Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Slidgigt på hund
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:13
Je, nu er det desværre sket. Efter alt at dømme, har min kære gamle hund fået slidgigt. HAn er 7 1/2 år nu, så syntes det er lidt tideligt, men det er der jo ikke noget at gøre ved. JEg prøver at gøre det hele så godt for ham. Jeg skal have fat i en massage video, da jeg har hørt det kunne hjælpe. Jeg forsøger at holde ham varm, og han bliver luftet og holdt igang hver dag. Han er en lille smule overvægtig (Ca. 1 kg.) og det er jeg selvfølgelig ved at tage af ham, da det jo ikke er så sundt, specilet ikke når han er dårligt gående. Er der noget jeg kan gøre for ham? Han halter når ham lige rejser sig. Han er stiv i hele kroppen, og går ret besværet. Men det er kun lige til han kommer igang. Når han først har gået nogle skridt, bliver det bedre, og jeg kan gå med ham over en time, uden han halter. Jeg går til agility, og der har ikke været noget problem. Han har haltet nogle timer efter vi er kommet hjem, men stadig kun lige når han har rejst sig. Han har endnu ikke haltet på banen, eller mens vi har været afsted, derfor løber jeg stadig agility med ham. Desuden har dyrlægen sagt at vi endelig skal holde ham i gang. Jeg vil bare høre om nogen evt. har erfaringer med noget specielt medicin, naturmedicin eller andet? (Nu skal det så lige siges at vi ikke kan være 100 % sikker på at det er gigt, for vi har ikke fået det nærmere undersøgt, da dyrlægen sidst sagde at han ikke kunne gøre noget når han ikke kunne se ham halte. HVis vi vil have det undersøgt skal han røngentfotograferes). Så har du et andet forslag til hvad det kunne være, vil jeg da også gerne høre det. Vi har jo kun kunne samligne hans symptoner med nogen vi fandt på nettet, men de fleste passede så også uhyggelig godt på min lille stakkel. Men kom endelig med forslag!!!

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd

Gigt...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:30

Det lyder meget som min gamle hund - han havde gigt i bagbenene.

Han levede fortrindeligt i mange år på gigtmedicin, og fik desuden noget, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder nu, men som også fås ved dyrlægen og har en gavnlig virkning på ledene.

Han blev 14 år, og var stadig forholdsvis frisk mod slutningen, omend noget dårligt gående til sidst, og så havde han fået væske i bughulen (bivirkning af gigtpillerne).

De holder jo desværre ikke evigt, de kære små - men din hund kan helt sikkert, med lidt hjælp, få endnu mange gode år endnu.

Pøj pøj med det...

Pia

Nu med hjemmeside

Smid gerne en lille hilsen i gæstebogen

0
0
Svar på denne tråd

mange mange tak!
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:33

Mange mange tak for de opmuntrende ord! JEg var ved at tænke på om han måske kun havde et år tilbage eller sådan noget! Dejligt at høre, at din hund alligevel blev 14! Det giver da lidt håb!

Gik han bedre om sommeren når det var varmt eller var der ingen forskel??

Et godt team bygger på:

to-vejskommunikation!

0
0
Svar på denne tråd

Glucosamin
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:44

Jeg ville prøve at give ham Glucosamin.

Jeg har slidgigt og jeg kan føle på min krop at Glucosamin virker.

Jeg ved ikke om det er godt med agility. Måske i en meget mild form... Men ellers er det rigtig godt at holde sig i form.

Hilsen
Chirie

Pony hingste plag sælges. Se præs.
0
0
Svar på denne tråd

slidgigt
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:47

Hjemme ved mine forældre har vores hunde "tit" lidt af slidgigt når de blev ældre, de har dog for det meste levet et godt og langt liv, dog havde vi en vi måtte aflive fordi det ville være synd at han skulle fortsætte!

Men nu skal du høre...Svømning - det kan være løsningen på både hundens og dine lidelser!

Jeg går selv til hundesvømning med min hund dog lider han ikke af noget (endnu) men det er generelt godt for hunden at få rørt sig på den måde de gør i vandet (opvarmet vand) men tjek lige denne side ud, det er her jeg går med min hund :-)

www.midtjysk-hundecent...mmebad.htm

Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du bor men der må ligge noget tilsvarende i nærheden af dig :-)

Held og lykke med vuffer ;-)

M.V.H
TINE

**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Varme hjælper...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:50

Ja, han var meget bedre om sommeren.

