Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hjælp min hest sviner..
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 11:10

hej alle heste7pony venner.

jeg har nu købt en hest som jeg har passet det sidste år det har jeg passede ham stod han i spil tov. han står nu i boks.. jeg kan fjerne klatte mm. om morgenen og give ham masser af halm . når han bare har stået i sin boks en lille time ligner det jeg ikke har muget de sidtse 14 dage. han vader frem og tilbage i sin bus, de andre heste står bare stille i deres boks han har nu stået i boks 14 dage... se billede af ham i min press

0
0
Svar på denne tråd

Kender det...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 12:05

Jeg har osse et stk svin. Muger jeg ud den ene dag, er der ikke andet end møg den anden. Dog er det blevet lidt bedre med årene.

Hans svineri er kommet efter han blev kastereret for tre år siden.

På et tidspunkt købte jeg spåner, og det gik fint. Jeg tog så klatter hver dag. Men spåner i længden er ret dyrt.

Hvis din hest er vant til at stå i spiltov, kan det jo godt være at den syntes at den har for meget plads i boksen, og derfor jogger frem og tilbage, æder og drikker af vandkoppen. Og derfor bliver det så klamt i længden.

Jeg ved selv at når min egen hest får hø, så går den over og vander det, og derefter er der rimlig sjappet i boksen, hvor han har stået.

0
0
Svar på denne tråd

heste sviner nu engang altid
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 12:18
alle heste sviner, nogen mere end andre. sådan er det, og det eneste der er at muge ud. sådan er livet. vil man have hest må man tage det med der følger. har selv en hest der leger med sin vandkop så hele boksen er total våd. men tommy se positivt på det, mug ud mug ud og atter mug ud.
0
0
Svar på denne tråd

snavset boks
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 12:51

Det lyder umiddelbart, som om den ikke bliver lukket på fold om morgenen? Ret mig hvis jeg tager fejl... Hvis den skal stå inde hele dagen, kan jeg godt forstå, at der bliver lidt snasket i længden...

Når du muger, så sørg for at alt det våde kommer ud plus klatterne, strø evt. overskydende halm ud i et jævnt lag, og strø så RIGELIGT rent halm ud i hele boksen. Og vi snakker rå mængder her! Ikke bare 20-30 cm, MASSER!

Hesten føler sig muligvis lidt utryg i sin nye boks, så det kan godt være, at den bare skal have et stykke tid til at vænne sig til "friheden".

Sørg for at den har beskæftigelse i form af hø, når den er inde. Ellers har den jo principielt ingen grund til at stå stille...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 13:34

Med stine decor...

Men det lyder lidt som stress... Kommer den ikke på fold?

Mine heste kunne aldrig drømme om at vade rundt i boksen de står roligt og æder når de kommer ind om aftenen, om dagen er de på fold hvor de næsten skal sparkes ud, de kunne aldrig drømme om at løbe eller trippe ud. De tager det med ophøjet ro. De står ude hele dagen med adgang til stråfoder og hygger sig, til de skal ind når det bliver mørkt...

Jeg håber der falder noget ro på den.

Mvh. TAnja

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 13:47

tommy...han ser rigtig dejlig ud...

Jeg har det samme problem med min nye hoppe hun sviner for 10 og det er ikke overdrevet...det er fuldstændigt sindsygt så meget den hest kan svine...

Står hun inde muger jeg 3 gange dagligt og man kan ikke se jeg har været der medmindre man ved hvor emget hun sviner...for det er ikke småting..

Står hun på halm kan jeg kyle det hele ud efter en nat...så jeg har smidt alle 3 hypser over på en blanding af fine træspåner og tørvestrø...det er lidt svært for hesten at jumske det for meget sammen og det holder hovene tørre selv om der blir lidt namset...det suger 100 gange så meget som halm...

Og er dejligt fjedrende at gå på...ligesom inde i en ridehald...

Hesten vil ligger tørt og blødt og svineriet er i hvertfaldet her minimeret en smule...

Du kan evt. gøre det at du skifter din strøgelse til det jeg her beskriver og når du så muger ud...så lad et par pøller og lidt tis blive liggende der hvor du ønsker han skal placerer det...

MVH Sus

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider