Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dyreadfærdsterapeut
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 14:50

Nogle der kan hjæler mig ?

Jeg skal i 10 på en efterskole i august, og derefter skal jeg nok på gymnasiet. og så vil jeg gerne igen med noget uddannelse. og har læst om en der er Dyreadfærdsterapeut, og det kunne jeg måske godt tænke mig at være, men kan ikk finde noget om det nogle steder.

nogle der ved noget om det, eller ved hvor jeg kan finde noget om det. vil nemlig gerne vide noget med nogel gennemsnit, hvor man kan tage uddannelsen henne, og hvilke skole med skal gå på enden ... ? nogle der kan hjælpå ...

Mvh Sophie

0
0
Svar på denne tråd

Google er din ven !
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 15:47

søg og du skal finde... www.google.dk/search?h...DcountryDK

Hvad med at tage kontakt til nogle af dem og spørg hvordan man kommer igang...

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 15:55

Jeg er selv igang med at læse til Dyreadfærdsterapeut. Du kan læse meget mere om uddennelsen og skolen her: www.etologi.dk/Etologi...stitut.htm

Man fortryder aldrig et køb af en Frieser!!!

• "If your horse says no, you either asked the wrong question or asked the question wrong"

Besøg min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/munzert/

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sophie
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 16:28

Jeg har selv taget uddannelsen til Dyreadfærdsteraput.

Den kan godt anbefales, hvis du vil bruge til dig selv og dine dyr bagefter. Rent erhversmæssigt efter endt uddannelse er det meget svært at leve af det.

De fleste bruger til deres egen om gang med dyr bagefter f.eks. hvis du vil have en hundekennnel, stutteri, undervise lidt eller have det som bijob faktisk.

Derudover koster uddannelsen mange penge for en studerende. Det er meget dyrt, hvis du ikke kan få andet end SU under uddannelsen. Også skal du tænke på, at det mere er rent viden og "fornøjelse" at få denne udannelse end at du kan tjene pengene på uddannelsen ind igen, alene ved at arbejde som Dyreadfærdsteraput.

Vi startede 35 personer dengang og tilsidst var vi ca. 10 mand tilbage, hvor af nogle holdte uddannelses orlov (inkl. mig selv).

Enkelte kommer til at leve af det, men det er en meget lille % del udaf alle dem, som starter på denne uddannelse.

Vi lærte meget fagligt og praktisk om/med dyrene. Det var også fint, men nogle gange var der aflyste undervisningstimer mv...skete af og til ret ofte det 1 . år.. Der er ting du skal overveje meget nøje også tage stilling bagefter, før du evt. vil ansøge om denne uddannelse.

Dengang jeg søgte ind havde jeg kun modtaget reklame og oplysninger om uddannelsen via. brochure. Jeg kendte intet til forholdene derovre.

Du skal have i tankerne, at det er en privatuddannelse. Den er ikke statsanerkendt. Det gør at lederen kan lave om på alt muligt under din uddannelse. Og du betaler penge for det hele undervejs.

Der blev lavet mange ting om mens jeg var der. Kunne godt være belastede af og til. Nogle blev jo så sure, at de opsagde studiet. De syntes det var for useriøst.

Det du kan brug bagefter er meget viden om dyreadfærd naturligvis og alt det andet faglige samt praktiske viden du får med videre i livet. Du vil også lære meget psykologi, som er godt at have med sig.

Men finder du ikke et arbejde eller kan starte selvstændig med titlen Dyreadfærdsterapeut, så har du betalt 3 års undervisning mv. i et stort beløb, og uden arbejde bagefter.

Det kan godt blive surt, hvis man ikke ændre arbejdsindstilling bagefter eller undervejs i uddannelsen.Eller hvis du gerne vil uddanne dig til andet, hvor du kan bruge DAT uddannelsen.

Vil du vide mere, så spørger du bare :-)

Mange hilsner

Laila (tidligere DAT Kandidat 5)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider