Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det er ikke fair
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:08

Det er det bare ikke.

Sjovt, jeg har lige lavet et indlæg herinde om hvor negativt HN er, og så nu skriver jeg et deprimerende (for mig) indlæg herinde.

Min moster skulle giftes med, vi kalder ham Johnny,

min mos var lykkelig og hun har aldrig været gift før, dog har hun en datter, min kusine på 11.

johnny har været gift to gange og har to døtre, en med hver kone.

alder: 6 og 13.

(hans datter på 13 ser han meget sjældent)

nå, men i "gamle dage" var min moster og johnny ungdoms kærester, og de holdt meget af hinanden.

de havde så nu fundet hinanden igen, forelskede sig, og skulle giftes.

En aften da de skændes gav johnny min moster en lussing.

allerede før det kunne jeg ikke lide ham, men alligevel mødte jeg ham med kram og kys når de kom på besøg hos os.

for ikke så lang tid siden var min kusine og johnnys datter alene hjemme i et kort øjeblik mens johnny oh min mos hentede mad udefra.

de havde ikke skændes eller noget i lang tid og havde det godt sammen.

men i bilen havde min moster talt i telefon med min kusines far, og johnny blev jalox, selvom min kusines far er gift nu.

Da de kom hjem begyndte johnny at lammetæve min moster.

Hun flygtede ovenpå og han prøvede at skubbe hende ned af trappen.

Manden har 69 pokaler i karate, så det gik til med hårde slag.

min kusine og johnnys 6 årige datter stod og så det

idag har de så været i retten, og han skal kun i fængsel i 26 dage. han mister ikke engang sit job, og han arbejder til dagligt med børn!

det er ikke fair, manden burde skydes.

Ricky Piccard,
Show some respect
Biaaaatch
-Vi har en skummel humor.
Don't close your eyes.
www.123hjemmeside.dk/b...ID=2555827
SE HAM^^
0
0
Svar på denne tråd

føj da
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:12

Sikke noget..

Han burde da absolut ikke slippe så let. Prøv at anke sagen til højesteretten. Og håb på en højere straf.

Godt at hun IKKE nåede at gifte sig med den syge stodder.

Han er jo helt tydelig til stor fare for sine omgivelser...

Mvh
Henrietta Joye & Nu Lobbe

IKKE medlem af (RKK)
medlem af Katla
-
Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!
Elsk Mig Når Jeg Fortjener Det Mindst ~ Der Behøver jeg det mest!
0
0
Svar på denne tråd

kan kun sige
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:13
JA du har ret

rigtige ponymødre ..har intet andet liv ;O)
0
0
Svar på denne tråd

jeg- en rygklapper
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:20

FØJ siger jeg bare, sådan et dumt svin!! GODT at hun anmeldte ham, også selvom det måske virker nytteløst.. jeg mener.. 26 dage virker jo latterligt.

Holdningen er desværre den at kvinden har "bedt om det" når hun er sammen med manden, og sikkert har gjort både det ene og det andet for at gøre ham sur. Jeg KENDER det... desværre. Lige præcis denne "legalisering" af vold mod kvinder kan gøre mig så vred.

Min formodning er at han har gjort noget tilsvarende før, eller at hans kendskab til kampsport har talt i negativ retning ved domsfældelsen, for mange af sådanne sager ender med ingen eller betinget dom.

Uuuuh jeg er sur nu!!

Christina

0
0
Svar på denne tråd

44444444444444444444444
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:23

Så kan jeg sige, at han er dømt for vold før,

da han arbejde som dør mand på et diskotek.

Ricky Piccard,
Show some respect
Biaaaatch
-Vi har en skummel humor.
Don't close your eyes.
www.123hjemmeside.dk/b...ID=2555827
SE HAM^^
0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:27

Sikke da noget, men jeg har nu mest ondt af børnene, tænk lige engang på hvad de har overværet. Det glemmer de nok aldrig i deres liv, men godt din moster tog konsekvensen og gjorde noget ved sagen.

hilsen vibeke

Dalmatiner hvalpe sælges, salgsklare onsdag før påske, kun 2 hanner tilbage....
0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:49

Det var godt nok væmmeligt.

Jaloux mænd, der også har tendens tilvold kan man bare ikke leve sammen med - det vil altid gå galt - desværre.

Frygteligt, at han ikke engang kan styre sig, når børnene er til stede, det er skrækkeligt, at de har været vidne til sådan et overgreb

Når det er sagt, så kan man bare ikke fyre en mand fra sit arbejde pga. noget han har lavet i sin fritid, hvis der ikke er noget, der tyder på, at han har ligende tendenser på sit arbejde.

Ja - det er frygteligt - og hane r en idiot - man i Dqanmark starffer vi ikke som hævn - men som irettesættelse - og det hjælper bar eikke, hvis man bruger hævnen og vil tage alt fra manden.

Ikke for at vende det til sympati for ham - men når man reagere på den måde, som han gør, så har han det næppe særlig godt i sit liv - og det skal man jo også huske.

Men det retfærdiggøre på ingen måde, at man tæsker andre mennesker, og slet ikke i børns nærvær. Det er triste skæbner - men der er ikke meget andet at gøre end at holde sig fra dem (fyrene altså - ikke børnene - hvis det kunen forstås sådan?)

Håber hun er kommet lidt ovenpå igen - din moster - og at børnene kan komme igennem det hele.

0
0
Svar på denne tråd

øh Anja
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 22:56

jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener?

Selvfølgelig tæller det ned for manden at han er straffet for vold før, og selvfølgelig tæller det ned hvis han har brugt kampsport mod en sagesløs.

Men nu er jeg ikke sikker på at det overhovedet er det du mener? For offeret vil det dreje sig om at få retfærdighed, for domstolene om en strafudmåling der passer til straffen. Men det er da også helt fair at folk får flere års fængsel for at røve en bank, mens de får 14 dages betinget for at lammetæve en der er forsvarsløs- NOT. Men det er så bare MIN ydmyge mening.

Christina

0
0
Svar på denne tråd

spender
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 23:05

Jeg mener bestemt heller ikke at 26 dage er for meget, hvis det var sådan du forstod mig?

Det jeg mener er, at man ikke kan tage hans job fra ham, fordi han er dum i fritiden, hvis ikke der er noget, der tyder på, at han kunne reagere sådan i jobbet.

Jeg synes da det er skrækkeligt, at der findes folk, der opfører sig sådan, især når de også har kampsportens taktikker med sig.

MEN - der er en grund til at økonomisk straf straffes hårdere end fx vold gør. Og det er fordi, når mennesker udøver vold, så er det sjældent gjort planlagt, men noget der opstår pga. psyke, temperment osv.

Økonomiske forbrydelser er planlagt moralsk fordærv.

Jeg synes bestemt også det tæller ned, at han er dømt for vold før - men stadig ikke til at man kan tage hans arbejde fra ham - hans arbejde har ikke noget at gøre med selve handlingen - og det er det, jeg mener med hævn. Vores strafsystem er ikek bygget på hævn, derfor skal straffen netop passe til forbrydelsen, og de forhold forbrydelsen er udført under.

Man kan jo godt få fængselsstraf + krav om terapi + moren kan søge om, at han ikke ser sine børn så tit + mosteren kan søge om tilhold.

Straf er meget mere end bare at komme i fængsel. Manden skal jo ogås leve med sin viden om, at han ikke kan styre sit temperment.

De færreste har det godt, med at lave sådan noget @!#$. Det retfærdiggøre eller undskylder ikke dere shandlinger - men det er stadig et faktum, man er nødt til at tage med i betragtningerne, når man objektivt skal lave strafudmåling.

0
0
Svar på denne tråd

okay så
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 23:19

rart med en uddybning. Tror ikke retten overhovedet kan afgøre om manden skal beholde sit job, medmindre der virkelig er faktorer der gør at det ville være uforsvarligt- som hvis han nu var pædofil f.eks. En arbejdsgiver kan så vælge at afskedige manden hvis de finder en voldsdom uacceptabel.

Jeg kan slet slet ikke være objektiv da jeg selv er voldsoffer, og blev behandlet som om det hele var min skyld af forsvareren i retten ( så kan det godt være det er deres job, meeen...). Jeg mener ikke at folks liv skal stoppe fordi de begår vold, men lidt selvransagelse og noget terapi ville nok ikke være en dårlig idé- ved siden af straffen.

Jeg tror det Piccard mener med at han ikke mister sit job er en frustration over 1)at arbejdspladsen ikke tager det seriøst og 2) at hun føler sig som "medoffer" der er vred og harm over mandens opførsel. Jeg forstår godt harmen og vreden som man føler i den situation, for selvfølgelig er hun sin mosters "agent" og forsvarer. Uretfærdigheder mod folk vi holder af vil naturligvis gøre os vrede, og vi kan sige ting som vi måske ikke ville mene ellers.. Det der så adskiller os fra voldsmændene (og kvinderne) er at vi ikke handler på de impulser vi får.. (For lur mig om der ikke også har været tænkt et par tanker om hvad man burde gøre ved manden).

Nå, nu kom jeg vist lidt langt ud.. Godnat herfra

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Spasser
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 23:25

@!#$ en klam idiot ..

Han brude seriøst skydes .

0
0
Svar på denne tråd

Spender
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 23:30

Ja - man kan nemt misforstå hinanden *s*

Jeg kan ogås sagtens forstå hendes frustration, og jeg håber ikke hun fandt mit andet indlæg krænkende.

Jeg er heldigvis ikke voldsoffer (kun så mildt, at jeg nåede at stoppe tingenes gang inden jeg skulle igennem den hårde tur) - og kan sikker nok derfor se tingene mere objektivt...fordi jeg ikke vil lægge mine følelser i det.

Men af og til, når man har det rigtig skidt, så er man også nødt til at få tingene præsenteret fra en objektiv vinkel og fra modpartens vinkel - ikke forid det er sjovt, men noget forståelse har der det med at gå ind.

Men frygteligt er det - og det skal aldrig accepteres!

Kan godt forstå du har haft det skidt med en forsvare af ham du har sagsøgt, har være sådan - men ja - igen så er det den måde vores retsystem fungere, der skal sin potions psykisk styrke at kunne stå model til sådan noget. Håber du vandt! Uanset hvor velbegrundet volden har været - forstået på den måde, at man nemt kan forklare rent psykologisk hvorfor voldsmanden har reageret som han har gjort, uanset hvad - så kan det aldrig retfærdiggøre vold - det er sq noget folk med voldsomt tempermwent må lære at tackle - og kan de ikek det, ja så må de sq få noget hjælp.

Og hvis der e rnoget vores land bare ikke har gjort nok i - så er det at give folk den psykiske hjælp, træning og terapi, så de kan klar elivet uden s¨dan noget lo*t

Godnat til dig også...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider