|
|
| Noget med pasta,ideer søges . |
|
|
Hej. Jeg har bestemt mig for at lave en pastaret i aften,men mangler lige et par ideer. Det skal ikke være med kødsovs og heller ikke som carabona ! Så kom frit frem med nogle gode ideer .
Mvh Graven Smuk Broncerød Welsh cob Sec D hingst med blis og sokker tilbyder bedækning !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forslag |
| Forfatter:  |
Michella |
| Dato:  |
28-03-2006 14:13 |
|
Du steger kyllinge tern, Bacon, Champignon og rød frugt i tern.
Når pastaen er kogt færdig blander du de stegte ting op i og du blander samtidig friske spæde spinat blade (Kan købes de fleste steder). Hæld lidt olivenolie over og vend det rundt. Du kan med fordel riste pinjekerne og blande i også
Lav noget Champignon sauce og varm noget flute. Så har du en nem og meget lækker ret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min favorit |
|
|
til to personer: Pastaskruer En pakke baon i tern Et par løg Et par porrer 2 æg peber Pastaskruerne koges. Bacon ristes Løget skæres i tern og steges klare Porrer skæres i skiver og hældes til porrerne Æggene slåes sammen Pastaen hældes ned til løg/porrer sammen med baconen og æggemassen "piskes" i til den stivner omkring pasterne/grøntsagerne. Masser af frisk peber kværnes over.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I aften skal vi have |
|
|
Pasta med følgende: Hytteost røres med creme fraiche el.lign. (bruger selv A38), krydres med kanel og spidskommen, salt og peber. Hældes på nykogt pasta og derover kommes en masse ristede pinjekerner, valnødder kan også bruges. Aldeles lækkert! Hilsen Gitte
Udstyr til salg, bla. Kieffer lædergjord 125 cm., bid str. 12,5, gamascher str. cob og pony, tykke underlag. BYTTER gerne til tredelt bid str. 13,5 gerne HS og gerne muffebid, ulddækken str. 135-140 m.m.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gode forslag |
|
|
Den med bacon og porrer har jeg prøvet og den er lækker med masser af ost. Den med kylling lyder interessant men den med hytteost og kanel kunne jeg IKKE tænke meg. Men ellers superforslag. Bare fortsæt.
Mvh Graven Smuk Broncerød Welsh cob Sec D hingst med blis og sokker tilbyder bedækning !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laks... |
JulieTaylor |
28-03-2006 14:32 |
|
Fersk laks, porrer og østershatte steges på panden i smør og citron. En cremet bechamelsauce hældes over forkogt tagliatelle i et lasagnefad, lakse-porre-svampeguffet lægges rundt omkring og godt ned i alle "huller". Sort peber kværnes over... bages i ovnen til det er mums.
Serveres med et glas kølig hvidvin og evt. en grøn salat. Med venlig hilsen Julie Taylor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min den gode |
|
|
500g. pølser i skiver. 250g bacon i tern. 1 løg i tern. 1 glas champ. hele eller skiver. pasta (alle slags dur). 1 pose revet ost. 1 dåse hakket tomat. evt. med hvidløgssmag. 1/4 fløde lidt ketchup salt og peber. rist pølser, løg, bacon, champ. i en gryde, tilsæt flået tomat, fløde, og en skwis ketchup. kog op. smag til med salt og peber kog pasta. bland det hele i et stort fad... ost over... ca. 15 min i ovnen til ost er smeltet og gyldent... smager bare hammer godt, og er nemt at lave... og de fleste børn elsker det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en anden god en |
|
|
kyllingefilet i strimler, stegs på pande, hæld 1 glas paprikasalat ved UDEN alt olien, 1/4 fløde evt. kaffefløde (ik så fed) ved, og smag til med salt og peber... kog frisk pasta og vend i sovsen... server med det samme... smager også hammer godt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pasta med tun |
|
|
min yndlings ret - og så ta'r den ca 5 min at lave !! du skal bruge:
1 pk frisk pasta 2 dåser tun i glas grøn pesto evt. rejer (jeg foretrækker det uden rejer) pastaen koges, og imens vendes tun, pesto og rejer på panden - evt med EN LILLE smule olie (blir' det for meget, bli'r det hele lidt for klistret ) når pastaen er kogt, hældes vandet fra, og pastaen blandes i tunblandingen på panden. serveres med flutes - evt. hvidløg... bon appetit ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PiaR's opskrift ... |
|
|
... kan VARMT anbefales  Den er blevet én af hof-retterne herhjemme, når vi har travlt. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pasta. |
|
|
En finsk ret: Pastaskruer koges næsten færdige. Steg hakket oksekød med løg osv. Eller hvad man ellers har lyst til at komme i af grøntsager og kød. Blandes i et fad og overhældes med mælk med et par æg blandet i. I ovnen til æggemassen er stivnet.
- Yuki Med den lille salathest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| noget der |
Charlotte(nu uden Celine) |
28-03-2006 15:44 |
|
...smager godt er tomatsuppe med pasta i. man kan få ostebrød til, eller revet ost i suppen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad.. |
|
|
... med en Jamie Oliver ret? Du skal bruge: forskellige svampe groft hakket løg, hakket 2 tørrede chili lidt hvidløg efter smag 1 pakke italiensk pølse i skriver (hedder noget med chrozi eller ja kan sku ikke lige huske det ) groft hakket persille parmasan eller revet mozzeralle frisk pasta. Løg, hvidløg, chili, svampe og pølsen svitses i lidt olie på panden med lidt salt og peber evt. Pasta koges. det serveres med persille og ost drysset over. Smager fantastisk 
-Christina *Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| resultattet |
|
|
Ja min pastaret blev således : Løg,hvidløg,strimlet squash og bacontern blev ristet på panden. Så blev der lavet en stærk tomatsovs med hvidløgsost. Makaroni blev kogt og vandet hældt fra. Så fik vi det blandet med godt brød og reven ost !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
En stor portion: 2 bakker bacon i tern eller 2 der stadig er "hele" 1-2 løg i halve skiver Hvidløg efter smag 1 dåse Dolmio 1/4 liter fløde Salt og peber Et skvæt sukker Chili efter smag 1 terning bouillon (kylling eller grøntsag) Bacon steges godt igennem og løg + hvidløg steger med, inden bacon bliver alt for sprød. Når dette er færdigstegt tilsættes krydderierne, og det varmes igennem. Herefter tilsættes Dolmioen og det bringes i kog. Så tilsættes piskefløden, og det hele koges op, og serveres straks med lækker pasta. Er man meget grøntsags-tosset, kan der med fordel tilsættes nogle frosne ærter, champignon eller peberfrugter. Kan man ikke lide bacon, kan denne også med fordel udskiftes med kylling. Lisbeth
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|