Kulde og fugtigt vejr var hårdest ved ham, så han fik lavere dosis medicin om sommeren og så trappede vi lidt op i de koldeste måneder.

Han havde aldrig andre bivirkninger ved pillerne, end det væske han fik i bughulen mod slutningen, og det var ikke noget der direkte generede ham - det så bare ikke så pænt ud.

Pia

Nu med hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 23:02

Mange tak for det hele! Det er dejligt at nogen gider at hjælpe!

Glory: Hvor gammel var din hund, da den begyndte at halte som Vaks gør nu???

Et godt team bygger på:

to-vejskommunikation!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 23:08

Han fik gigtpiller i ca. 6 år, så han har jo været ca. 8 år, og det startede ligesom med din Vaks, at han havde problemer med at rejse sig, og med at gå når han lige havde rejst sig.

Pia

Nu med hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Vores gamle=
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 23:27
Mine forældres den gamle kokserspaniel fik gigt i forbenene, da han var 15. Han kunne heller ikke rejse sig. Det var før glucosamin, så han fik 1 gigtpille dagligt og levede 1½ år mere.

Jamen hunde vil og kan! Jeg tror, du skal pensionere hunden fra aguility. Det er synd, når han får smerter bagefter.
Han kan holdes i gang på andre måder.

Mit råd: Få taget det røntgenbillede!
Så dyrt er det heller ikke. Min kats sidste kostede 300,- kr med brækmedicin, da hun havde spist.

Du har en usikker diagnose- og vil have anbefalet medicin?

Det går bare ikke.

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 23:45

Ja skulle nok få ham undersøgt... Han bliver forløbig ikke pensioneret fra agility, da han ikke har smerter på banen, eller lige efter. Jeg kan ikke med sikkerhed vide om det er pga. agility, han får så ondt bagefter, men det gætter jeg på. Så længe han har lyst at løbe agility skal han det. Men nu får vi se. Han kan også være øm, selv om vi ikke har lavet noget specielt. Jeg vil ikke begynde at tage alt "det sjove" fra ham, før han selv siger fra. Han vil have ondt når han rejser sig, om vi har lavet noget eller ej. Derfor skal han have lov at løbe agility til han selv siger fra. Når han ikke syntes det er sjovt mere, stopper vi. JEg har desuden en rigtig god agility-træner, som går meget op i velfærd, og hun vil sige med det samme, hvis vi skal stoppe. Desuden er hun klar over at han har gigt, og til tider halter. Hun har derfor et godt øje på ham, så vi er flere til at sige stop, når det ikke går mere.

Glory: Mange tusinde tak! Du har været et dejligt håb! JEg var begyndt at tro at min kære dreng ikke blev mere end 8!!

Et godt team bygger på:

to-vejskommunikation!

0
0
Svar på denne tråd

Ja hurra
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 00:47
Hunden gør det, den bliver bedt om, og som den synes er sjovt.
Den har kun ondt før og efter?

Det er da meget meget underligt, da den kun laver det, det der er sjovt.

Har du tænk på, at hunden ikke kan vurdere det?
Selvfølgelig VIL den gerne, den ved da ikke, at den får ondt i 3 dage efter.

Hunde har ikke så meget hjerne, at de tænker fremad, det har mennesker.

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

hjefiowq
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 05:43

Hunden siger ikke fra.. Det er vores job at sige fra for dem.. Man kan så sige at hvis han har det så sjovt med aguility så lever han måske bare ikke så længe fordi det slider mere på ham..

Og jeg er heller ikke tilhænger af man tager det sjove fra dem.. Men så skal man bare sørge for en ordentlig slutning på den liv.. Den skal jo ikke være så halt at den stort set ikke kan bevæge sig.. Hvis det er en aktiv hund må man jo nok sige farvel lidt før, for at give den en værdig død..

Jeg ville prøve Glucosamin.. Det hjalp meget på min gamle lab da han fik gigt og hans albuedysplasi gik amok.. Man kan desuden få nogle grønne piller som indeholder havtang og de skulle oz have en gavnlig effekt..

Gigtmedicin ville jeg vente lidt med da det har en skadelig effekt på mave/tarm og har mange bivirkninger i længden.. Prøv med noget natur først...

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

agility
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 08:35

Hunden vil løbe til den segner. De har et andet forhold til smerte end os, de tager den med i købet hvis de får noget andet ud af det. Min hund vil lege bold til han er tæt på at få et hjerteanfald, han løber rundt med flænger i poterne, som jeg først opdager når der er blod over hele gulvet osv. Min dyrlæge fortalte om en hund med brækket ben som lige var blevet repareret og derefter stod og hoppede op og ned lige på benet, så det brækkede igen. De kan ikke finde ud af at aflaste og skåne, vi er nødt til at gøre det for dem. Hvis han elsker agility, så vil han først nægte den dag han er klar til at blive aflivet, hunde kan IKKE sammenlignes med heste, som er meget mere pivede (min Charlie kan fx. dårligt slæbe sig afsted 2 km, hvis han er lidt tørstig!)

Hvis din hund skal holde, må du skåne ham fra nu af og finde på anden underholdning. Svømning er som sagt godt, du kunne fx. også begynde at gå spor. Det er faktisk lidt egoistisk at fortsætte når hunden bliver så øm bagefter. Ville du selv?

Af midler kan du prøve Artroflex (fås hos dyrlægen), Solanum Mobility Vet, Solanum No Pain ( www.rheumacure.dk ). Nogen siger de har haft virkning af Vital-Animin (dyrehandler).

Men jeg ville også ofre billederne for at se hvor slemt det er. Min hanhund er også en smule stiv efterhånden (han er kun 5), og der er ikke meget at se på billeder - men jeg er opmærksom på ham.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 11:15

Jeg arbejder på en dyreklinik og støder ofte på hunde med slidgigt.

Agility er IKKE godt for den, det bør du stoppe med det samme. Når dyrlægen har sagt motion, mener han/hun at den skal have mange gåture i løbet af en dag og meget gerne svømning.

Den skal ikke løbe, det er noget af det værste. Du kan ikke vurdere om den har ondt, en hund er meget anderledes end os mennesker hvad smerte angår.

Den vil løbe til den styrter, for den ved godt at hvis den udviser svaghedstegn, bliver den udstødt og forladt af flokken. Dette er naturligvis dens instinkt, det gør vi jo ikke i virkeligheden, men sådan tænker hunden.

Jeg synes absolut at du skal få taget nogle billeder af den, så dyrlægen kan rådgive dig bedre, også med foder og smertestillende medicin. Det er ikke nogen god idé at prøve sig frem med alle mulige midler og doser, find ud af hvad det er og hvor slemt det er, før du begynder på noget.

Slidgigt er meget smertefuldt for en hund, så du skal ikke undervurdere ham når han måske har lidt svært ved at rejse sig. Så har han faktisk meget svært ved at rejse sig og det gør ondt! Men igen viser han det mindst muligt.

En hund piber heller ikke når den har kronisk ondt. Det gør den hvis du f.eks træder den over poterne, fordi det er en pludselig smerte, men ikke ved en smerte som hele tiden er der.

Hundens behov er ikke nødvendigvis de sundeste. Ja, den synes at det er skidesjovt at ræse rundt på banen, men den ved heller ikke at det forstærker smerterne lidt senere, sådan tænker de ikke.

Så det er din forbandede pligt at gøre det for den, også selvom den så må undvære det som er sjovt. Find på noget nyt som er sjovt, gem dens foder rundt omkring i huset eller udenfor, så den kan gå rundt og snuse det op. Der er masser af muligheder for at aktivere sådan en hund, så det ikke skader den.

Held og lykke med det hele

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Tak pjemm...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 12:06

Ja, det var Artroflex det hed, det min hund også fik...

Pia

Nu med hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 15:01

Ja selvfølgelig ved jeg godt at hunden ikke selv kan tænke at den får ondt efter den har løbet agility. Men jeg TROR kun at det bl.a. er der han får ondt. Jeg kan desuden sagtens se om han har ondt på banen, og nej, min hund løber ikke hvis han har ondt eller andet. Da vi var afsted i tirsdags, tog han alt hvad jeg bad ham om, og søgte selv forhindringerne op. Ingen problemer der. Hvis han havde ondt, vil han hænge, og vil måske slet ikke tage de forhindringer jeg beder ham om. Han er meget pivet, og udviser smerte meget tydeligt. (Dyrlægen har også tidligere sagt at han er meget pivet )

Derfor fortsætter vi med agility. Idag f.eks. har han slet ikke haltet. Hverken i morges da han stod op, eller da vi kom hjem fra byen, så der er aldrig til at sige. Han kan have gode dage, og dårlige dage. Det er da klart at han kun skal løbe agility på de godr, og som sagt får jeg fat i nogle massage videoer, som flere agility-folk har haft gode erfaringer med. Desuden Hjælper min træner mig nu med at lave et bedre opvarmningsprogram, og et godt nedkølingsprogram. Desuden skal jeg holde ham varm, mellem f.eks. gennemløb. (Han har et godt dækken). Så håber jeg det hjælper. JEg syntes det der naturmedicin lyder rigtig godt! Det tror jeg vi prøver :-)

Men endnu en gang mange tak for de gode råd!

Et godt team bygger på:

to-vejskommunikation!

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sofie.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 00:47

Jeg kender en som gav deres hun MSM fra Rheumacure da den havde samme problem som din hund. Og den fik det meget bedre.

Rheumacures hjemmeside er www.rheumacure.dk

Mvh. Lotte

"Oldenborg heste kan og vil"
Rigtig dejlig oldenborger til salg - tjek denne hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald_miller

0
0
Svar på denne tråd

svømning
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 01:12

har du taget det svømning i betragtning?

Eller tænker du mere på hvorvidt din hund kan klare sin agility? (ikke ondt ment ;-) )

Syns samtidig at du skal læse Nuno´s svar igennem endnu engang og tænk lige over det hun skriver om hundens instinkt!!!

M.V.H
TINE

**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

hotdog
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 09:37

= varm hund.

Jeg ved ikke, om det allerede er blevet foreslået, men du kan evt. prøve at købe en griselampe til ham. Vi har købt sådan en i en foderstofhandel. Det er bare sådan en rød pære, vi har puttet i en gammel lampe og hængt over min lille hunds kurv. Han havde tidligere meget ondt i sin ryg, men smerterne er helt forsvundet og han fylder snart 11 år. Han nyder det også rigtigt meget om vinteren, når det er koldt udenfor, så jeg kan kun anbefale det. Held og lykke med ham .

Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 12:16

Hej igen

Okay, jeg kan godt se at jeg taler for døve ører, så jeg kan kun ønske dig held og lykke med det og håbe at du en dag bliver klogere !

Hvis jeg lyder negativ, så er det helt rigtigt - jeg synes at du skulle skamme dig, for jeg synes ikke at det hensynet til din hund der vejer mest.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 17:33

JA en varmelampe lyder som en god idé.

Nuno: Jeg kan til dels forstå dig, og så alligevel ikke. Det er som om du mener at jeg er total egoistisk, og at jeg overhovedet ikke kæmper for min hund??? Jeg har ligget søvnløs om natten, pga. det. JEg har hverken vidst ud eller ind! JEg har tænkt om jeg bare skulle aflive ham? Eller om jeg skulle smide alle bolde jeg har i luften, og lade ham være en sengehund. Jeg er dog nået frem til, bl.a. udfra at dyrlægen ikke kunne se der var noget i vejen for at fortsætte aglilty, at jeg fortsætter med det, indtil han ikke vil/kan mere. Indtil videre ved jeg ikke om agility er med til at forvære det, det kan jeg kun gisne om. Dyrlægen mener ikke vi skal sætte det helt store igang med røngent osv. og han bliver ved at sige at han bare håber at Vaks begybder at halte hele tiden, så han kan se det, for før kan han ikke foretage sig noget. Altså hvad skal jeg så tro på? Tror du ikke det er frustrerende at stå med en hund, som du ikke kan melde til et kursus, for du ved ikke hvordan hunden har det den dag? Du aner ikke hvordan du skal forholde dig til det. Jeg er da ked af at du syntes jeg er egoistisk, men eftersom du ikke kender hverken mig elelr min hund, må det jo være derfor. Jeg vil altid gøre det bedste for Vaks, og spørg alle jeg kender, og de vil give mig ret! Trænere, andre hundefører, familie, venner osv. Jeg elsker den hund for pokker! Jeg ønsker det bedste for ham, og måske dømmer jeg forkert. Måske er dette ikke det bedste for ham, men jeg ved det ikke, du ved det ikke, mine trænere ved det ikke! Vi kan kun gætte, og mit gæt er at det endnu ikke er synd, at lade ham fortsætte. Selvfølgelig alt med måde! Så må jeg prøve med bedre opvarmning, massage, og bedre nedkøling. Hvis det nu kunne hjælpe, hvorfor så stoppe helt? Tja, i nogens øjne vil jeg måske være egoistisk, men det er der nok ikke så meget at gøre ved. JEg elsker min hund overalt på jorden, og jeg prøver virkelig at gøre det bedste for HAM!!! At det så ser anderledes ud for jer, det kan jeg jo så ikke tage mig af. JEg håber at mit massage osv. virker, for ellers så ja, så må vi droppe agility. Han skal selvfølgelig ikke løbe hvis han får ondt. Det er da klart.

Til alle: Svømning er desværre ikke en mulighed for mig. Om sommeren svømmer han i Bøllingsø, når han har lyst, men han er ikke den store vandhund. HAn svømmer ikke om vinteren da det er for koldt, og da slet ikke er godt, hvis det er gigt han har.

Et godt team bygger på:

to-vejskommunikation!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:34

Måske skulle du prøve en anden dyrlæge ???.

Det var da en mulighed. Men at du ikke ved om agility forværrer hans tilstand, er sgu da noget underligt noget at sige - undskyld mig!

Det er da logik for perlehøns. Men prøv evt at søge på nettet, der må stå noget om det.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

ja okay...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:37

Måske skulle jeg prøve ved en anden dyrlæge...

Har været på nettet, og det er også udfra det vi har konstateret at det må være slidgigt. Det hele passer på ham, og i forvejen troede vi det var gigt. Men nu får vi se... Mange tak fordi du har gidet at dele dine synspunkter :-)

Et godt team bygger på:

to-vejskommunikation!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:40

www.netdyredoktor.dk/sw3698.asp

Her kan du læse om det og der er sikkert masser af andre muligheder

0
0
Svar på denne tråd

prøv lige at
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:41

snakke med Kirsten fra Back On Track hun har nogle super gode præperater mod gigt.

www.backontrack.dk

plus deres hundedækken er super.

hestensurtehave.dk/www.travnyt.dk
Belle Sælges el. Udlånes se præs.

Pigeon elektrisk brystpumpe sælges

0
0
Svar på denne tråd

ja ja...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 19:42
det er lige præcis den side jeg har været inde på... har også kigget et hav af andre steder...men mange tak!

Et godt team bygger på:

to-vejskommunikation!

0
0
Svar på denne tråd

Flere råd
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 20:12

Hej.

Min hund fik konstateret begyndende slidgigt for omkring et år siden. Hun fylder snart 4, så det er meget tidligt at få slidgigt.

Vi fik gigten konstateret ved røngtenbilleder - og det vil jeg meget anbefale dig, ikke mindst fordi man selv falder til ro når man kender diagnosen. Dyrlægen - hvadenten du skifter til en anden eller ej - vil herefter give dig nogle gode råd, som du kan rette dig efter. Jeg fik utroligt mange råd, bl.a. at hunden fik det værre af at løbe meget, hoppe, springe og i kulde. Jeg blev anbefalet noget foder, som indeholder nogle forskellige stoffer, vitaminer og mineraler, der kan forebygge at gigten breder sig - ihvert fald nedsætter det gigtens bredning betydeligt. Det har virket rigtigt godt på min hund, før løb hun på tre ben, nu halter hun faktisk kun sjældent. Foderet hedder Mobility Support og laves af Royal Canine. Det er dyrt, men effektivt. Du kan læse mere om det på deres hjemmeside. Indtil videre har hunden ikke haft brug for smertestillende medicin. Artroflex har jeg også prøvet, men kan ikke se nogen bedring, da hun får foderet samtidig med.

Jeg håber for din hunds og din egen skyld at du tager til en dyrlæge, og får fundet ud af hvad det er, og hvor den eventuelle gigt sidder. Så vil du også få at vide hvad hunden kan og ikke kan holde til. Dyrlægen skulle trods alt bedre kunne vejlede dig end alle os

Held og lykke

Mette

0
0
Svar på denne tråd

mange tak!
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 21:46
Mange tak! Ja, det lyder som om vi må til dyrlæge med det. Øv, hvor er jeg træt af det, hvis jeg må opgive agility, men jeg vil min hund det bedste! Han betyder mere for mig, end sporten. Mange tak for dine råd!

Et godt team bygger på:

to-vejskommunikation!

0
0
Svar på denne tråd

snøft...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 22:16

Jeg fik aflivet min hanhund lige inden jul 7 år gammel p.g.a. gigt, MEN det skal lige siges, at han havde et forben der var så skævt at det lignede det var brækket og var ved at knække sammen, og der i kom der selvfølgelig slidgigt, som til sidst blev for smerteligt for min hund.

du kan købe nogle brusk genopbyggende hos dyrlægen som virker godt på nogen hunde (ikke på min)de hedder vidst Artrho...

hunde med gigt kan faktisk være gode til selv at stoppe, når de mærker lidt ømhed, det kunne min.

kun meget korte gå ture og lad den gå ind og ud af haven som den lyster.

Det er vigtigt at din hund ikke bliver overvægtig, hvilket er svært da den motionere mindre.

Smertestillende kan gøre mere ondt end gavn, da de ikke kan mærke hvornår de bør slappe af.

Prøv at løft din hund ned fra alting.

Og stop mens dens liv stadig er godt, fuld af livskvalitet og uden daglig smerte.

Jeg håber den har rigtig mange gode år i sig :-)

Held og lykke.

.

"Mennesker dyrker tusind roser uden at finde det de søger,

selvom de kunne finde det i en enkelt."

0
0
Svar på denne tråd

agility.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 22:22
Hvis du ikke vil stoppe med agility, så løb uden om spring og A'er disse er virkelig slemme for en hund med gigt og den vil stadig kunne morer sig med tuneller og vipper og det sociale.

.

"Mennesker dyrker tusind roser uden at finde det de søger,

selvom de kunne finde det i en enkelt."

0
0
Svar på denne tråd

Forsigtig
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 23:44

Jeg vil råde dig til at være forsigtig med hvad du giver ham mod gigt.

Da vores gamle labrador i en alder af 13 år fik nogle piller mod slidgigt, endte det galt. Dyrlægen havde ordineret pillerne, så han nemmere kunne komme igennem vinteren (det var ikke slemt, men en lille dosis, der skulle holde det problemfrit).

Desværre slog pillerne maven i stykker på ham, og han blev aflivet pga. af det. Pillerne havde stille og roligt ødelagt hans mave, så han ikke kunne holde maden i sig... Det var ærgeligt at han skulle ende sine dage på den måde..

Carina

- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

Atroflex hedder det
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 08:32

sender dig nogle gode links

www.trm-dk.dk/

www.rheumacure.com/dyr.htm

www.hippolyt.dk/menu3.htm

de har nogle gode produkter

0
0
Svar på denne tråd

jeg ved ham
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 08:34
som forhandler St. Hippolyt (Jørn Laursen) har en ældre gigtsvag hund (sjang) den kan ikke rejse sig om morgenen hvis den ikke får deres foder og gigtpræperat.

0
0
Svar på denne tråd

svømning
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 08:38

Det med svømningen skal selvfølgelig ikke være i en iskold sø, men en hundepool indrettet til formålet.

Min tæve er opereret i knæet og bruger ikke benet ligeså meget som det andet, dette kan mærkes på lårmusklens tykkelse. Men går vi til svømning bare 1-2 gange om ugen, så bliver de ens igen! Desværre begynder hun så istedet at klø sig pga klorvandet, så pt. holder vi pause.

Tror vi giver omkring en 50'er pr. gang og har begge hunde med på en gang.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

okay...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 14:10
Tror jeg vil vente med at give ham noget indtil jeg har snakket med dyrlægen. ´Desværre bor jeg alt for langt fra en hundesvømmehal. Jeg skal vist snakke med dyrlægen idag, og håber han kan sige noget om hvor meget og hvor lidt motion, agility osv. Skal nok lige skrive når jeg har snakket med ham.

Et godt team bygger på:

to-vejskommunikation!

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2006 15:20

Ja nu har vi snakket med folk rundt omkring, inkl. dyrlægen. Vi får IKKE taget røngent, da venner og bekendte, ikke har haft held af det, og dyrlægerne bare har sagt at der muligvis er snak om gigt. Derfor har vi undværet det.

Har så snakket med en som har samme problem som mig. Hun mener at hvis han taber sig 2-3 kg. så han ligger til den meget tynde side, kan vi få ham til ikke at halte et stykke tid, og derved fortsætte med agility...

Hvis det ikke virker køre vi agility, til vi kan se at det bliver for træls for ham bagefter. Og ja, så må vi måske aflive ham noget før, fordi han er "opbrugt" efter agility, men så har han da haft det sjovt så længe. Men nu får vi se. Skal afsted idag, og hvis han får det dårligt bagefter, slutter vi her. Men lad os nu se. Sidste tirsdag var han for første gang længe, rigtig glad for at løbe. Han har virket lidt doven nogle gange. (Ikke på grund af smerte, mere pga. vejret og andre faktorer). Dette var bare lige en lille opdatering til dem som har fulgt min sag. Mange tak for alt :-)

Et godt team bygger på:

to-vejskommunikation!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider