snavs, så det gør jeg når jeg har redet. Hun fortalte også at man kan få lynlåsen lavet i Tattersall hvis de går i stykker (altså hvis man har købt dem der) så det er jeg næsten 100 på at man også kan i Tika, de er så flinke.

Ved godt jeg virker overdrevet begejstret, men synes bare de er så flotte, og folk jeg ikke kender har stoppet mig for at høre, hvad det er for elegante støvler jeg har. Tror det er dressurbuen (toppen af støvlen) og den måde de sidder stramt omkring "achilles"-området og giver derved mere form på ens stænger. Især hvis man ikke har de slankeste i byen er det dejligt at det slanker lidt- buen gør også benene længere.

Hej fra Anne

0
0
Svar på denne tråd

Brugt udstyr
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 07:24
Hejsa!

Jeg har brede lægge pga. overvægt og var heldig at købe et par brugte leggins, som jeg kunne bruge - fordelen ved de brugte var at de allerede var "gået til", så jeg kunne få dem på.

Men jeg må indrømme at leggins ikke helt gør det for mig - jeg rider nu i et par billige plasticridestøvler fra Netto, som jeg har sprættet op bagi. De strammer ikke og de ser nogenlunde pæne ud, så længe jeg har mørke ridebukser på indenunder.

Til stævner bruger jeg en meget, meget tynd buks (hvide leggins i sommertynd kvalitet fra et postordrefirma) og så tynde, sorte knæstrømper - knæstrømperne kommer udenpå buksen og hjælper med at få benet ned i et par ikke-så-opsprættede støvler af en lidt bedre kvalitet.

Jeg ville selvfølgelig hellere ride i lækre hvide ridebukser med fuld ruskindsrøv og specialsyede læderridestøvler - men mit sparegen siger mig at det ville være spild af penge... støvlerne har jeg fået at vide ville koste 2500 kroner og ridebukserne noget i retning af 700. Tjah, mine bukser kostede 60 kroner og støvlerne til stævnebrug 150.

Cheap, but it works...

;-)
Jhez

Hjælp til vægttab: www.jhez.dk/weightloss/
0
0
Svar på denne tråd

Brede lægge
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 15:44

Jeg har også ret brede lægge pga overvægt. Mine leggins er af mærket Tophorse, og de passer rigtig godt i bredden, men så er de en smule for lange. Tror mine lægge måler ca 44 cm nu (har ikke målt dem i lang tid).

Ang. læderridestøvler, så koster det ca. omkring 500 kr ekstra at få dem lavet efter mål, afhængigt af mærket. Og bliver man så mindre om læggen, så kan man ofte sælge dem ret nemt igen, da det jo tydeligvis er svært at finde støvler derpasser, når man har brede lægge.

Selv købte jeg mine støvler billigt på et lagersalg, og så har jeg betalt for at få sat en kile i. Det er ikke verdens kønneste løsning, men jeg synes ikke man lægger så meget mærke til det.

Mine lægge er så blevet en hel del mindre siden jeg fik det lavet, så nu er støvlerne for store. Men jeg regner med at få det lavet om inden så længe - evt. få fjernet kilen helt (hvis de så kan passe) og så få sat en lynlås i.

Linda.

Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb

Medlem af FHK, HGK og pylreklubben

hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Oh my oh my
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 16:35
Hvad skal jeg så ikke sige? ;)

Størrelse 36/37 - ikke højere end 40 cm og så også 40 rundt om på det bredeste sted - det er min udfordring når det kommer til læderstøvler 8-)

Jeg har fundet et par i plastik - de klarer tricket de få gange jeg har været ude og ride stævne og ellers må mine lidt for lange leggins holde for - de krøller lidt i anklen men det ser man forhåbentlig ikke i en snæver vending ;)

/Trine T =)

Monty søger part - se mere her: heste-nettet.dk/lodge/...est/47701/
0
0
Svar på denne tråd

Ihh altså
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 19:44

Sikke nogen dejlige mennesker der er herinde på HN!!! Jeg har fået flere beskeder med hjælp og tilbud! Jeg bliver helt varm om hjertet!!

Grunden til at det også er så frustrerende med de støvler er at det er skidt for selvtilliden at man ikke kan passe dem. Altså nu ved jeg godt at der findes støvler, men man begyunder at føle sig lidt abnormal nå man har prøvet de første 20 par leggings og ikke kan passe dem hihi

Tak for alle de søde svar og til alle os storlægget ryttere... Sender jeg hermed et håb om at ridestøvleprducenterne for øjnene op for at det ikke er alle som har en 38 cm læg

0
0
Svar på denne tråd

Anne K
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 21:10

hehe det er sjovt du lige skriver det der med selvtilliden!!!

Jeg har det sådan med bukser... OH Store gru, når jeg skal købe bukser af enhver art...

Ender fandeme med at ligne en mummitrold!!

Og jeg er hverken overvægtig eller underligt sat sammen, men alligevel så jeg jeg TOTALT slået ud hver gang... Ret utroligt faktisk! Måske burde vi lave en klub som kunne gå til kamp mod "producenter af beklædningsgenstande i str underlig" ??

gamleged

0
0
Svar på denne tråd

jeg må
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 21:11

da have nogle meget spinkle og unormale ben...jeg er 176 høj og min læg er det bredeste sted 35 så mon ikke jeg også får problemer med det bare den anden vej jeg gik nemlig også og tænkte på at anskaffe mig et sådan par...ikke fordi jeg skal starte stævne eller noget...men fordi jeg syns det ser hamrende godt ud...og altid har ønsket mig et par "rigtige ridestøvler"..tror de hedder jagtstøvler dem jeg godt kunne tænke mig...sorte med en mørkebrun bred kant for oven..eller er det bare en springstøvle?

Jeg håber du finder et par gode lækre støvler...ellers prøv pernille fra 2. hand horseshop.. www.troelsegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider