Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

At rejse til Bulgarien
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 18:37

Hej allesammen.

Familien overvejer en chartertur til sommer i en uge, og vi har nu kigget lidt på diverse hjemmesider og overvejer om det måske bliver til Bulgarien. Men det er jo lidt svært at se hvor godt det er ud fra nogle billeder, og man aner jo ikke hvilke steder som er populære turistmål i landet..

Så det er nu i kommer ind i billedet! Har nogle af jer været i Bulgarien, hvis ja, hvor henne og fx hvilke hoteller osv. Kan i overhovedet anbefale at rejse derned. Der er måske nogle ting man skal vide osv..

Bare spyt ud med en masse, både godt eller skidt. Det skulle jo helst være en super rejse

Hvis ikke Bulgarien hvilke steder er så kanone til rimelige penge, dog uden Tyrkiet (er afprøvet )

Håber i vil hjælpe

0
0
Svar på denne tråd

Ferie i Bulgarien
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 19:00

Hej Mette

Jeg har været på en rideferie i Balkan bjergene i Bulgarien sidste år. Det var en fantastisk oplevelse. Du kan læse om stedet og de forskellige ture på www.horsesandhunting.com eller via Pinguin travel, som arrangerer mange ferie af forskellig art i Bulgarien.

Jeg har også været ved Sortehavet, det såkaldte Sonny beach i Bulgarien. Her havde vi taget vores racercykler med. Det var en fejl, da vejene mest er til mountain bike kørsel.

Jeg syntes vældigt godt om Bulgarien. Der er billigt osv. men jeg vil foretrække at tage på rideferien i Balkanbjergene med ovennævnte arrangør.

Hilsen Eva

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 19:10
Hej Eva. Det lyder godt.Men det er nu mere solferie vi skal på, ikke en særlig aktiv ferie. Vi har også kigget på det der Sunny Beach og det ser vældig godt ud. Så det er bare hvis du kan anbefale det :-)
0
0
Svar på denne tråd

Var i Sunny Beach i 98
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 19:42

og kan anbefale det. dengang var det lidt en blanding af gamle nedslidte øst-hoteller og nyemoderne hoteller.

Fra hvad jeg kan se i brochurerne for i år er der sket virkelig meget og blevet bygget meget nyt.

Dengang vi var der boede vi på Hotel Iskar (Star Tours)og det var rigtgt fint. ikke helt nede på stranden men der var kun et par hundrede meter. Til centrum (blomstergaden) var der en lille kilometer. Restauranter og butikker og boder er der dog overalt.

Det er et decideret turistområde og alle de lokale i området lever 100% af turister.

man ser altså ingen pittoreske lokale bønder eller fiskere eller sådan noget.

En udflugt til nessebar kan anbefales. meget speciel halvø med specielle gamle huse og et utal af gallerier og restauranter.

Der er kun 5 km og som alt andet er taxier enormt billige.

Vores største problem dengang var faktisk at komme af med nogen penge. Alt var så billigt. Feks gav vi 2,70 for en cola pårestaurant og 5 kr for en stor fadøl og 16 kr for en Tequila Sunrise. Tror priserne er steget siden 98 men det er stadig et af de biligste turistlande.

Så samlet set med hotel og mad osv er det et meget billigt sted at holde ferie.

Vi var der i uge 28 i en hedebølge og det var faktisk for varmt. Men ellers supergodt.

Rigtigt god strand med mulighed for at leje solstole, få massage, købe is og mad osv og der er også pool ved hotellet.

Tag også en udflugt til Varna eller en anden storby. De mest utrolige er de store slumkvarterer man kører igennem på vej til centrum.

Da dette er HN vil jeg nævne at man kan blive kørt rundt i hestevogn/drosche eller komme ud at ride i området.

mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Ferie i Bulgarien
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 19:53

Hej igen Mette

Jo, jeg kan godt anbefale Sunny Beach, men ikke i maj måned. Der er vejret stadig ustabilt (stort set ligesom en dansk sommer med skiftende skydække osv.)

I skal også passe på vekselstederne der findes overalt. Man kan meget meget hurtigt blive snydt.

Vi tog (pga. af det ustadige vejr sidst i maj måned, hvor vi var af sted) en 2-dages tur til Istanbul i Tyrkiet. Det var en livsfarlig bustur, hvor chaufføren kørte som om han havde stjålet bussen. Det var dog spændende at se Istanbul, men her skal man også passe på ikke at blive snydt, når man køber noget.

Ellers er Sunny Beach et traditionel turiststed med masser af hoteller og restaurenter, butikker osv. Jeg vil dog anbefale at i vælger et godt hotel og tager afsted i juli augsut måned, hvor der er varmt, hvis i vil på badeferie.

Derudover er der ikke så lang at køre, hvis i vil lidt ud og se på landet. Man skal ikke så langt fra området, før man kan se masser af storke, smuk natur med store sletter, hvor vi så flokke af "vilde heste".

God ferie

Hilsen Eva

0
0
Svar på denne tråd

åhh savner Bulgarien
Forfatter: 
Dato:  26-03-2006 19:59

hejsa

du skal godtnok glæde dig til Bulgarien.. min familie og jeg var afsted sidste sommer og der var vildt fantastisk.

vi boede på hotel Atlas (som virkelig kan anbefales - bedre mad og service findes vist ikke) og det hele var arrangeret af Bravotours og vi fulgte nogle af deres ture blandt andet jeep safari og det var vildt sjovt.

mine største anbefalinger til Bulgarien og hotel atlas. tingene er vildt billige i bulgarien men man skal passe på taxa chauffører der gerne vil snyde lidt selvom deres priser er billige i forhold til danske priser..

men du er velkommen til at skrive og spørge hvis du har lyst

Knus Helle

0
0
Svar på denne tråd

Sommer og sol
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 09:54

Hej

Min kæreste og jeg var også i Bulgarien sidste sommer i byen Nessebar som er - efter min mening - lidt hyggeligere end Sunny Beach. Der ligger den gamle bydel med MASSER af butikker hvor man kan købe ALT til BILLIGE penge.

Wauw en masse jeg kom hjem med.

Vi var afsted i anden uge i august og vi oplevede regn 3 gange på en uge. Dog ikke hele dagen, men byger som kom med RIGTIG meget vand. Heldt vildt hvad der kan falde af vand på ½-1 time.

Vi boede på Marina Palace. Kanon lækkert hotel med rigtig gode værelser, perfekt udsigt udover vandet, aircondition, rengøring hver dag, pool på taget, bar om aftenen på øverste etage .. Så lækkert.

Men det er rigtigt det med taxa'erne .. man skal aftale en pris FØR køreturen starter.

Alt i alt en god tur hvis man bare vil ned og slappe af. Lækker strand i Nessebar hvor det tog ca. 5 minutter at gå ned til fra vores hotel.

0
0
Svar på denne tråd

bulgarien
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 10:36

et godt ferie mål...

jeg har været på chaterrejse til bulgarien... vi boede i området golden sands, et børnevenligt sted. hotellet var også udemærket, kan desværre ikk huske hvad hotellet hed...

held og lykke med ferien...!

lev livet mens du har det...!
0
0
Svar på denne tråd

Bulgarien
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 10:46

Jeg var afsted sidste år, og jeg var i Golden Sands. Det var absolut ikke et børnested, da der var fest 14 dage i træk! Der var fuldt drøn på karaoke barerne, og der var pub crawls hver aften - der var i det hele taget super meget gang i den.

Men billigt, det var det - priserne var absolut meget rimelige, og jeg tror det gælder om at komme derned før de bliver medlem af EU - for så stiger det! Og vejret var helt kanon. Vi var der i august og der var sol på i alle 14 dage.

Man skal bare huske på, at det er et fattigt land, så der er en del tyveknægte...

Mvh

Heidi

"Intet er umuligt for den, der ikke skal gøre det selv"
0
0
Svar på denne tråd

golden sands...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 11:04

Ja kan varmt anbefale Bulgarien.

Nu ved jeg ikke om i er til lidt fest og farver også, vi var på en sjov pubcrawl igennem nattelivet, og det er også et ganske fint natteliv.

Men derudover var vi i golden sands på hotel der lagde lige ned til standen, og det var et udemærket hotel. Det var ikke den dyreste, men vi det vi skulle, og det var godt mad.

I kan rolig tage til bulgarien, og også roligt tage til golden sands. Det er et turist sted, så i slipper helt for tikkere på gaden og dyr med kæder i næsen osv. Det vil i tilgengæld mærke i stor stil hvis i tager på en storby tur. Men det valgte vi fra af samme grund.

Vi tog istedet på nogle lækre sejlture osv

0
0
Svar på denne tråd

bulgarien
Forfatter: 
Dato:  27-03-2006 12:04

Hej..

Jeg har været i både golden sands og sunny beach... jeg vil helt klart foretrække sunny beach-tager aldrig til golden igen. Sunny beach har det hele for hele familien, både med strand marked etc etc... og som et af de andre indlæg skriver er der god mulighed for ture..

God tur.

Hilsen Mette'

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider