Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Udsat lovkrav
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 11:42

Er der nogen der ved hvorfor vedtagelsen af lovkravet er blevet udsat? Eller hvornår vi hører nærmere?

Ledige bokse/løsdrift i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006

Bokse fra 500 kr. pr. md.

0
0
Svar på denne tråd

det er det IKKE
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 11:49

det er løse rygter, jeg talte med en fra HB i rideforbundet i går og der er ingen hold i det.

0
0
Svar på denne tråd

Jytte H
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 11:53
Okay... Jeg kunne heller ikke forstå hvorfor det var udsat! Så kan det være at vi snart hører noget nyt...!

0
0
Svar på denne tråd

udsættelse
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:09

Jeg er nu sikker på den er god nok mht. udsættelsen

Læs dette

Jeg formoder at HN's kilde er ok!?!

m.v.h

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jette...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:24

Det var også der jeg læste det!! Nu er jeg lidt forvirret...!?

Udsat eller ikke udsat?

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:26

nu mere på et HB medlem fra rideforbundet som fortæller at der er FALSKE rygter i gang med at det er udsat, og det fik MANGE af vide til vores C stævne i går hvor det bl.a. var til debat...

Og han udtalte bl.a. at det var MEGET UHELDIGT at der var sat sådanne falske rygter igang bl.a. på diverse sider på nettet...

0
0
Svar på denne tråd

MIR...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:31

der stå nu heller ikke noget om det på justitsministeriets side

www.justitsministeriet...bjno=74762

0
0
Svar på denne tråd

HN...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:34

Mon så ikke det bare er fejlinfo fra HNs side?

Kan nu heller ikke se hvorfor en fra rideforbundet skulle lyve...

Men jeg er under alle omstændigheder spændt på at høre mere om det!

0
0
Svar på denne tråd

der er åbnenbart
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:38

en del som tror på det for der står så noget på Dyrenesbeskyttekses hjemmeside..

men hvis det virkelilg var sådan så var det nu nok også kommet noget mere frem i pressen !! Der er ingenting på DRF´s side, der er ingenting på Hesteforum...

Og det var temlig seriøst snak i går bl.a. var det også nævnt at DRF er de eneste som har offentliggjort deres høringssvar der er ikke andre organisationer som har gjort noget i det...

Så indtil der virkelilg kommer noget dokumentation som kan holde så tror jeg nu mere på rideforbundet...

0
0
Svar på denne tråd

dyrenes beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:38

På dyrenes beskyttelses hjemmeside er det ellers en af overskrifterne at lovforslaget er blevet udskudt.

Jeg har også hørt det i radioavisen, så jeg er da også rimelig forvirret lige nu

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

høringssvar
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 13:13

Det hører nok ikke helt hjemme i denne tråd. Men Jytte nævner de manglende offentliggjorte hørringssvar. Jeg har for ca. 14. dg. siden rettet henvendelse til Justitsministeriet omkring den udeblevne offentliggørelse - uden svar endnu...

Nu søgte jeg lige efter lidt mere officelt omkring en evt. udskyldelse af lovforslaget og der fandt jeg lige endnu et høringssvar fra org. danske museer.

m.vh.

Jette

0
0
Svar på denne tråd

lidt mere søgning
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 13:21

næh se her, der er lidt mere:

Høringssvar fra:

Levende land

Hesteinternattet af 1999

m.v.h

Jette

0
0
Svar på denne tråd

hovsa..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 13:24
den fra hesteinternattet hører til et anden lovforslag - beklager
0
0
Svar på denne tråd

Hej med jer
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 14:20

Jeg ringede i mandags til Justitsministeriet for at høre hvornår diverse høringssvar ville blive lagt ud på www.hoeringsportalen.dk, da jeg gerne ville lave en nyhed om dem.

Per telefon oplyste to forskellige medarbejdere fra Justitsministeriet, at fremsættelsen af lovforslaget for folketinget er udskudt. Den ene medarbejder tilføjede, at "det er der vist ikke så mange, der ved". Så et evt. medlem af DRFs HB kan være lovligt undskyldt :-)

Kort tid efter at jeg havde skrevet nyheden på HN, blev jeg kontaktet af Dyrenes Beskyttelse, som ville høre hvem min kilde var. Jeg fortalte, at jeg havde min information direkte fra Justitsministeriet, men at jeg ikke vidste mere end at der forelå en udskydelse.

Om DB så også selv har bekræftet med Justitsministeriet, ved jeg ikke. Jeg håber, dette giver lidt mere klarhed. Jeg er selv nogenlunde lige så forvirret som jer, men jeg er da ked af at der er nogen, der tror, jeg ikke tjekker mine nyheder før jeg lægger dem på ;-)

Med venlig hilsen

Julie Taylor

Redaktør, Heste-Nettet

0
0
Svar på denne tråd

Julie...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 14:36
Tak! Så må der da endelig være lidt klarhed i sagen... ;) Men var der nogen begrundelse?

0
0
Svar på denne tråd

PS...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 14:36

På www.ddd.dk kan man se Dyrlægeforeningens eget lovudkast, som bl.a. foreslår endnu større folde end det aktuelle udkast fra arbejdsgruppen, men som til gengæld er mere fleksibelt m.h.t. f.eks. loftshøjder. Interessant læsning (y)

Med venlig hilsen

Julie Taylor

0
0
Svar på denne tråd

MiR...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 14:39

Nej, de var meget tilknappede - den ene medarbejder sagde, at forslaget ville blive fremsat til næste samling, og den anden sagde, det var udsat på ubestemt tid. Jeg har faktisk lige ringet til dem igen for fem minutter siden, men der var ingen, der kunne tale med mig. De sad i møde. Jeg prøver igen i morgen.

Med venlig hilsen

Julie Taylor

0
0
Svar på denne tråd

Julie...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 19:51

du behøver såmen IKKE være sarkastisk, det klæder dig temlig dårligt..

nu er det IKKE bare et tilfældigt medlem af HB som ingen ting ved !!

og hvis der nu ALTID stod det rigtige i HN´s nyheder ??? så var der måeske nogle som tog dem alvorlige... beklager det gør jeg IKKE det er der for meget HOVSA imellem til !! også selv om du måske alligevel får ret i denne sag..

justitsministeriet fortæller åbenbart dig en ting og et stort forbund som DRF noget andet... hvis det er udsat er det da fint !!

og heldigvis har jeg MASSER af vidner på det som hvad jeg er fremkommet med... og jeg vil da også forespørge det HB medlem om DRF er blevet fejlindformeret så de evt. kan få en dialog med justitsministeriet...

0
0
Svar på denne tråd

sarkasme
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 19:55

Jeg opfatter nu intet af det Julie skriver sarkastisk.

Hun hentyder måske nærmere til en nyhed, hvor jeg var "efter" HN den anden dag :-)

Det er da ok at tage fejl.

Men det er klart at forvirringen bliver total

m.v.h

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Jytte
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 20:23

Jeg undskylder hvis du opfatter min tone som sarkastisk - da det er mit job at skrive nyhederne på forsiden, er jeg vitterligt ked af det, hvis der er nogen, der tror, jeg ikke tjekker historierne, før jeg lægger dem på.

Jeg er altid taknemmelig, når folk lader mig vide, hvis der sniger sig en fejl ind. (y) Vi er alle mennesker, og jeg forsøger på bedste vis at skrive ting, der er sande. Heldigvis bevæger jeg mig indenfor et medie, hvor det er nemt at lave rettelser, når der endelig sker en smutter ;-)

Jeg er ked af at DRF ikke har fået den relevante information fra Justitsministeriet - det gør jo ikke det aktuelle medlem uvidende, og det mener jeg heller ikke, jeg har sagt nogle steder ?:-) I øvrigt kan jeg ikke forestille mig at nogen af medlemmerne af hovedbestyrelsen i rideforbundet er "tilfældige". Det håber jeg da i hvert tilfælde ikke.

Endelig ønsker jeg at gøre opmærksom på, at jeg skam ikke tvivler på dit ord, så jeg tror ikke, vi ligefrem har brug for vidner :-D Hvis du siger, du har hørt noget, så har du selvfølgelig hørt det. Det er der ingen, der bestrider. Jeg har bare fortalt, hvad jeg ved, og hvor jeg ved det fra. Det var ikke ment som nogen fornærmelse, men hvis du opfattede det som sådan, er jeg ked af det, og håber, du vil finde Heste-Nettets nyheder mere i din smag fremover.

Med venlig hilsen

Julie Taylor

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 09:03

Dejligt med noget konkret... Så er der endelig helt styr på forvirringen.

Og Julie du har ganske ret! Vi er alle kun memmesker, så selvfølgelig kan der snige sig fejl ind...!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider