Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ondt i ryggen... hvad skete der?
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 23:32

AAAV... lige nu kan jeg ikke sidde, går eller stå uden det gør vildt ondt, gør det også når jeg ligger ned (som nu... hurra for bærbar man kan tage med i seng), men det lindrer en smule.


Forhistorie: for ½ time siden gik jeg ud for at hente brænde ovre i laden, som jeg har gjort tusindvis af gange før, tænker jeg ikke gider gå derover mere for i aften, så jeg må jo hellere tage noget ekstra med, men jeg gider ikke gå 2 gange, så jeg fylder bare det ekstra i baljen (kæmpe stor plastbalje).


Tungt kan jeg godt mærke det er, men så må jeg jo bruge mine muskler, men lige pludselig er det som om min ryg bare ikke vil være med mere og nærmest tipper forover selv om jeg læner mig bagover mens jeg går med baljen (ved godt det belaster ryggen forkert, men det har jeg jo gjort før uden der skete noget)


Smertefuldt er det og jeg kan ikke engang løfte et enkelt stykke brænde nu... heller ikke en liter mælk.


Nogen der har en idé om hvad det er der er sket? og hvad jeg skal gøre for at det går over? Lige nu har jeg lagt mig i sengen, så jeg kan slappe lidt af, men det er lige som om mine rygmuskler der følger rygsøjlen ikke vil slappe af, de er helt spændte og hårde, og det gør ondt i leddene i ryggen (rygsøjlen) lige over lænden og i midten af ryggen.


Håber det er gået over til i morgen tidlig. Det gør for ondt til at jeg kan sove, men før eller siden falder jeg jo nok i søvn alligevel.


Kun virkeligheden overgår fantasien.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Av av av
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 00:28

ja det gør SÅ ondt...jeg kunne forstille mig, det er et hold i ryggen.

Det kan en kiropraktor hjælpe dig med.


Det kan også være en forstrukken muskel eller sene.


Hvis smerten er lige over lænden og smerten er udstrålende i det ene ben...kan det være din iskasnerve ( staves? ) som er i klemme.


Synes du skal prøve at ringe til en kiropraktor i morgen tidlig.

Har du ikke noget smertestilne du kan tage...Ibrufen er gode til sådanne smerter, gerne supleret med 1g panodil.


Ønsker dig en rolig nat og god bedring.




mvh. sulle





Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.




Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)




0
0
Svar på denne tråd
 
 iskias er fandens værk.
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 00:44

jeg ved hvad jeg taler om - jeg har en unteerlig en af slagsen :-(


det lyder som et hekseskud - ned til doktor manden med dig i morgen og få lavet alle tests i en fart - så man kan udelukke alt fra diskos til musereder mm :-P


er det bare noget over belastning af musklen - så giv den lidt ro - og når smerterne er på vej væk - så i gang med nogle rygøvelser.


jeg har endelig nosset mig sammen og ligger hver nat her på arbejde og laver rygøvelser - har gjort det 3 dage i træk nu - og jeg mærker små forbedringer ;-)


men kloge ord har vi jo nok af - de bedste må være: god bedring ;-)




Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting


min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 læg dig fladt på ryggen...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 08:14

med benene oppe på en lille skammel eller en pude under knæene. Det kan lindre og gøre at du kan sove.


Tag et par hovedpine piller, så du kan slappe af og evt. lidt baldrian til at sove på.


Og så doktor eller kiropraktor med dig.


held og lykke.


mange hilsner Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til lægen med dig
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 10:46

Ja hvis det er et hekseskud har jeg svært ved at forestille mig at hovedpinepiller hjælper.


Jeg fik et hekseskud for et par år siden og for s... da, jeg vil hellere føde børn!!!


Jeg skovlede sne (som jeg jo også har gjort masser af gange) og blev da øm i lænden (som jeg havde været så tit) og så gik jeg ind for at lave kaffe. Da jeg stod der med kaffekanden i hånden skulle jeg hoste og i det jeg hostede "poppede" noget i min ryg, mit syn gik i sort og den værste smerte nogensinde kom som lyn fra en klar blå himmel. Jeg blev SÅ bange!!!


Nu har jeg en fantastisk læge der er special uddannet i manuel medicin som er en måde at arbejde med musklerne på og han hjælper mig meget.


Men efter sådan en tur passer man bedre på sig selv og lytter til sin krop, man skal altså stoppe når det gør ondt.


Du må til lægen om ikke andet så for at få nogle smertestillende.


Jeg føler med dig og det tror jeg alle der har prøvet det gør.

God bedring




Min hjemmeside

Tror på en vej frem uden vold!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Øøøøvvv..
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 12:44

Har selv været igennem næsten samme tur som du beskriver, Awina - AUV!

Smertestillende nu, og så en tur til læge/kiropraktor er vist vejen frem.

Håber det snart går over, og at du lærer at passe på din ryg


God bedring

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider