Jeg har dårlig samvittighed.

Jeg har en hoppe på 9 år og hendes hoppeplag på 2 år (havde fødselsdag i mandags) og de to går alene kun med hinanden som selskab.

Plagen, Linda, mangler legekammerater og veninder og hendes mor gider altså ikke, at hoppe, stejle og styrte folden rundt med 220 km i timen, hvilket resulterer i, at Linda er nærmest ustyrlig, når min voksne søn og vores ene hund endelig tager sig sammen til, at lege med hende.
Jeg har så tænkt på, at anskaffe endnu en hoppeplag og her opstår problemet?
Er det i orden, hvis sådan en veninde er en shetlænder eller anden lille pony, eller skal det være en på samme størrelse som Linda selv? Hun bliver ca 1,60. Vil hun være for voldsom for en lille pony?
Mine hopper er søde og rare, men jeg tænker på, om der kan opstå problemer i den løsdrift som de går i. Kan de finde på ikke, at ville lade den nye komme ind i 'skuret'?
Tager en plag skade af ikke at have legekammerater? Da de blev flyttet til det sted, hvor de står nu, fik vi lovning på, at de ville blive medlemmer af en større flok travere med føl og plage. Dette blev dog ændret, da man opdagede, at man ikke havde boksplads nok, hvorpå mine to blev flyttet til løsdriftsfolden, hvor de ikke har haft kontakt til andre heste i 5 mnd. Dette gør mig så ondt.
Jeg ser frem til mange seriøse indlæg, da jeg virkelig har brug for jeres viden og erfaringer.
Med venlig hilsen
Birgit