Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

"Børn i bilen"-mærker.. HAHA!
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 18:51

Har altså TIT og ofte undret mig over, de der "børn i bilen" klistermærker - hvad DÆLEN er meningen med dem?

Nogle som gider give mig et svar på det? Har engentlig tit grint af det, synes det virker temmelig.. LIGEGYLDIGT?

Men måske der er et dybere svar.. om ikke andet glæder jeg mig som en hest der skal have mad, til at få svaret..

-HeidiZ
Man skal ikke nødvendigvis være bedre end andre, man skal bare skille sig
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

De mærker...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 18:59

... har jeg faktisk aldrig lagt mærke til.

Men jeg venter da også i spænding på svar. :)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Jeg opfatter...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:00

dem som: Man skal ikke køre op i r*** på dem og genere, de kører den fart, der må køres med og... Ja ved ikke om du forstår det...

I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr :-)

Jeg elsker ikke folk, fordi de er smukke" Jeg synes de er smukke, fordi jeg elsker dem!
0
0
Svar på denne tråd

at der vises
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:01
en form for hensyn, forstået på den måde at der er uskyldige i bilen, så kør ikke for tæt.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes da ikke
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:02

de er sjove de mærkater, de giver andre bilister et hint om at de gerne må holde afstand, da der er børn i bilen, og som forældre vil man jo helst ikke have der sker dem nået hvis man har en panik opbremsning, og ham bag racer op i rø*en op en.

Det der der i mod undre mig er der mærkater hvorpå der står "Levende børn i bilen " ... er det ikke en selvføæge ??

Jannie

BLA BLA BLA BLA BLADR :-)

Part Søges Lemvig, Holstebro, Struer :)

Sælges: ny SONY 2GB USB key 2.0 600 kr

0
0
Svar på denne tråd

Så kan man vælge
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:02

Så kan man vælge om man vil påkøre en bil, med eller uden "bonus".

Ej, ved det ikke.

Rikke + Farinelli for altid!
Holder sammen i tykt og tyndt!

Søger part på Nelli i Odense www.heste-nettet.dk/lodge/50645/

Min hjemmeside: tør du?

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg har
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:07

... også altid været irriteret over de mærker.

Jeg skal ikke køre mere pænt fordi de har børn i bilen. Jeg skal ALTID køre pænt.

Ligesom de ikke har lov til at køre grimt bare fordi de har børn.

Men generelt er jeg lidt imod alle de der åndsvage stickers man kan sætte på bilen. Hvad rager det folk om du er DV-avler eller træner schæferhunde. Og halvdelen der kører bag ved, ved jo ikke hvad DV-mærket er.

Eller de der, der kører rundt med den der fisk bagpå - den er vistnok noget religiøst. Hvorfor skal jeg vide det?

0
0
Svar på denne tråd

Sjovt ligefrem???
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:07

Det er så hvad jeg kalder en underlig form for humor...Måske fordi jeg selv har barn

Men, er det mærke så svært at forstå?

Nej, jeg tror heller ikke at folk kører mere forsigtigt, eller holder længere afstand til en bil med et sådant mærkat, men man har sgu da lov at håbe engang imellem

Christel

Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Har oplevet ...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:10

... at bilister med sådan et klistermærke, selv kører rimelig råddent ... det kan selvfølgelig skyldes, at det var den forrige ejer af bilen, der klaskede mærket på

Når man jævnligt kan læse i avisen, at fædre og mødre får klip i kørekortet, fordi de har undladt at fastspænde deres dyrebare yngel, så får den slags klistermærke nu ikke mig til at udvise mere eller mindre hensyn til dem med det mærke.

Jeg forsøger at køre hensynsfuldt og ikke lade mig distrahere af folks budskaber bag på bilen

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Lige meget
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:10

hvad, så skal man da holde færdelsloven. Selv om jeg ikke har unger i bilen, gider jeg da heller ikke have folk skal plante sig helt op i enden på min bil

Jeg håber da ved gud også, at folk viser hensyn til mig, og jeg føler mig da ligeså uskyldig, som et barn, hvis der skal ske noget (altså hvor jeg så ikke SELV er skyld i det).

Hehe, der hvor jeg havde hest før, red man også ind i sådan en paracelhus kvarter, hvor der var et skilt "levende børn", og så børn der leger. Hmm (Ja, det var lige indtil krikken og jeg havde været forbi... hehe, joke! )

-HeidiZ
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

Okay.. altså
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:16

nu griner jeg da ikke ligeså meget, som jeg gør af Mick Øgendahl eller 'Klovn'

Men alligevel finder jeg det lidt morsomt. Ligesom folk skal reklamere med de har børn. Ja te'løk, men det kan jeg altså også få, hvis jeg vil (hvilket jeg så ikke vil ).

Og desuden, så skal man faktisk temmelig tæt på, hvis man skal kunne se hvad der egentlig står på det mærkat.

Men jeg vil nu mene, at jeg kører pænt. Men må nok skuffe, jeg kører altså ikke pænere af, at jeg ser en bil med et klistermærke.

-HeidiZ
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

Nå oki Heidi
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:21

Synes bare både din overskrift og dine smileys i indlægget indikerede at du nærmest flækkede af grin ved tanken om det der skilt.

Kender du så det skilt der siger: "Hvis du kan læse dette, så er du for tæt på?" Det skilt forstår du jo godt ikk?

Denne her udtalelse fra dig...:Men alligevel finder jeg det lidt morsomt. Ligesom folk skal reklamere med de har børn. Ja te'løk, men det kan jeg altså også få, hvis jeg vil (hvilket jeg så ikke vil )... Den lader jeg så lige stå lidt? For den forstår JEG ikke helt hvor kommer ind i billedet.

Hilsner fra Christel - som hamrer sig på lårene af grin over "Klovn", men ikke kan se det fandens morsomme i et klistermærke.

Christel

0
0
Svar på denne tråd

børn i bilen
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:24

jeg opfatter det ligesom de skilte hvor der står kat eller hund i hjemmet... det er vel hvis man kører galt, så rednings folkene er opmærksom på at der KAN være børn i bilen..

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

Ponyer sælges, se HP for info.
0
0
Svar på denne tråd

Børn i bilen
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:24

Når folk vælger at sætte sådanne mærkater på bagklappen, kan det så ikke være for at advare andre bilister om, at man selv har mere opmærksomhed på ynglen på bagsædet end på trafikken udenfor.

Hvis det er tilfældet synes jeg da det er mægtig hensynsfuldt af dem

Skal ikke nødvendigvis tages seriøst...

/Heidi

- God is just an imaginary friend for adults -

0
0
Svar på denne tråd

hurra HeidiZ!!
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:30

Endelig en der er enig med mig!! Har i mange år været træt af de åndsvage mærker folk sætter i deres bagrude, og ja især den med "BØRN I BILEN"!!! Hvor latterligt. Nå ja, jeg havde tænkt på at køre ind i bilen, hvis ikke lige dét skilt havde været der!! Og sig mig, de tager jo ikke skiltet af, når børnene ikke er med, vel??!! Så halvdelen af tiden, passer det jo ikke alligevel. (Det må være når de overhaler med fuld fart,og kører råddent når man kommer ridende!!)

Nå, pyha, skulle lige af med det - det har hobet sig op igennem mange år!

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

dumme klistermærker
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:30

Heidi: jeg har det på samme måde som dig! Hvad pokker skal det klistermærke gøre godt for? "Undlad venligst at implicere mig i en evt ulykke (da min yngel ikke er spændt fast)"? Er det for at undskylde deres rådne kørsel? "Ja jeg skal jo både køre bil og passe børn samtidig, det kan være svært at overskue"???

I don't get it!!! Jeg kan godt se pointen i diverse "reklame"stickers som S`DV, schæferhundeklub og diverse, men børn...??? Som du selv siger: te'løk' med det...

Iøvrigt står der "Legende børn" på de der skilte i parcelhuskvarterer...

0
0
Svar på denne tråd

Nu er den
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:39

her tråd, altså ikke oprettet i hamrene alvor fra min side af. Bare lige til en advarsel (Har desværre ikke kunne finde noget klistermærke at sætte ind ).

Faktisk var jeg selv indblandet i et trafikuheld sidste år, hvor en far kører ind i vores bil. Vi kommer kørene inde i en lille by, og kører det vi må (eller måske 55km ved det ikke, ikke mig som kørte). Der kommer så en modkørene, som ligepludselig kører frontalt ind i os. Han siger han har fået et ildebefindene, men må nok ærlig indrømme, at vi ikke helt tror på ham. Det som nok er den sande historie er, at han har vendt sig om for at give sit barn dens sut (el.lig.), og så har kørt ind i os.

Selvfølgelig er det nok kun ham som kender svaret, men synes bare det andet lød mere logisk.

Begge biler var total skadet, men gudskelov ingen alvorlig person skader. Faderen og barnet blev kørt på sygehuset for at blive tjekket, og vi andre var så bare ømme og chokeret.

Men altså lige meget hvad, så håber jeg altså at falckfolk osv., gør deres arbejde, og ikke render rundt og ser efter klistermærker på bilen.

-HeidiZ
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

Hehe, i Højby
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:45

hvor Ben stod, der er der altså et skilt (som faktisk var MEGET faaarligt iflg. Ben's verden), hvor der står, "levende børn". Synes det er en smule markabret. Overført skal det nok betyde, at der er legende børn og børn, som ikke er helt sikre i trafikken.

Men det er da også et 'godt' skilt for pædofile o.l

-HeidiZ
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

Så vidt jeg engang læste...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:51

... er det for at få de øvrige bilister til at vise ekstra hensyn. En anden måde at sige "hvis du SKAL køre råddent og slå nogen ihjel, så vælg nogen andre".

Den med "levende børn i bilen", ser jeg som en let humoristisk videreudvikling - lidt a'la "de skal jo helst blive ved at være levende."

Nå - jeg gør mit yderste for altid at køre hensynsfuldt og lovligt, som om folk har børn med gør ingen forskel for mig.

Men jeg synes da at det er lidt sært at bede andre om ekstra hensyn, og så selv køre råddent. Og jeg ser MANGE "børn i bilen" mærker, når jeg ligger og bilver overhalet fordi jeg kun kører det man må.

Ohh well, jeg har lidt opgivet at forstå andre bilisters tankegang, og vælger blot at krøe som om de ALLE har trukket deres kørekort i en automat og lige indtage en hel flaske rom!

I dag blev jeg overhalet mens jeg var ved at svinge til venstre Jeg kørte de 40 man MÅ på den vej, kiggede, blinkede og drejede - og så blev jeg ellers overhalet af nogen der havde MEGET travlt med at komme forbi mig for at parkere lige om hjørnet. Jeg så ikke noget "børn i bilen" skilt... heller ikke noget "tumber i bilen" skilt (hvilket måske var mere berettiget). Flot kørt! Ingen grund til at tage hensyn til at der faktisk rendte børn rundt på fortorvet... nåe nej, vent, det kan man først se når man er der hvor man SKAL være for at dreje om det hjørne i den rigtige vejbane.

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

børn o.lign.
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 19:52

Ej, tænk at der virkelig står det "levende"! Som om det modsatte var en mulighed...

Har du flyttet Ben ude fra Sussie (det var der han stod, ikke?)

0
0
Svar på denne tråd

Halløjsa...!
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 20:47

Hehe, en pige jeg passede spurgte mig engang hvad der stod

Jeg svarede: "Børn i bilen!" hvorefter hun sagde, "Jamen skal de ikke i skole?"

Jeg var bare flad af grin

Så jeg har faktisk ikke rigtig lagt mærke til, at de faktisk havde en betydning

¤Nathalie¤

LÆKKER Fjordhest TILSALG!

www.heste-nettet.dk/ma.../101212/1/

Craazy like a coconut!

..¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤..

[Kan du ikke acceptere min mening, kan jeg ikke acceptere din]

0
0
Svar på denne tråd

Imponerende
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 20:50

Som fok i denne tråd har oplevet, og gennemgående mener at folk som har et klistermærke hvor der står "børn i bilen" kører, og jeg citerer: råddent og grimt, og kun har øje for deres "yngel" (sikken et pænt ord iøvrigt)-når de kører bil.

Slap af med fordomme der flyver rundt her

For en god ordens skyld, må jeg nok hellere nævne, at jeg både spænder mit "yngel" forsvarligt fast, og kører pænt fornuftigt, og at jeg ikke er i besiddelse af et klistermærke på min bil

(andet end det mere eller mindre obligatoriske DK mærke som jeg ikke håber generer jeres hverdag for meget)

Men at tænke sig, at mange af jer lader jer irritere af sådan et skide mærke? Man fristes jo til at frygte at i har alt for travlt med at kigge efter det famøse mærke på de biler i møder, end at koncentrere jer om den øvrige trafik

Tsk tsk tsk - men oki, hvis der ikke skal mere til at bringe jeres urin i kog, så må jeg hellere trække mig fra tråden her

Christel

0
0
Svar på denne tråd

Cruella76
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 20:59

Jeg kan altså ikke rigtig læse nogle steder, at folks @!#$ direkte går i kog. Tror bare folk undres, og mener det er temmelig ligegyldigt

Og vil så lige sige, at jeg mest ser det på parkerende biler osv., men ellers så sidder det jo også mest lige i øjenhøjde når man sidder i bilen ;-)

-HeidiZ
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

Syntes da også
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:06

det er noget sært noget at gå og blive irriteret over, hvad folk putter i bagruden af deres bil.

Jeg undre mig da også tit over folk der putter små puder op på hatte hylden og tæpper, men irritere mig gør det næppe, jeg har andre og bedre ting at tage mig til, nemlig at køre sindsygt rådent mens mit yngel lave flikflak på bagsædet ... måske jeg burde få mig sådan et skilt til ruden...

Jannie som er stolt af sit yngel ...tiltider

0
0
Svar på denne tråd

Hehe, og der
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:09

er da vidst også et par damer, som er temmelig nærtagende i den her tråd. Hva'?

StineDecor: Ben er flyttet, ja ;-)

-HeidiZ
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:14

Cruella: nu er det ikke så meget selve klistermærket, som undrer mig, men det det signalerer... Jeg kan ved grød ikke se pointen med det, navnlig ikke, når man til tider ser biler med dette klistermærke køre særdeles uhensigtsmæssigt. Det er da dobbeltmoralsk om noget! Vi andre skal tage hensyn til at folk har deres yngel (undskyld, kunne ikke lade være )med i bilen, til gengæld mener nogle af klistermærkeindehaverne så, at det berettiger dem til at køre som om, de ejede det hele...

ØØØHHH, hvad!

0
0
Svar på denne tråd

svært at undgå..
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:26

Nu er det ligesom svært at undgå at se hvad andre har til at stå i en advarselstrekant i deres bagrude, hvis man kører, eller holder bagved en. Og de fleste gange jeg har set det er når jeg har redet tur på min hest, og vi kommer skridtende i snøvle tempo..

Synes nu altså stadig det er latterligt. Ja, der er nogen der har børn i bilen, og ?? Hvorfor dog skilte med det? Tror man meget naivt at det får nogen som helst til at køre anderledes af den grund???

De som kører rigtig bundråddent, er nok ikke lige dem der interesserer sig mest for andres biler og klistermærker...

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Vil da lige ...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:40

... kaste et link til en side, hvor man ret billigt kan købe sig en streamer med sit eget budskab www.dintext.dk

Jeg vil overveje en streamer med teksten Sur mokke bag rattet ... mon ikke det giver respekt

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Fordælan da
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:43

ok så dem med klistermærket bagpå, de mener de har ret til at fylde hele vejen, her gik jeg og troede det var alle dem der kørte mercedes, eller alle blonde piger med blå øjne ...jeg syntes folk de generalisere lidt her.

Og hva så hvis det er naivt at tro at folk taget mere hensyn fordi de kører med det ski** klistermærke, det er da deres sag, hvis de får det bedre ved det hvorfor skal folk så blive så irriteret over det. Det kan være de folk der sætter de klistermærkre på bilen uanset hva der står på dem, de ikke er så skide pessimistiske som nogen i denne tråd er. Måske får det ikke jer til at tænke jer om når i ser de mærker, men nogen gør måske.

Og ja jeg bliver sq nærtagen når folk omtaler mine unger som yngel( og de skal til hver til falde aldrig nogen sinde have en selv fy føj da) og de generalisere, jeg tvivler stærk på det er for at fortælle hele verden at de er blevet velsignet med et barn, hvilket er, her taler jeg nok for alle forældre, deres/vores lille mirakel, dem der ikke har børn kan ikke forstå det og fair nok fred være med det, men tag da lige og vis hensyn, jeg går sq heller ikke hen og siger gud hvor er du dårlig til at passe din skide møgkrikke, som i øvrig lugter og er vildt dårlig til at gå dressur.

men ok .. kan godt være det bare er mig der er naiv når jeg tror på og efterlever at sådan som du er mod andre er de mod dig.

jannie...

0
0
Svar på denne tråd

Måske?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:48

Måske er det fordi, at nogen mennesker tror, at de skal behandles i særklasse og ikke lige som alle os andre levende mennesker, bare fordi de har børn i bilen?

Måske skulle de hellere tænke på, at udsynet bliver mindre, når de overklistrer bagruden med diverse særønsker.

Som sagt bare et forslag for at få opklaret gåden...

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Sjove streamers
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:57

Hvor er I dog alvorlige allesammen

Jeg kan da godt grine når jeg ser en bil med en sjov streamer eller en firmabil med et godt slogan.

"Du er tættere på Kristeligt folkeparti end du tror"

"Tune Renseri. Altid på pletten"

Kh.Tine.

Som ikke må sætte "børn i bilen" på for gemalen

Pigebabytøj sælges,se www.123hjemmeside.dk/nannajulie{>
0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 21:57

Jannie: jeg har da ved grød ikke kaldt dine børn for yngel (medmindre du er indehaver af et af de famøse klistermærker? )!

Dit indlæg er skrækkelig svært at læse, der mangler nogen kommaer og punktummer, og inden du hidser dig op over at jeg diskriminerer dem, som ikke er så gode til at skrive, så siger jeg det, fordi jeg gerne vil forstå hvad du mener...

Er det dine børn eller mig, som ikke skal have børn, fx. Rent grammatisk kan det være begge tilfælde. Skulle det være mig, du hentyder til, så nej, jeg skal ikke have børn. Jeg er 32, pædagog, og får mit omsorgsinstinkt dækket gennem hesten og mit job i vuggestuen... Fratager det mig retten til at udtale om emner, som på en eller anden måde involverer børn?

Hvis du tilfældigvis er indehaver af et af de omtalte klistermærker, vil du så ikke godt delagtiggøre os andre stakkels barnløse i, hvad fanden det skal gøre godt for? For vi fatter det ærlig talt ikke! Slet ikke, når man TIL TIDER ser biler med klistermærket køre skrækkeligt! TIL TIDER! Ikke hele tiden, til tider, det er da ikke en generalisering!!! NÅ!

Hvad med min dårlige pasning af min skide, lugtende, dårligt gående møgkrikke iøvrigt med sagen at gøre?

0
0
Svar på denne tråd

jannie (victor)
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:05

Jamen dine børn er jo dit yngel. Eller dine unger. Eller dit afkom.

Det er jo bare et synonym :-)

Og jeg, som faktisk selv havde overvejet at starte selv samme debat (men nu kom Heidi så i forkøbet), jeg holder (sgu) ved at de klistermærker er platte.

Og generalisering er da aldrig rart, men jeg undrer mig nu gang på gang over, hvorfor det er forældre til skolebørn, der hvert år er dem, der bliver snuppet for at køre uden sele, for at børnene ikke har sele på og for at køre for stærkt i området omkring skolen, hvor de sætter poderne af. Hvert år.

Mange af disse har de famøse stickers - jeg ved ikke, får man dem udleveret når man får børnene? I en slags startpakke eller hvad?

Eller bruger folk rent faktisk penge på at købe dem

0
0
Svar på denne tråd

Stine D
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:08

... ... ... ... ,,, ,,, vær´sko en håndfuld af hver, ja jeg ved godt at jeg er en torsk til at sætte tegn. Og ja mit grammatik stinker.

Nok om det, det var ikke dig jeg hentydet til, og nej jeg er ikke indehaver af sådan et mærke.

der var en der kalder os nærtagen, og ja sq, når mine unger skal kaldes yngle, og der bliver generaliseret som en gal, så bliver jeg sq nærtagen. Jeg kører dagligt mange, mange kilometer, og ser lige så mange klistermærke indehaver, som ikke klistermærke indehavere der kører rådent.

En tanke kunne være at den person der kørte rådent i bilen med det før omtale klistermærke, ikke var den person der havde sat det på.

Syntes bare tit at man hører fra ( ofte unge ) at de skal ikke have børn og de kan ikke forstå hvorfor vi er åhh så betaget af vores små mirakler, hvilket irritere mig grusomt da jeg aldrig kunne finde på at genere deres hest, hund , mand eller lign. da de kan betyde lige så meget for dem som mine unger gør for mig.

ang. klistermærket skrev jeg tidligere, at dem der bruger dem, er måske naive, men det kan være de tror på at det kan have en virkning, og at deres medtrafikanter tager lidt hensyn.

Stine D: håber du kan læse det nu

.. ... ,,, her er dem der mangler i denne tekst

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:09
jeg hørte engang en stand-up komiker, ret sikker på det var Mick Øgendahl, kommentere lige netop de klistermærker. han undrede sig også og kom frem til det måtte være fordi det var børnene der kørte. så hver gang jeg ser et sådan klistermærke kommer jeg til at smile fordi jeg ser ham for mig lave "babyfjæs" og armene over hovedet som om han kun lige kan nå rettet.
han kan lave de sejeste ansigter.

og "babyfjæs" betyder IKKE at babyer er grimme osv, men at han lavede et sjovt ansigt mens han immiterede en parodi på et barn.

hvis folk skal sætte kliatermærker bag på bilen som andet end reklame kan de i det mindste være sjove, så man kan smile når man holder i kø ;)

-Jane

Circle Y park and trail westernsadel sælges se præs.

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

Louise C
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:16

Hvorfor kan de genere folk så meget, hva andre folk putter i vinduerne. Det kan jeg ikke forstå, Nej jeg har ikke selv såda net mærke, har heller ikke andre mærker i min bil.

Men hvis folk har brug for at reklamere med de har unger, eller de kører 0-100 på 9 min. eller de læser ude og hjemme så lad dem da, genere reklame T-shirt også folket ?? eller firmabiler, de reklamere da som en gal med hva de har i bilen.

det der irritere mig, hvorfor går man sådan op i hvad folk putter i ruderne, om der er klistermærker, puder, bamser, små hunde ... og lign. det er da fuldstændig lige meget er det ikke.

Jeg går da heller ikke ind og genere det billede du har på væggen fordi jeg syntes det er dumt eller naivt.Det er en smagssag.

Mine forældre har et skilt med en hund på, fordi de vil fortælle omverden de er ejer af en hund, nej fordi de vil advare om der er en hund og indgang er på ejen risiko,

En tanke(igen) kunne være at folk har mærkere til at sidde , af samme grund som hundeejerene, alt indgang er på ejen risiko ?!

Jeg ved mine unger kan været ret klistret til tider

Ja mine unger er yngel, men der er forskel på hvordan ordret bliver brugt.

Arrrg.. gider ikke mere

JAnnie

0
0
Svar på denne tråd

stine jeg skynder mig at ...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:17

... komme dig til hjælp ... det var vist mig, der først skrev ordet yngel ... eller rettere dyrebare yngel.

Jeg skrev det netop ikke sådan her "dyrebare yngel", da det faktisk var ment som en seriøs undren over, at så mange forældre tilsyneladende ikke har de få sekunder det tager, at spænde deres børn fast i bilen

Om jeg fatter ordet yngel kan tirre jer så meget ?? Det er da et meget uskyldigt ord for afkom af Homo Sapiens, selv om jeg godt er klar over, at det udbredte ord for sådanne af hunkøn her på HN ofte betegnes som prinsesser

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

øøhhh?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:18

Hvad helvede er problemet. Så glo dog den anden vej, hvis I ikke gider se på de skide klistermærker!

Helt ærlig, sikke dog en latterlig ting at sidde og diskutere!

Part søges til araberhoppe opstaldet i 4700 næstved. Ridehus på stedet
0
0
Svar på denne tråd

dtå buwgmkæ
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:19

... Hvor besynderligt, at kunne irritere sig over et lille trekantet klistermærke...???

Ja ja, det er vel også naivt at klistre tyverialarms-mærker på sine døre...

- eller at kørerlæreren smækker skolevognsskiltet på bilen, når han kører med elever...

- eller at nogle har et klistermærke på deres pung, hvor der står "Jeg har sukkersyge"...

Sikken da nogle naive tåber! - Som om nogen ville tage hensyn til dét!! - men man HÅBER jo, at det har en effekt!!

Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk
Forhandling af Cheval Liberté - se også brugte trailere
Breyer - Kvalitetslegetøj til hestefolket
- SE ÅRETS FLOTTE NYHEDER!!!
0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth har ikke ¨så
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:22

meget i mod ordret yngel, bruger det ofte om mine unger selv. Men det var mere den generalisering der kom, at dem der havde klistermærkerene kørte og troede at de ejere hele vejen.

Og jeg spænder altid mine unger fast, jeg forstår heller ikke dem der ikke bruger de par sekunder det tager at putte sele på, Min prinsesse har lært at når vi skal køre bil, om det så er nogle få hundre meter , så skal man altid have sele på.

Som sagt de er mine dyrebare unger og de skal sq passes på i alle hensener

Jannie som nok blev lidt kort for hovedet tidligere

0
0
Svar på denne tråd

Gitte C
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:24

ja lige præcis man håber, lige som når man spiller lotto, man håber de 12 mill lander hos en, nok naivt men hvis man ikke har håbet hva har man så.

Jannie som nok skal holde nu

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:25
da var da utroligt som folk kan tage på vej.
meningen med tråden var vel at opklare hvad folk med disse merkater vil opnå ved at sætte dem på og intet andet.
jeg er også forundret.
streameren 0-100 km/t på 9 min. indikererer humoristisk at man har en møgøse der ikke kan køre stærkt og man ved det ;)
tag et par dybe indåndninger og tæl til ti, så er denne tråd vist heller ikke værre ;)

-Jane

Circle Y park and trail westernsadel sælges se præs.

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

forældre
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:27

Jannie: Tak for dit svar (og alle punktummerne og kommaerne! )

Jeg kan for så vidt godt se det fra din side, problemet er bare, at vi, som synes klistermærkerne er platte, har udtalt flere forskellige ting, og når du så bliver knotten over fx at nogen skriver at nogen er nærtagende, så lyder det som om du mener vi allesammen synes, du er nærtagende... Det er det svære ved et debatforum, som kører på denne måde...

Så vidt jeg lige umiddelbart kan se, var JEG faktisk den eneste, som kladte klistermærkefolkenes børn for yngel, der er ikke nogen, som kaldte DINE børn for yngel... Men nok om det...

Kan du ikke se det dobbeltmoralske i det, når man ser en bil med klistermærket, og bilisten så kører, som om fanden var i hælene på vedkommende og iøvrigt INGEN hensyn tager til resten af trafikken? "Tag hensyn til mig, for jeg har børn, men jeg behøver ikke tage hensyn til dig"... Det er da til at brække sig over... Nogle forældre(læg venligst mærke til at jeg skriver NOGLE), mener/opfører sig som om de tilhører en helt anden klasse af mennesker, så snart de får børn. De forklarer det med, at vi andre stakler (her plejer at blive tilføjet et helligt, halvhånligt ansigstudtryk), slet ikke kan forestille os hvor fantastisk det er at få børn! Det er meget muligt de har ret, men berettiger det dem til at fylde hele fortovet med deres skide barnevogne, at deres unger skal råbe og skrige og spilde is på folk omkring dem? At næsten ligegyldigt hvad samtalen falder på, så er deres svar: "nå, nej, det kan du jo slet ikke forstå, du har jo ikke børn"

Jeg er slet ikke i tvivl om at det er rigtig fedt at få børn, men at folk med børn ligefrem skulle være lykkeligere end os andre, der står jeg altså af! Og deres selvforherligelse kan de godt pakke væk...

Undskyld, nu gik min galde over dumme forældre ud over dig, det var egentlig ikke meningen, men det forklarer mit ordvalg og min hldning i klistermærkessagen...

0
0
Svar på denne tråd

Helt i orden Jannie ...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:28

... jeg forstår dig godt

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget at grine af
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:36

Jeg synes bestemt ikke de streamere er noget at grine af - men jeg har også altid opfattet dem ligesom de med "levende dyr i hjemmet" altså at hvis man kommer ud for en ulykke er der børn i bilen, der skal ledes efter, behandles og tages hånd om eller dyr i hjemmet, nogen skal tage sig af.

0
0
Svar på denne tråd

Så må vi håbe
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:39

Pip 09: Så må vi bare håbe, at klisermærket er af god kvalitet og indtakt, hvis bilruden ikke er det...

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Stine D
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 22:40

nej det giver os da ingen særrettigheder, men det er som du siger selv heller ikke alle der er sådan, men er der ikke sådanne mennersker inden for alle grupper på en eller anden måde. Der vil altid være nogen der siger et og gør noget andet, og det kan man jo desværre ikke lave om på. Og det er ikke kun klistermærke forældrene.

Jeg kan bare godt blive lidt irriteret på, sådan nogle som min veninde f.eks. der ikke har barn og ikke kan forstå hvorfor jeg ikke vil bruge de sidste penge på heste udstyr, i stedet for på noget så kedeligt som bleer.

Og hun ikke kan forstå at, ja jeg er sq glad for min hest, men mine unger kommer i første række, så der var dage jeg måtte droppe ridningen fordi et barn var syg eller lign.

Og så kommer den der bemærkning jeg skal ALDRIG have børn, aldrig aldrig aldrig ... den har jeg hørt mange mange gange før, og sjovt nok har de fleste fået unger efter hånden. Ikke jeg siger at alle får og vil have dem, og de respekterer jeg fuldt ud.

men, måske jeg bare er en sur gamle mokke, som har PMS ... jeg har ikke klistermærket i min bil, skal ej heller have det, og aligevel hidser jeg mig sådan op

Jannie ... lidt forvirret

0
0
Svar på denne tråd

er det meget
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 04:50
anderledes end der står levende heste/levende dyr bag på heste traileren,hvem kører med døde dyr.
0
0
Svar på denne tråd

forældre
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 09:55

Jannie: Det må lidt ligesom at ikke-hestemennesker simpelthen ikke kan sætte sig ind i, hvordan det er at have hest! Skal den virkelig passes HVER dag? Behøver den virkelig den dyre sadel? Hvorfor gider du stå så tidligt op og køre til stævne i weekenden?

Det må være samme mekaninsme med forældre og ikke-forældre, bortset fra, at jeg så desværre møder mange forældre, som nærmest teer sig som om de var blevet ophøjet til helgenstatus...

Gudskelov ikke alle...

Jeg kan sagtens forstå, at du prioriterer barnet højere end hesten. Det er uligt nemmere at få andre til at opfylde hestens behov end det er at gøre det samme med barnet. Børn har brug for deres forældre, de fleste dyr er sgu ligeglade, hvem der er omkring dem, bare folk behandler dem ordentligt...

Hvis alle folk prioriterede ligesom dig, børnene før egne fritidsinteresser, så kunne det være, at jeg stødte på knap så mange understimulerede unger i institutionerne...

0
0
Svar på denne tråd

DAKA...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 10:25

DAKA kører med døde dyr...

Undskyld kunne ikke nære mig...smil

Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg melder mig
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 10:49

Jeg har sådan et klistermærke på min gamle bil, og har også et jeg skal have klistret på min nye bil.

Og hvorfor jeg så har det... Det er fordi vi er en hemmelig sekt, men 80 % af jer der skriver i denne tråd er desværre ikke kvalificeret til at være medlemmer Æv bæv :P

Dem der har set lyset er velkomne til at kontakte mig og høre nærmere ;) :D

Anyway - Mærkatet virker faktisk - folk tager hensyn... Undtagen grimme hestetøser med Pikeurmærkater i bagruden ;)

*host host*

Syntes det er sjovt som barnløse mener de kan sætte sig ind i det at have børn... Det svarer til at en blind forstår hvad blå er... I har ikke en jordisk chance for at forstå det, og sådan er det bare... ;)

Nå, kan ikke tage det her seriøst - jeg har skiltet i bagruden, så hvis I støder på en koksgrå Fiat Tempra, med det famøse mærke må I gerne vinke :)

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Jan...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 11:01

...ja, jeg har også undret mig over påskriften "Levende transport"...I modsætning til "Død transport"??? Og hvem er levende? Jeg håber da, at chaufføren i det mindste er! ;-D

"Børn i bilen"-mærket...ja. I kan ligeså godt lære det! Forældre er nogle dumme, hensynsløse svin, der sætter små latterlige klistermærker på deres biler KUN for at genere dem, der ikke har børn! Og de er lavet TREKANTEDE for at øge provokationen! Og bare vent! Det kan blive meget værre! Jeg har tænkt mig at skrive en henstilling til producenten om, at de skal lave mærkerne...RUNDE!!! :-@ Nå, hvad siger I så?! Så blev der nok stille, hva'?! 8-)

Mit yngel er dyrebart og solidt fastspændt i bilen og af og til får jeg meget lyst til at sætte sådan et mærkat på bilen, for JEG kører nemlig pænt og hensynsfuldt og er ved at blive ÅNDSVAG af fede mænd uden børn, der tror, at de har forkørselsret og lov til at tvinge alle andre bilister af vejbanen hvis nyprisen på den overhalede bil ligger under 350.000,-! 8-)

Se, hvad JEG ikke forstå, det er, at hvis folk kører pænt og ordentligt, hvorfor hulen bliver de så helt enormt provokerede af et lille klistermærke, der er henvendt til dem, der ikke fatter hvad "hensyn" betyder? 8-)

Men lad os da for himlens skyld starte en landsindsamling til foreningen "Bandlysning af åndsvage klistermærker"! Jeg er sikker på, at det er en forening, der vil få enorm opbakning, for vi har jo ikke så meget andet at gå op i...nogen af os...! 8-) :-D

Camilla - snart med bagruden overklistret med åndsvage klistermærker!

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Skilte
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 11:03

Jeg må erkende, at når jeg ser de skilte, så opfatter jeg dem som:

"Jeg har mine børn med i bilen, så derfor forventer jeg at du tager ekstra hensyn til os".

Og det gør jeg så ikke

BeritH (Der selv har børn, men har svært ved at forstå, hvorfor alle andre skal tage ekstra hensyn af den grund)

0
0
Svar på denne tråd

HeidiZ altså :)
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 11:17

Jeg mener at kunne huske at have fået fortalt at de mærker er at man skal huske at holde afstand og forsøge at undvige lige netop den bil hvis der skulle være fare for sammenstød.. men kan faktisk ikke huske det helt præcist:)

0
0
Svar på denne tråd

Sjove klistermærker
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 11:21

"Børn i bilen" klistermærker er fine nok for mig.

Men de sjove er nu, ja sjovest

Mine 2 yndlings kommer her...

"Rigtige mænd får tvillinger"

"2 gange"

Og, set på en Opel...

"Jeg vil hellere ha en Toyota"

Den sidste bruges ofte herhjemme i div sammenhæng.

Da jeg havde min gamle blå Fiat Uno, havde jeg et klistermærke med billede af en Westi. For sådan en har jeg.

Kunne man ikke tænke at nogle af de foreningsklistermærker, som folk kører rundt med, er for at støtte? Altså salget af mærkerne går til foreningen. Og når man så har købt det, så sætter man det vel også på. Bare en tanke...

Sessa -over and out

0
0
Svar på denne tråd

Levende transport...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 11:22

... mærkerne på hestetrailere og lastbiler forstr jeg egentlig godt.

Der er rigtigt mange der anvender en hestetrailer til andet end heste, og selv om man selvfølgelig OGSÅ skal køre lovligt og pænt omkring dem der har traileren fuldt med gulvbrædder, så skal man lige give lidt EKSTRA afstand hvis der er dyr i. Og lastbiler - jammen man kan ikek altid SE på bilen at den er indrettet til at køre heste eller køer rundt i.

Så den forstår jeg lidt bedre. Ud over at man egentlig også bare skal køre normalt hensynsfuldt omkring dyretransporter. Holder man en normal bremseafstand, burde det ikek være til gene for dem.

Jeg NÆGTER at tage ekstra hensyn til dem der har "børn i bilen" mærker. Men jeg vælger at tage hensyn til ALLE mine medtrafikanter.

(Ver det en ide med et skilt med "forældre i bilen". for så skal man jo tage hensyn til at man ikke må køre vildt og tage livet af nogens forældre??)

Synes at mange af de skilte der er bag på biler er ganske morsomme (og ret harmløse, det er ikke fordi jeg "lader mig provokere") - men de ændrer ikke på min kørsel :-)

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 11:51

Mettebo: der kan du bare se, jeg har ret!!!

Jeg er ikke sikker på, at jeg har lyst til at vide hvordan det er at få børn... Man sprækker ved fødslen efter at have lignet en flodhest med stofskifteproblemer i flere måneder. Ungen skriger konstant og man får sår på brystvorterne. Man kan ikke lave noget af det man plejer, for junior skal ammes på diverse fastlagte tidspunkter. De penge man før brugte på sig selv og hesten går til bleer, gylpeklude og mos. Man får sådan en sær lugt af sur mælk omkring sig og man kan pludselig ikke tale om andet end de forskellige blemærker og hvor mange tænder junior har fået. Alt drejer sig om junior og @!#$ er noget man engang fik. Manden er frustreret, for der hvor hans sexgudinde engang var, sidder nu en halvfed dame med mælketunge bryster og har kløerne ude, hver gang han nærmer sig damen og junior.

Ellers tak, det må i kultmedlemmer godt få for jer selv...

Jeg skal nok vinke, hvis jeg møder en koksgrå Fiat Tempra med kultklistermærke i bagruden...

0
0
Svar på denne tråd

Stinedoctor...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 12:10

..Ja, bortset fra selve fødslen, så er det præcis det samme at være mor som at have hest. ;-) Man stinker altid og man gør aldrig noget ud af sig selv. Det er nemlig helt rigtigt! :-P

Klistermærker bag på bilen burde jo i øvrigt slet ikke være nødvendige eftersom ALLE trafikanter BURDE køre hensynsfuldt ALLE stder. Der er desværre bare en temmelig stor procentdel, der har enormt svært ved at sætte sig ud over deres eget stress og jag. Og tit går det ud over uskyldige, som bliver tvunget i grøften eller direkte påkørt. Jeg kan ikke se, at de små klistermærker "børn i bilen" kan skade nogen, og hvis man føler sig provokeret, så kan man jo bare køre ind i r*ven på biler med det mærkat og senere påstå at det var for at give børnene en sjov oplevelse 'a la radiobilerne i tivoli! :-P

Fordommen om at alle forældre KRÆVER og FORVENTER ekstra hensyn fordi de har børn, er en gedigen omgang ...et eller andet! Man forventer ikke mere hensyn fordi man har børn, men man er mere opmærksom på farlige situationer og derfor tillader man sig måske nogengange at pointere overfor mindre opmærksomme at man vil sætte pris på ALMINDELIGT hensyn. Alle jer, der så ALLEREDE viser almindeligt hensyn, I kan jo bare trække på skuldrene og sige "den er så ikke henvendt til mig". Jeg synes det er noget fis, at fordi nogen rent faktisk ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, så skal det tørres af på "forældre, der forventer ekstra hensyn bare fordi de har avlet et par unger!" :-)

Camilla

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Ahhhj...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 12:38

Helt ærligt - der skal sq da ikke særlig meget hjerneaktivitet til at regne ud, hvad det skildt skal til for?

Ja - man skal temmelig tæt på, for at læse hvad der står - måske, det ligesom også var meningen? At du overhovedet har set skildtet, vidner måske endda om, at du var for tæt på? At det rent faktisk var henvendt til dig?

Mærkaten er ikke andet end en reminder om, at man ikke er alene i trafikken - men at her ogås er uskyldige børn - og derfor vil man bare gerne huske folk på ganske almindelig trafikopførsel.

At man kan få ondt i r r*ven af sådan en mærkat - det er da grinagtigt.

0
0
Svar på denne tråd

hensyn
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 12:50
Det betyder bare at hvis man er i pissedårligt humør og bare skal brage ind i en eller anden bil, så vil det være konstruktivt at vælge en anden end den med børnene i, da de jo ikke kan gøre for at man er psyko lige den dag!
0
0
Svar på denne tråd

hrmmmpppfff
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 12:55

Anja: nu er der jo nogen af os, som kører på cykel...

Når en af de famøse klistermærkebiler afskærer en vejen ud i en rundkørsel fx og man er ved at havne i folks bagagerum, så er det dælme svært ikke at se deres skide klistermærke!!!

Og jeg siger stadig ikke, at at det er alle klistermærkebilister, som kører råddent, men jeg synes det er dobbeltmoralsk at køre råddent, når man har sådan et klistermærke i bagruden, såfremt at klistermærket betyder "tag hensyn" og ikke blot er reklame for at folk har reproduceret sig...

Himmelfjer: jeg tænkte det nok! Dog gør det noget mindre ondt at blive trådt over tæerne af junior end af krikken...

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 13:10

Det der irretere mig ved de forskellige klistermærker er at man skal så utrolig tæt på for at se hvad der står... og hvilken virkning har de lige så

Hvad folk sætter på deres biler er jeg nærmest ligeglad med, men er så utrolig nysgerrig at jeg vil se hvad der står...

0
0
Svar på denne tråd

Det er en advarsel!
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 13:16
Om at føreren af bilen, mens vedkommende kører også skal:

• Forhindre de to søskende på bagsædet i at slå hinanden ihjel
  • Skal fiske Lillesøsters is op fra gulvet
  • Ikke kan høre trafikken på grund af 170 decibels børneskrig
  • Tørre fedtfingre af bakspejlet
  • Samle Lillebrors sut op fra under bremsepedalen
Og derfor kan køre temmelig uberegneligt, så øvrige trafikanter bør give god plads. Ja, faktisk bør de helst vende om og køre en helt anden vej. ;-)

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 13:35

selvom jeg ikke er et barn, så føler jeg mig stadig rimelig "uskyldig" i forbindelse med om jeg burde påkøres eller ej.

At andre hellere må ramme mig, end en anden bil, snotunger eller ej.. nej tak.. De må hellere ramme den anden bil end mig.

Folks unger er ikke i større risiko end alle andre mennesker, der er nøjagtig ligeså uskyldige. For ungerne er naturligvis spændt fast, ligesom alle andre er det.

Nu må I da helt ærligt styre jer.

Så den med hint om at der er uskyldige i bilen, den holder altså ikke.

Folk, der kører hensynsløst, er da i forvejen revnende ligeglade med andres folks unger.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da fest
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 13:37

sikke en masse fordomme, sure opstød og lede bemærkninger...fornemmer jeg lidt jantelov i denne tråd???

JEG HAR OGSÅ BØRN...Og vil MEGET gerne have et skilt på bilen hvorpå det står...

Jeg er HAMRENDE træt at folk der absolut SKAL flette kofanger eller skal så tæt på at man kunne give personen en lussing blot ved at rulle vinduet ned...

Folk der skal side og smsé mens de kører, folk der sidder og ser film mens de kører, folk der snakker i mobil mens de kører...men alligevel kan man jo håbe de ser den røde 3kant hvorpå der stå børn i bilen...

Det betyder vel i overført betydning: Det samme som pas på mig jeg er ny i trafikken...

Der er virkelig folk der kører uden hæmninger, folk på små selvmordsmisioner men måske hvis de ser skiltet sætter de farten lidt ned og holder bare en anelse afstand...

Jeg kan slet ikke forstå den holdning at ser jeg et sådant skilt kører jeg mindre pænt...så skulle man bare helt have frataget sig retten til at køre på offenlige veje hvor der befinder sig andre end lige en selv...

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor nogen gidder hidse sig selv op over et klistermærke...i guder...ja...hvad rager det dig om jeg har en PRE eller børn eller mut...ikke en disse men andre syns måske det er spændende for det har de også...og kan glæde sig over at andre også har...Hvorfor bruge energi på at blive irriteret over et skide klistermærke...

MVH Sus

PS: Så skulle man også blive irriteret over div. signaturer?

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg selv børn, men...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 13:38

jeg synes altså også de klistermærker er lidt ligegyldige, for uanset om der er børn i bilen eller ej, så skal man jo vise dem samme respekt i trafikken. Desuden... Ofte når folk ser et af disse klistermærker kører de ofte tættere på for at kunne læse det og så har det jo den modsatte effekt.

Tilgengæld kan jeg bedre forstå dem der sætter et på hvor der står "Hvis du kan læse dette, så er du for tæt på".

Kun virkeligheden overgår fantasien.
0
0
Svar på denne tråd

Xtiny...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 13:44

Det er så derfor jeg har STORE kofangere :-)

BeritH

0
0
Svar på denne tråd

Stinedecor...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 15:03

...Først og fremmest undskyld fordi jeg kaldte dig stineDOCTOR!*fnis* nu har jeg pudset brillerne! :-D

Men ja, du har ret, det gør mindre ondt...til gengæld holder hesten én sjældnere vågen om natten - i hvert fald det første halve år! ;-D

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

andre stickers
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 15:06

Børn i bilen klistermærker har jeg ikke rigtigt nogen holdning til.

Men andre stickers fx: Jeg rider DV, jeg har været i Bern, jeg er medlem af FDM etc etc det er jo det der fancy moderne udtryk at "brande" sig selv.

Så når man parkerer sin bil på en stævneplads kan andre dv-avlere se at her er en artsfælle. Og man kan pege på Bern-klistermærket og spørge hvordan der var? Og så kan man lige kigge lidt på klistermærket fra Dyrenes beskyttelse og selv få dårlig samvittighed.

Det er vel hvad det er? Et ønske om at gøre bilen personlig.

- Heidi

Èn gang fjordhest - altid fjordhest

"Tykke gule heste der ikke kan bruges til andet end kørsel og skovture."

Savner dig så meget, Lea!

0
0
Svar på denne tråd

SusZerima
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 17:59

Gider du ikke lige citere, der hvor folk skriver at de køre MINDRE pænt, fordi der er børn i bilen? Og hvor folk direkte bliver OPHIDSET af det?

Hehe, jeg synes altså det er en sjoov tråd..

-HeidiZ
positivt ud!
0
0
Svar på denne tråd

det er
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 20:36

... altså ikke fordi, at jeg sidder og bliver helt vildt hidsig over reklamemærkerne.

Jeg kan bare ikke forstå dem...

Men Børn i bilen-mærkerne, de har ingen virkning hér.

0
0
Svar på denne tråd

Næh heller ingen ophidselse her ...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 21:13

... jeg mener, jeg har forklaret, at jeg vælger at være agtpågivende over for alle mine medtrafikanter og ikke specielle grupper med diverse budskaber påklistret.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

xtiny...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 21:18

... Nemlig...

men hvordan og hvornår var det liiige det blev mit problem, at ham der kører foran ikke har styr på sine unger (sit yngel - hvis det kan fornærme nogen)...?

Jeg kører altid forsvarligt, jeg har styr på min bil - for jeg ville da ALDRIG gøre skade på andre med vilje...

Jeg synes skiltene er platte!

Men jeg tror ikke jeg skal lufte min mening alt for meget i dette emne - for så fornærmer jeg bare nogle endnu mere end de allerede er blevet...

Milla - der heller ikke har de store plener om at formere sig...

Bobby McGee XX - Elsket og savnet

Sheila af Frøsanggård - Himlen har fået en ny smuk stjerne...
0
0
Svar på denne tråd

Min holdning..
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 21:18

Himmelfjer: Godt skrevet!

Og jeg må så være lidt håbløs, for jeg syntes faktisk, det er meget hyggeligt med klistermæsker på folks biler.

Eks: Rigtige mænd får tvillinger.. Jamen hvis manden er glad og stolt for sit afkom :-), så lad ham da endelig reklamere med det.

Fred være med det..

Og kan nu egentlig godt forstå, at folk sætter et børn i bilen mærke på bilen. Jeg blev nemlig også lettere " sindsyg" da min søn var helt ny og lille:

Hvor vovede folk at køre tæt på mig!! Hvor vovede de at "presse mig til at køre hurtigere", hvor vovede de at foretage sindsyge overhalinger ( og syntes nu jeg kører meget pænt - uden at standse trafikken ).. Kunne de slet ikke se, at her sad jeg i bilen med min nyfødte guldklump.. Det aller aller vigtigste og dyrbare for mig i verden?

Nej, selvfølgelig kunne de ikke de! Og de havde sikkert heller ikke tænkt over det, hvis de kunne..

Men man bliver da beskyttende over for sine børn?

Jeg kunne også stirre ondt på 16 årige drenge, som tillod sig, at køre tæt på barnevognen med deres knallerter ;-)

( Ligesom jeg kunne se mig meget sur på folk, som larmede nær min barnevogn, hvor jeg lige havde fået min evigt skrigende kolikbaby til at sove - nu gør jeg sikkert selv det samme).

Vh Anja.

0
0
Svar på denne tråd

bla bla bla...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 22:24
hihi... Jeg så engang klistermærkedet hvor på der stod: "Levende børn i bilen".. :D
Om det var en sjov udgave af "børn i bilen" ved jeg ikke.. Men kunne ikke holde op med at grine og undre mig .. for hvorfor skulle de dog ikke være levende.. :P
hihi.. :D :D
Andre som har set den??

(Undskyld min humor brændte på i morges så den er blevet lidt sort.)

Hilsen 007

Den der ler sidst,
er meget langsomt opfattende... 8-)

§ 1. Jeg har altid ret!

§ 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!

0
0
Svar på denne tråd

Tsk...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 22:40

Jeg var såmænd ved, at blive mejet ned, af en bil idag med "børn i bilen" klistremærket i bagruden!

Jeg var på cykel - kørte ind i en rundkørsel, hvor bilen bare møvede sig frem!

Og der VAR børn i bilen...flot lærdom af påg. billist!!

Et lille ps...ser ofte "bliv blod donor" omkring div. brevsprækker.

Hvorfor sætte mærket der? Hvor mange ser det, udover post/rekl./avisomdeler?

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

så det...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 22:48

er da enig i at der findes nogen sjove klistermærker til biler,

(så et der stod Ford på den anden dag, hahahahaha), men rigtig mange er da virkelig platte, men folk har jo forskellig form for humor..

Men et børneskilt er sikkert ikke sat op for sjovt, men i rene alvor den person der ofre penge på den slags. Men i får mig aldrig til at tro på at nogen som helst vil køre anderledes, fordi de skal 'passe på' og 'tage ekstra hensyn', eller hvad nu forældrene forventer man gør. Man kører da som man gør, og nogen kører hensynsfuldt, og nogen er ligeglade med alt og alle.

Ligesom når man rider i et fyldt ridehus, nogen er bare i vejen konstant, og nogen opdager man slet ikke fordi de prøver ikek at være i vejen for nogen.

Hmmm, en ide er på vej. Måske skulle man binde en advarselstrekant i halen på hesten, og så kunne man jo skrive. Hesten sparker, bidder, bukker o.l. Eller her går en sur sippehest (eller her rider en sur sipperytter) - og så kan man jo vælge at ride langt derfra eller være ligeglad. - Eller gravide kunne skrive, pas på, meget lille baby ombord!!

Hi hi, måske skulle man gøre noget i sådan nogen tryk på ridetrøjer - vil lige tænke over det i nat.

Men nu skal jeg i seng, for skal tidligt op og køre forsigtig forbi alle 'børnebilerne', så forældrene ikke bliver bange for at jeg vil gøre dem fortræd.

Godnat til jer og sov godt,

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Bloddonormærkaten ses af
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 01:44
Jehovas Vidner, der derfor *ikke* ringer på og forstyrrer.

Det har jeg ladet mig fortælle, men jeg har ikke selv afprøvet det i praksis, selvom JH kan være ret trættende. Selv herude i Østre Hakkelse...

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

xtiny...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 03:59

Aha, så blev jeg det klogere.

Gad så godt vide, hvor mange, der er bloddonor, bare for at undgå dørklokkestemmeri

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Og lige en ting
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 06:32
Man kan få klistermærkerne gratis... Men jeg siger ikke hvor *Bwahahahaha*

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Tænk at man ikke har den evne
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 08:19

Til at regne ud , forstå ,hvorfor forældre sætter et sådan mærke på bilen

Nu skal mennesket jo heller ikke forstå alt .

MEN

Hvad sker der dog med mennesket almindelige logik ???

DK mærket er ikke obligatorisk , jeg har intet på kommer nemlig ikke uden for landets grænse.

Illum, navnet forpligter!!

Nu med kennelnavnet, Illums :-)))

0
0
Svar på denne tråd

100% enig om at det er latterligt
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 08:25

at klister sin bil til med "børn i bilen" "rigtige mænd har/gør dit og dat" eller "rigtige kvinder har/gør..."

Ved ikke om de der "børn i bilen" gør noget som helst for nogen som helst... Jeg holder da ikke mere afstand eller ændrer på min kørsel, bare fordi jeg set det skilt..

Vh Gitte

mor til Tera 13 mdr. :-) (y)

.

DogWalk 2006 - støtte gåtur om Bagsværd sø

30. april 2006
se mere på
www.kaeledyrskompagniet.dk

Jack D. tilbyder naturlig bedækning

0
0
Svar på denne tråd

rent personligt
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 10:20

har jeg intet imod at folk sætter klistermærker i deres biler. Jeg griner af dem der er morsomme og glemmer dem der ikke siger mig noget.

Når jeg ser en med " børn i bilen " er jeg såmænd bare mere opmærksom når bilen holder stille, i et kryds eller ved en sideparkering, da min ganske almindelige erfaring siger mig at børn generelt ikke tænker så langt som os andre voksne, og måske kunne finde på feks. at åbne bildøren selvom jeg kommer kørende.

Hilsen en mor til 2, hvis " yngel altid er fastspændt "

* SØGER PONYRYTTER til hygge ridning på 115 stor vallak, i Løgumkloster og omegn *

nu medlem af DÅHM, sønderjylland

knus Helle

0
0
Svar på denne tråd

Man skal
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 12:42

af disse skilte gøres opmærksom på at føreren af en bil med børn har travlt med at holde øje med alt andet en trafikken og især om morgenen er det folk, der kører som død og helvede fordi de skal nå til både skole, børnehave og vuggestue inden arbejde

Det er jo tilladt at putte sutter i skrigende munde, pakke mælkesnitter ud og opsamle smeltede is, mens man kører...men strengt forbudt at trykke på svartasten og sige, at man ringer tilbage om 2 minutter

KH/Helle

0
0
Svar på denne tråd

Ja da...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 12:45

Det er da klart - når man bliver forældre for man jo et bevis på, at man nu er et Supermenneske - det giver ikke bare penge hver 3. måned, men også et smart klistermærke til at klistre på bilen :P

Jeg kan jo ligefrem mærke misundelsen sive gennem skærmen... Stakler :D

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

*host*
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 12:46

Men vi lærer tydeligvis ikke almindelig grammatik af at få børn ;)

Vi fÅr naturligvis beviset ;)

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider