|
|
| Voksen nybegynder |
| Forfatter:  |
Pernille B |
| Dato:  |
22-03-2006 21:12 |
|
Hej Jeg har lusket rundt herinde et par uger, da jeg overvejer at begynde at ride. Nu er jeg ikke den yngste længere - lige over 30 faktisk - og vil altså være en totalt nybegynder. Jeg har kun siddet på en hest én enkelt gang - og der er cirka 20 år siden  Hvor kan man få god undervisning som voksen i Odense eller på Fyn? Og hvad koster det cirka? Findes der evt. weekendkurser el. lign. i Danmark man kan komme på, så man kan få afprøvet om det er noget for en? Tak Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv dig frem |
Sys |
22-03-2006 21:21 |
|
Nu bor jeg ikke på Fyn, så jeg kan desværre ikke give dig nogle gode steder. I stedet vil jeg sige, at du SAGTENS kan begynde at ride i din alder. Jeg har en rigtig god rideveninde, som i dag har haft egen hest et par år, på 63 år. Hun begyndte at ride som 55-årig - så din alder er INGEN alder Jeg kender flere, som er begyndt i både 30'erne og 40'erne. Jeg vil råde dig til at gribe fat i telefonbogen og ringe rundt til de forskellige rideskoler i en overskuelig periferi. Hør ind til, om de har voksenhold på begynderniveau, om der er mulighed for enetimer o.s.v. Tag evt. ud og kig på forholdene. Hvis der er lokalkendte herinde, der kan give dig et tip, er det jo supert! Jeg ved ikke af, om der eksisterer week-endkurser. Vil nok anbefale dig at få en prøvetime eller to, for at se om det er noget i det hele taget. En hel week-end på hesteryg, når man er nybegynder, er nok lige vel meget - ikke mindst for rumpen og musklerne  Held og lykke med det Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pernille |
|
|
Nu kommer jeg så ikke fra Fyn, men jeg synes da helt klart at du skal prøve at få en prøvetime på en rideskole i nærhede af dig. der er mange rideskoler som har old-girls hold, og de har det vist rigtig hyggeligt. Jeg var en gang tilknyttet et hvor der blev drukket kaffe og hygget bagefter. Held og lykke Hilsen Benedicte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej ... |
|
|
Jeg bor på sjælland så jeg kan ikke hjælpe, men vil bare sige at det er kanon fedt af dig at begynde at ride i "DEN" alder (jeg er selv 38 år ) . Held og lykke med det, skriv lige engang imellem og fortæl hvordan det går. 
Ha´en god dag ;o). Venlig hilsen Dorte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kunne prøve |
pip09 |
22-03-2006 21:29 |
|
at lægge ud med et week-end kursus her Jeg har haft kig på "voksen-ridelejr" til engang jeg fortjener at blive forkælet (og får råd)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oldgirls |
Leilani |
22-03-2006 21:35 |
|
Du siger lige til, hvis du finder et godt sted her på Fyn, for så vil jeg, i en alder af 45 år, gøre dig kunsten efter.  Med venlig hilsen Birgit, som har hest, men aldrig har siddet på den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| begynder |
|
|
ja jeg er så også begynder.. jeg startede i novenber måned 05'og det går godt fremad... men jeg har kun et at sige: Kom igang! det er så fedt og du vil undre dig over du ikke startede for mange år siden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil i den grad |
|
|
fraråde at starte med mere end 1 time om dagen, og da slet ikke en weekend i rap; startede selv som 33-årig på en 6 dages ride- lejr, og man bliver altså lidt brugt (og slidt), og så ryger det gode humør - og man begynder at begå katastrofale fejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Kanon at du vil gå i gang. Det er bare med at få startet, min mor lærte først at ride, da hun var over 40, og det gik forrygende. hilsen Vibeke
Dalmatiner hvalpe sælges, salgsklare onsdag før påske....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
|
|
aldrig for sent at lære at ride...siger hende som blev født på ryggen af en hest. Jeg har været på det sted pip09 har linket til, dog i anden sammenhæng, med egne heste, instruktører osv. Men værtene, maden, lokalerne og udendørs faciliteterne var i top! Et lækkert sted. Du kunne også prøve at kigge her, der får du i hvert fald en oplevelse. Jeg var på kursus med ejerne og nogle af de ansatte, på Kumlegaarden som pip linkede til. Meget flinke mennesker. Vi tog instrutøraspirant uddannelsen sammen, de har erfaring med nybegyndere og du vil få god insruktion før turen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der findes masser af |
|
|
rideskoler. Jeg rider selv med på et hold på Tommerup Rideklub. Hilsen Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Voksenridning |
|
|
Det er aldrig for sent at begynde - det handler bare om at turde  Find evt et sted, hvor det primært er voksne, der rider. Er selv lige flyttet til Fyn - så kan desværre ikke hjælpe dig med at finde et ridested. Men pøj-pøj - du vil finde ud af, at du har nogle muskler, som du ikke anede din krop besad En gang ridning om ugen er rigeligt til at begynde med Genoptog selv ridningen efter 20 år og har ikke fortrudt det.
Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder Er ejer af 1 "tragedie" - øh, rettelse trakehner og 2 lettere erotisk buttede ponyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan |
joebluff |
23-03-2006 08:35 |
|
varmt anbefale Langesøegnens Rideklub. Jeg er selv startet igen, efter en pause på 26 år(det var ikke sjovt at regne ud) og Bente som underviser er helt fantastisk. Du bliver ikke presset til mere end du selv ønsker, og hun giver individuel undervisning selv om man rider på hold. Vi giver 265 kr pr.- mdr. Det er på inegn måde dyrt, stalden er vidunderlig at komme i, altid nystrøet og pænt, og der summer af liv. Hestene er fine, og der er masser af hjælpsomme mennesker. Du finder den her: Tlf: 65941705 Du skal tale med Bente, så finder hun en tid og en mule til dig. Måske ses vi derude??? Mette
At køre shetter er det bedste i verden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til Pernille |
|
|
På langt de fleste rideskoler kan du få en til to gratis prøvetimer. Har selv en søster der begyndte at ride som 33 årig, og hun har aldrig fortrudt og er meget glad for det. Hun er i dag ejer af 3 heste, hvoraf den ene er en unghest, Frieser, med planer om avl. Så man ved ikke hvad det kan udviklie sig til. Så alt held og lykke, og pas på for man bliver ski' bidt af det.
* SØGER PONYRYTTER til hygge ridning på 115 stor vallak, i Løgumkloster og omegn * Hvis man går i seng med en r#v der klør, vågner man op med fingre der lugter . ( gammelt kinesisk ordsprog ) knus Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med Buhl |
|
|
Du bør ikke STARTE med et weekendophold. Medmindre du er en eller anden slags "superwoman", så vil du efter en halv times ridning være ganske betragteligt øm i po-po'en  Mit råd vil være: ring til en (eller flere) af de ovenfor nævnte rideskoler og spørg efter et voksen-begynderhold, få en prøvetime, og vælg så det hold, der passer bedst til dig. Ikke bare ridemæssigt (for det kan hurtigt ændre sig) men også socialt. Når man som voksen starter på noget som man næsten er dømt til at dumme sig med engang imellem, så ER der altså ikke noget mere befriende end gode holdkammerater at grine sammen med  Hvis man rider sammen med nogle halv-professionelle snerper, så tør man jo dårligt åbne munden - og da slet ikke indrømme at der er noget man ikke kan hitte ud af  Lad være med at sætte ambitionsniveauet alt for højt i starten, men koncentrér dig om at "mærke hesten" under dig og at slappe af i kroppen. Så vil du forholdsvist hurtigt kunne klare mosten uden at blive alt for ødelagt i dagene bagefter  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glemte at skrive... |
|
|
... at jeg i flere år har undervist voksne begyndere en gang imellem - og det er SKØNT! De er nemlig gamle og kloge nok til at FORSTÅ teorien, selvom de måske er for stive i kadaveret til at UDFØRE tingene  og det er en rigtig god begyndelse. Samtidig er de - når holdet er rigtigt sammensat - utrolig gode til at grine ad/med hinanden og sig selv, og også meget hjælpsomme. Og som underviser skal man forberede sig på at få noget "røg"  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en masse svar |
Pernille B |
23-03-2006 21:28 |
|
Tak for alle svarene. De har givet mig lidt at gå videre med. Rart at høre jeg ikke er den første der er begyndt at ride så sent i livet  Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|