Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tulle, min lille druknede mus :o)
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 21:42

Hold op, et trist vejr det har været idag. Men alt skidt har sine fordele - og min fordel idag var, at min mor insisterede på at tage i butikker. Ooooh yes, Mutti Så nu sidder jeg her, et par ridebukser, -vest, -sokker og -handsker rigere.. og derudover en god sum alm. trøjer. Skøn-herligt, sir jeg bare :D

Og så begyndte det at regne... og det regnede... og regnede... og regnede lidt mere. Og Tine sad og kiggede ud af sit vindue, og viskede "amen" efter at have bedt vorherre om bedre vejr. Og det kom da også, efter RET så lang tid. Jeg nåede både at nuppe mig en morfar og alt muligt, har nemlig rendt rundt med sådan en hooovedpine. Men efter en god gang kartoffelmos her til aften, var jeg atter på banen. Og det blev i mors gummirøjsere, og skabets inderste tøj (I ved..det man aldrig går i 8-) ).

Jeg fik trampet cyklen igennem 5 minutters vandpytter, og stoppede op og fløjtede. (<- smiley der fløjter). Og sørme jo! En lille hvid skikkelse nede mellem træerne - med to tilhørende ører rettet imod mig. Fløjtede igen ( ) og hun brummede lidt, men så meget usikker ud. Efter at have kigget mig over skulderen (ja - man kan jo føle sig lidt dum, når man står midt på en landevej og råber "TUuuuLLEEEee") ..gav jeg mig alligevel til at kalde. "Tuuulleee" - og jeg-skal-komme-efter-dig der kom gang i den gamle. Oooordentligt vrinsk fik den, og så afsted for fulde gardiner. Plethesten overhalede hun på vejen, så hun gik helt amok, da det gik op for hende hvad der skete. Uuuuhf I dagens anledning (øhh..) fik de så mange gulerødder, at jeg tror de var ved at brække sig. :P Jaja... måske ikke HELT så mange. ;D

Jeg trampede mig ned af stien, og løb elegant gennem mudderet i min mors gummirøjsere (nøjj, hvor hun iøvrigt blev glad for at se dem bagefter 8-) ). Og op til min ridelærer, og afbryde ham i hans stilfærdige tv-avis med min plapren Min missetat lagde sig godt til rette på mit skød

Min ridelærer fortalte (MEGET morsomt, i øvrigt ;D ), at han var begyndt at få besøg af en engelsk mand. Han kom efterhånden hver dag, og hjalp med at køre møg ud - og halm ind. Striglede dagligt 2-3 heste, og var begyndt at få lov til at ride på (miin 8-) ) Plethest lidt. Det bliver da mægtig underholdende når han kommer i morgen, og jeg skal folde mig ud i mit PRAGTFULDE engelsk for at undervise ham lidt i staldarbejde+ridning :D Bliver der nu nok også tid til, jeg skal undervise to andre i forvejen...

Men mørket faldt på, da jeg havde siddet og kløet min kat i nakken i et par timer :) Og så TRAK (jeps!) jeg min cykel hjem, da jeg jo ingen lygter havde med.. Og nu sidder jeg så her, og glæder mig til i morgen tidlig, hvor jeg skal kysse Tulles bløde mule atter en gang.

Kan I have en fortsat dejlig aften.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle
Det klinger :D

0
0
Svar på denne tråd

Nårh ja...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 21:43

Og af hensyn til overskriften, var Tulle og Plethesten DRIV våde. Stakkels stakkels heste - men de kan jo bare gå ind i den lune stald.

(Men ok - så blev hun da vasket ;D Hun var ret hvid.. )

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle

0
0
Svar på denne tråd

Heste...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 01:23

Hvor heldigt at du fik ny gaderobe :D

(Forresten passer det der er kommet ny rideudstyrsbutik i stedet for Kælderen? Håber jeg ikke, Kælderen er da det bedste (y) )

Det lyder også hyggeligt hos hestene - savner sgu at ride.

Det er da lidt træls hvis der er en anden der skal til at ride lidt på Mette Ved du hvem han er?

Men måske dejligt hvis han kan hjælpe Vagn i hverdagen...

- Heidi

Èn gang fjordhest - altid fjordhest

"Tykke gule heste der ikke kan bruges til andet end kørsel og skovture."

Savner dig så meget, Lea!

0
0
Svar på denne tråd

Heidi :o)
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 15:08

Det var bare rigtig lækkert at få lidt mere ridetøj, da jeg jo har ride-garderobe både herhjemme og i Svb.

Kælderen er flyttet op på stue-etage ;) Dvs. den er rykket over i Store Claus' købmand, men det er samme dame som ejer det (Rikkes et-eller-andet?)..blot kommet mere plads, og vist nok noget større udvalg.

Det er vist dejligt for vagn, at han har lidt hjælp til alt det sædvanlige daglige arbejde i stalden (Køre møg ud osv.), og da Mette jo er hans eneste hest, er det jo hende som må stå for tur. Det foregår om formiddagen i hverdagene, og kun under vagns opsyn..så jeg synes egentlig det er ok. Vagn har sagt til ham, at Mette "tilhører" en pige i weekenderne, hvor ingen andre skal ride hende.. :) Han kom så aldrig idag - og skulle da også have redet på Limbo hvis han gjorde.

Synes der var noget jeg ville have spurgt dig om, men nu kan jeg simpelthen ikke komme i tanke om hvad det var.. Håber det går lidt bedre med dig, og med resten af fjordhesteflokken. :)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle

0
0
Svar på denne tråd

Nå ja...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 17:24

Det er Rikkes moster :)

Det er da godt nok at du så får Mette for dig selv i weekenderne :)

Jeg har stadig ikke hørt fra dyreværnsforeningen, så det er lidt spændende! Håber de vil gøre noget!

- Heidi

Èn gang fjordhest - altid fjordhest

"Tykke gule heste der ikke kan bruges til andet end kørsel og skovture."

Savner dig så meget, Lea!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider