|
|
| fedt job men ingen venneopbakning. |
|
|
jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, tror bare jeg har brug for luft. og få set sagen med andre øjne. Jeg er blevet tilbydt et fedt hestejob i sverige og skal op og se stedet i weekenden, er vildt spændt, glæder mig som et lille barn.. min familie er helt enig med mig.. en fed mulighed af prøve, og bakker virkelig op om det. det lækkert. Men min bedste veninde er gået helt i sort også kæresten. Kæresten har sagt siden vi mødes(vi har kun været sammen i 2mdr) af han gerne ville til sverige for der kunne hans bildrøm gå i opfyldning. også finder jeg job i sverige og det kunne han slet ikke tage, så vi gik fra hinanden i går.. fedt eller nej.. jeg slog selv op fordi ja lang forklaring, men jeg vil ikke tilbage holde mine drømme for et forhold der kun lige er begyndt. og som ingen ved holder. og fedt af sige nej til jobbet også gå fra hinanden om en mdr også er der intet job. min veninde ville jeg jo så gerne have lidt hjælp hos for er da ked af vi ikke er sammen mere. men jeg fik bare @!#$ i hovedet. hun gad ikke hører du jeg sad og græd for jeg havde selv taget det valg. og jeg ville også miste hende nu for hun havde sku ikke råd til af skrive smsér eller ringe til sverige og jeg bliver selvfølgelige mege sur på hende for syntes det virkelig var latterligt af hende. og det ene ord tog det andet og nu er vi mege uvenner. hendes kæreste er nu også sur. og resten af vennerne(vi har samme vennekreds) syntes jeg er latterlig for det jo mig der stikker af.. Jeg stikker da ikke af, jeg tag ud og oplever noget.. jeg kan ikke forstå vorfor de er sådan og ikke bare kan sige.. ej hvor er det fedt. og bakke mig op i stedet for. men nej nej sur sur.. Jeg ved virkelige ikke hvad jeg skal gøre nu og hvordan jeg skal forholde mig til det.. håber virkelig en af jer har nogle kloge ord.. tak for i læste.. jeg fik da lige noget luft.. tak venlig hilsen Bellispigen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen tag afsted |
|
|
intet andet at sige. Jeg oplevede nu ingen blive sur over at jeg rejste. Men kede af det, ja. Men vi holdte kontakten via mail, sms, brev, video-brev osv... Så afsted med dig. Er det rigtige venner, og er du en rigtig ven, så holder i kontakten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis de er til noget... |
| Forfatter:  |
Jhez |
| Dato:  |
22-03-2006 12:58 |
|
Hvis kæresten eller veninden er værd at have, dukker de op igen. Er der måske lidt misundelse fra venindens side?  Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er enig |
|
|
med Vicky02. Hvis det var mig, var der intet der kunne få mig til at ændre mening. Hvis det er din drøm, synes jeg ikke at det er fair, at der er nogen der står i vejen for den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan du så se |
fia |
22-03-2006 13:02 |
|
Kan du så få pakket dine ting og komme afsted. Du skal ikke sidde om et halvt år og fortryde. Hvis han elsker dig kommer han og beder om godt vejr, hvis ikke, var han det ikke værd. Din veninde...tja, jeg har lige siddet i den. Jeg flyttede til en anden landsdel hun blev smæk fornærmet og nu er vi ikke på talefod...eller dvs. hun taler ikke til mig. Fordi jeg tillod mig at forfølge mine egne ønsker.. den slags kan man ikke bruge til noget..så glem dem. Er de værd at samle på skal de nok give lyd, hvis ikke..ja så er der masser af søde mennesker i Sverige + et drømmejob som står og venter på dig! Held og lykke håber du får alt hvad du drømmer om derovre!
*** "Alle er blot krummer i livets store kiksedåse... Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs." *** Citat: Garfield.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi mennesker kan ind imellem |
merhaba |
22-03-2006 13:04 |
|
opføre os ganske besynderligt. Måske er dine venner så negativt indstillet fordi de er KEDE AF at du rejser? Det er svært for mange mennesker at udtrykke hvad de virkelig føler. Nu kender jeg dem ikke, så jeg skal ikke udtale mig om, om det er det der gælder i dette tilfælde. Men måske kan det hjælpe dig at tænke på, at det måske kan være det, det handler om? Måske handler det egentlig ikke så meget om, at de ikke støtter dig, men at de synes det er svært at tage afsked. Din venindes meget hårde udmelding ang. at hun vil droppe kontakten kan i ligeså høj grad være udtryk for, at hun er ked af at miste dig.
OPSTALDNING SØGES I ODENSE SØ Kontakt mig endelig, hvis du har - eller får - en ledig boks :0)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er.. |
Sussie |
22-03-2006 13:07 |
|
.. DIT liv. Ikke din forhenværende kærestes, eller en veninde, der ikke lyder til at være SÅ trofast... Så DU skal følge DINE drømme, og gøre det DU ønsker, og synes kunne være spændende. De venner/veninder der er GODE og RIGTIGE venner/veninder, de skal såmen nok blive hængende. Bliver de ikke hængende, ja så er de nok ikke så GODE og RIGTIGE som man kunne ønske sig, og så var de faldet fra, selv om du blev hjemme! Kan du have en RIGTIG GOD TUR i weekenden. Og held og lykke med det forhåbentligt nye liv!
MVH Sussie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rigtige venner |
|
|
du kender selv sangen. Misundelse eller ej, det er jo i ekstreme/anderledes situationer man lærer sine ægte/rigtige venner at kende. Rejs dog for pokker. Det gælder her i livet om at få så meget som muligt på opleveren.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan du så få pakket rygsækken |
|
|
og kom afsted til "hinsidan" Det er når livet er lidt svært at man skal kende sine venner - og både din kæreste, din veninde og hele din omgangskreds har netop vist de første tegn på ikke at være rigtige venner!!! De prøver at få dig til at sætte deres behov over dine egne - og det kan du ikke være tjent med. Det er en drøm du forfølger og det har de vist svært ved at kapere - jeg tolker det som et svært tilfælde af misundelse... Husk at der (udover dine forældre) kun er et menneske som vil dig det allerbedste; uanset hvad : og det er dig selv. (ja det er kynisk men desværre også rigtigt) Held og lykke fremover Pia
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.... *Albert Einstein* Formand for foreningen til den frie mans bevarelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan ikke lade være med at tænke ... |
Lisbeth Sejberg |
22-03-2006 18:46 |
|
... at hvis det er venner, der opfører sig sådan, så har man da ikke brug for fjender  Det lugter langt væk af misundelse over, at du er på vej til at gøre noget, du rigtig gerne vil. Så tag du til Sverige og få nye venner og oplevelser. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har selv opplevet det samme |
Birgitteaf |
22-03-2006 19:01 |
|
Da jeg flyttet fra Norge til Danmark. Jeg har nå en venninne som tar seg råd til å ringe meg, og det er ikke henne som har mest penger. Da jeg flyttet trodde jeg jeg hadde en riktig god venninne, men hun har så ringt til meg en gang siden jeg flyttet hit( det er 3,5 år siden), da hun selv ikke hadde råd til å ringe, og forelderene hadde blitt sur da de hadde sett 40kr i utenlandsoppkald på telefonregningen(!). Det er nå 2 år siden jeg installerte Skype, og hun har stadig ikke gjort det samme. Hun er nå blitt "degradert" til "festlig selskap" Du skal nok merke hvem som er dine riktige venner. Jeg vil også råde deg til å ta avsted, du kommer til å angre for resten av livet hvis du ikke gjør det! Lykke til. Hilsen BIrgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den change får du måske kun en gang!... |
Per Jørgensen |
22-03-2006 19:15 |
|
Der er ting her i livet vi kun får tilbudt en gang, Jeg syntes du skal følge dit hjerte og din sunde fornuft, det er ikke altid vi kan gøre alle tilfreds, man må også tænke på sig selv en gang imellem. Hvis du virkelig ønsker det job i Sverige, så gør det for pokker, du kan altid komme hjem igen hvis det ikke var som du havde håbet og kærsten han løber sgu nok ikke så langt, hvis han virkelig godt kan lide dig. Venlig hilsen. Per Jørgensen, Bjæverskov ps. du lever kun 1 gang
Tro på dit hjerte og følg din sunde fornuft.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke dog en gang crap.. |
|
|
hej lige et par ord...lorte kærste, hva faen bilder han sig ind..glæd dig over at ikke at have spildt mere tid sammen med ham! min kæreste fik afvide at jeg havde hest brugte 7 dage om ugen på den og han ville altid være nummer 2, og desuden regnede jeg med at flytte til udlandet inden for fem år, om han kunne klare det for ellers gad jeg slet ikke høre fra ham. og han hænger her endu, som en af de få jeg har mødt gennem tiden. og F.ck den veninde, hun er da ikke en skid bedre, hvis man har ondt i røven over at skulle bruge mellem 20-100 kr om måneden på sit venskab ja så er det sku ikke meget værd. havde en gang en bedste veninde som var lige sådan, og jeg havde svært ved at indse det ..for jeg var jo ret glad for hende. men efter at være "sluppet" af med hende har jeg fået det meget bedre, for nu bliver jeg ikke brændt af mere, ingen aflyste aftaler i sek. og de folk jeg har omkring mig er gode til at snakke med mig selv om vi måske kun har tid til at mødes en gang om måneden. (min bedste ven bor i jyl og har lige fået barn, og vi har ikke set hinanden i 3 måneder, men hvis der er noget jamen så ved vi vi er der får hinanden også selvom det ikke er så let, når man bor langt fra hinanden) drop folk der egnteligt ikke gider at ofre noget for dig!
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rejs dog! |
|
|
jeg må give de andre ret i at det lugter ret meget af misundelse! Og hvis det er drømmejobbet, jamen så skal du da rejse!!! Hvis dine venner virkeligt er dine venner, vil da stadig holde kontakten med dig! Og det er jo ikke sikkert du bliver der for evigt...
Nej du! Hvis dine venner ikke kan acceptere at du rejser, ja så er de måske ikke så gode venner som du troede! Selvfølgeligt skal du da gribe denne chance for at opleve noget, få en masse erfaring, og ikke mindst drømmejobbet! Og der er sikkert masser af nye venner som venter derovre... Rejs du bare!!!
Sommergræsning søges i Salling: se under Markedspladsen eller skriv over beskedcenter hvis du evt har plads til to heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|