Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Insemination med hunde
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 18:48

Hej!

Er der nogen der ved om man kan inseminere med hunde, og i så fald hvordan man gør?

Kunne bare godt tænke mig at vide det, da jeg har en lækker hanhund som desværre ikke gider at interessere sig for damerne længere

Mange hilsener,

Karina

0
0
Svar på denne tråd

det kan man..
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 19:46

.. godt.

Vi havde både han og tæve med til dyrlægen. Vi tappede sæd af hannen og lagde det derefter op i tæven.

Min hanhund er meget glad for damer, men at gøre noget ved det, NEJ der er grænsen.

mvh

Julle

0
0
Svar på denne tråd

Man skal tænke
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 07:07

sig om inden man bruger en hanhund der ikke vil parre sig naturligt.

Det kan være arveligt.

Kender til flere tilfælde hvor en hanhund ikke ville parre. Tæverne blev insimineret og afkommene ville heller ikke parre.

Det kan også handle om rang hvis en hund ikke vil parre.

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

vi har en kennel
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 07:22

og jeg har nogle gange insemineret tæven 1 gang den skulle have hvalpe,det er ikke svært og hanhunden har efterfølgende gjort det på natur måden :)

0
0
Svar på denne tråd

Som Helle Kuntz
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 08:40

siger, så skal du være sikker på at hanhunden har kunne og ville parre naturligt førhen (og tæven naturligvis) da du risikerer at avle den lave potens videre.

Men ellers er inseminering ikke så svært. Det er værst for dyrlægen, især hvis hanhunden bare ikke gider. Jeg har set en dyrlæge stå og knokle med en noget ugidelig han Heldigvis er jeg beriget med en særdeles viril han, så når han skal tappes skal de nærmest bare kigge på ham. Efter at have prøvet det nogle gange er han nærmest begyndt at elske dyrlægen

Sæden opsamles i en sprøjte og tæven bliver så insemineret på samme måde som du ser med heste, køer og grise ved at man sætter det kateter/plastikrør godt op hendes skede (kræver lidt erfaring, da tæver er specielt byggede indeni) og sprøjter sæden ind.

Jeg har hørt om flere der har haft succes med det, men personligt har jeg ikke og vil fremover være meget mådeholden med at bruge det. Jeg har dog en klumset hanhund, der ikke kan finde ud af (heldigvis) at parre tæver, der ikke er 100% klar og lader sig parre naturligt. Det forhindre jo selvfølgelig tvangsparringer, men det gør så også at han kan få brug for "en hjælpende hånd" fra dyrlægen. Han har dog lavet 4 kuld naturligt, så han kan godt.

Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

hanhund igen..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 12:54

Hej allesammen,

Det lyder jo meget godt altsammen... Og ja, min hanhund har lavet mange kuld, så han har deltaget aktivt mange gange men han har været udsat for et uheld under sidste parring hvor de gik fra hinanden på en meget voldsom måde (ja, faktisk ved at tæven slog en saltomotale - og drejede rundt mens de hang sammen

Siden da har han ikke haft gejsten til at fuldføre en parring, og derfor tænkte jeg på det med inseminering.

Tror simpelthen han har fået et psykisk knæk, for der skulle ifølge dyrlægen ikke være sket noget med "den"

Ved godt at det er et mærkeligt spørgsmål, men hvordan foregår selve "tapningen"? Er der nogen form for risiko for hanhunden, og hvilket prisleje ligger det i sådan ca.?

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Tapningen
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 14:06

foregår ved at dyrlægen masserer hanhunden på en bestemt måde et bestemt sted. Simpel masturbation på hunde faktisk. Det er en fordel hvis den har en løbsk tæve foran sig så den "tænker på det rigtige".

De fleste hanhunde vil så få sædafgang, men som sagt er der forskel på hanhundens iver, dens hurtighed og sikkert også dyrlægens tag på den. Min ene dyrlæge har i hvert fald et ekstremt effektivt (!) tag på det og tager bare fast en gang og så kommer hunden gladeligt mens andre må rykke lidt i lillemanden først.

Hanhunden tager absolut ingen skade af det; min er efterhånden blevet helt glad for at komme til dyrlæge og bliver skuffet hvis det kun er for en vaccination.

Jeg glemmer aldrig da jeg var dernede for at få checket hans prostata. Dyrlægen tog gummihandsker på, hunden stod klar på bordet og du skulle se ham i hovedet (hunden) da han fik en finger i måsen istedet for sxxsuel tilfredsstillelse Snydt blev han...

Jeg plejer at give omkring 5-600 kr inkl. insemineringen, så det synes jeg absolut ikke er dyrt. Måske får jeg rabat fordi han er så hurtig, hvem ved... Hurtig-Karl kalder de ham. Det er faktisk samme pris uanset om jeg skal have en tæve insemineret eller om jeg "bare" skal have checket sædkvaliteten.

Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider