Så var Joy med ude og træne muledyret endnu engang... Idag stod den på løsspringning, for første gang i godt et halvt år...
Da vi skulle have springet op, var Joy rigtig dygtig til at hjælpe... han tjekkede nemlig om springet nu også blev stående når man hoppede over det... Han hentede også mit tov til løbegang, og så var han overbevist om at jeg ville lege ruskeleg med det...
Lykkelig det var han da jeg hentede den røde fjeder... Hoppede og dansede rundt, og da jeg slap Lukas var lykken gjort...
Han susede afsted efter den noget større "hund", og så begyndte han at sige vov...
Nu mener jeg jo at Lukas ikke bryder sig om at der bliver sagt vov... Ikke fordi han er bange, men fordi han lige som os andre har utroligt svært ved at lukke ørerne for den skingre sirene der kommer ud af sortfodens mund...
Så jeg bad Joy om at "skrubbe af" og fik ham lagt uden for banen.
Får fat i supermulen, og trækker ham ned i sraten af løbegangen... Afsted kommer han, og så pludselig hopper han tilbage og begynder at pruste... Han får nemlig øje på Joy, som til en forveksling kunne ligne en af de farlige spøgelses køer på folden...
Og hvad havde den hund nu gang i, tænker vi så... Jo... han skulle da demonstrere hvordan man sprang over springet...
Så blev det altså til den konsekvens at han blev bundet ude af banen... jeg skal ikke have en hund der pludselig er en ekstra forhindring til Lukas...
Joy bliver nu meget ked af det, og begynder at beklage sig... Og da han ikke fandt ud af at det hjalp, så gør han som enhver anden ville have gjort det... han begynder at stampe i jorden og skrige... Eller han nøjedes med at skrige...
Joy er nemlig så glad for at løbe, så når han ser andre gøre det, så bliver han helt skør i sit lille hovede, for han kan ikke forstå hvorfor han ikke må være med...
Lille pus...
Lukas... Han tog alt larmen med knusende ro, og formåede at springe en hel meter... Godt klaret efter en god vinterpause fra løsspringningen...
Han fik sig dog en forskrækkelse, da hn pludselig stod ansigt til ansigt med en hund... Men den blev vist lige så forskrækket(Obs. det var ikke Joy!)
Næste gang så tror jeg Joy kan få lov til at hvile stemmebåndet i Lukas boks mens vi træner