Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

er der nogen der har påfugl?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 11:10

Jeg ville gerne have påfugle.

men jeg mistet en del katte ude på vejen.

mon ikke påfuglene også bare ville gå ud på vejen?

og kan hundene mon lade dem være?

og hvor sover jeres om natten, i træerne eller er de lukket inde?

håber at høre nogen af jeres erfaringer og råd?

0
0
Svar på denne tråd

hejsa påfugleviden
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 12:36

vi har påfugle lige nu en mor en far og en unge... vores kan godt finde på og rende på vejen men vi har dog ikke mistet nogle i nu... hvis man vil have dem i voileiere skal den værer rimelig stor for man skal regne med at hannen når han bliver mellem 2-3 år tillægger sig en stor hale på over en meter i længden...

når påfugle kyllinger er 24 timer gamle kan de flyve 12 meter lodret op i luften de bliver nemlig udklækket med vingefjer. hvis de går i voiliere skal man passe på for hannen kan godt skubbe dem ned af sidde pindene og så dør de for de kan ikke finde ud af og slå vingerne ud når de er små...

vores gik frit de sover ca 12-15 meter oppe i træerne året rundt eller inde på staldens loft hvor hunnen også plejer og ruge hvis de går frit skal man passe på for musvåger kan godt tage kyllingerne katte skal man ikke være bange for da hunnen er meget aggressiv når hun har kylklinger...

hos os spiser de vildtfugleblanding og solsikkefrø og græs og alt hvad vi lige giver dem af køkken affald

hilsen tine

AYLA FORE EVER
ZENTA FORE EVER
ANIMALS FORE EVER
0
0
Svar på denne tråd

Vi har haft
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 18:47
Mine forældre har haft påfugle, de sov ude oppe i træerne. Det kan desværre ikke anbefales, da de fik taget en del af ræven. Specielt hunnerne var meget udsatte.
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor spørger du ikke bare mig
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 11:42

*GG*

Påfugle er deres egne, kan de ikke lide stedet, eller der ikke er mad nok forlader de stedet og finder andet sted at være.

Jeg havde, ja skrive rhavde, 6 påfugle sidste år, men pga den trafik ned til egeskov slot som går forbi vores hus, så valgte de nyt sted at bo. Og stedet de er nu...Egeskov slot :-)

Men de er glade for mine påfugle dernede, og har prøvet at hente dem hjem, men 3 dage efter går de derned igen.

Vores havde mulighed for at gå ind om natten. De søger op i træer eller på tage om natten, og ikke altid ens eget tag, men naboens. Så bor du tæt på andre, skal du nok lige tænke dig om, for ikke sikkert dine naboer vil elske deres skrigeri klokken 22 en sommeraften, eller klokken 5 næste morgen :-)

Livet er ikke kun en gave, men absolut også en opgave

Mail: Icewife@pcdk.dk

0
0
Svar på denne tråd

påfugle.
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 15:12

Jeg er nu mest bange for vejen.

for jeg har jo ingen grusvej ned eller noget og klokken 8 og klokken 16 er der altså trafik.

men det ville jo være ren idyl at have dem spankulerende rundt og de kan jo lokkes ind i stalden evt. høloftet om natten.

hvad med hundene?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider