Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Giv jeres mening!
Forfatter: 
Dato:  21-03-2006 14:50

Hej med jer Ænder! Jeg har li´et par spørgsmål til jer ang. hestetransport.

• Hvad lægger I stor vægt på når I ringer til et hestetransportfirma hvis I f.eks. skal have flyttet jeres "darling" eller have jeres nye drømmehest hjem?
  • God service er jo bestemt ikke af vejen men hvad kendetegner DU ved god service? Det kan f.eks. være god kontakt mellem chaufføren og hesteejeren,hvor hesteejeren bliver informeret om f.eks. på/aflæsning er gået godt o.lign.
  • Har lastbilens indretning noget at sige? Det kan f.eks. være hvordan lastbilen ser ud indeni og om hesten har adgang til hø og vand? Hvad med video-overvågning?
  • Når I ringer efter en hestetransport,tjekker I så op om chaufføren har de fornødne tilladelser og forsikringer samt om lastbilen i det hele taget er godkendt til dyr/hestetransport?
  • Har DU haft dårlige oplevelser med at få transporteret din hest af et professionelt firma? (husk ikke at nævne navne eller referere til nogle bestemte personer/firmaer i indlægget )

Håber I li´vil smide en kommentar med jeres mening/oplevelser!

Alle heste er smukke og specielle

Uanset type,race og herkomst

Man skal bare se den i den rigtige sammenhæng

0
0
Svar på denne tråd

I mit filfælde
Forfatter: 
Dato:  21-03-2006 15:04

Jeg har kun én gang fået en hest transporteret over en længere strækning - fra Ikast til Helsingør, en lejlighedstransport.

Hvad jeg dengang lagde vægt på var gode anbefalinger fra andre, hvordan "transportøren" var at tale med i telefonen, en internetside fra samme, hvor man kunne læse, hvad de tilbød og hvordan forholdene var i lastbilen, hø, vanding samt forsikringsforhold etc.

Til transporter i nærområdet (dyrlæge o.a.) bruger jeg et firma, som jeg har kendt igennem mange år, igen anbefalet fra andre, og hvor jeg har erfaring for at tingene er i orden.

Håber du ku' bruge det

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Transporterfaring
Forfatter: 
Dato:  21-03-2006 15:11

Jeg har ikke selv stor erfaring med at transportere hest, men min veninde skulle engang have transporteret sin vallak, og det var BESTEMT ikke nogen rar oplevelse.

Vi vidste at hesten havde roblemer med at gå i trailer, men da hesten skulle til dyrlæge pga. en større undersøgelse (den blev senere aflivet), var det nu nødvendigt.

Den pågældende chauffør er en rimelig kendt hestehandler, og vi regnede derfor med at han havde styr på heste med trailerproblemer, men nej... Min veninde havde over telefonen gjort det meget klart, at hesten ikke var nem, og det forsikrede han, at det skulle han nok klare. Manden kom et kvarter for sent (havde sat en halv time af til læsning), da vi kom ud med hesten startede den med det samme med at te sig, og bakke ud over siden på rampen osv. Chaufføren ville ikke have os andre til at blande os i hans metoder. Han startede med at prøve at sætte longer bagved den, og da hesten efter lang tids forsøg prøvede at kaste sig bagover, blev dette opgivet. Chaufføren var tydeligt irriteret, og hentede herefter en kost, og bad min venindes mor om at slå hesten hårdt på krydset med bagsiden af den (???). Hun turde naturligvis ikke slå særlig hårdt, og da manden opdagede dette, tog han en medbragt pisk, bad alle om at fjerne sig, og gav sig til at piske hesten VIRKELIG hårdt med den ene hånd mens han holdt den i den anden. Hesten gik selvfølgelig helt i panik. Det var så der jeg sagde, at sådan noget svineri ville jeg hverken se på eller være med til, og gik.

Min veninde stoppede så manden, og gik ind for at hente en spand foder, og selv prøve. Og GUESS WHAT? Hesten fulgte lige efter hende op.

Aftalen med chaufføren var at han skulle vente ved dyrlægen til vi skulle hjem, men da vi kom derned havde han lige pludselig fået et opkald om nogle heste som skulle hentes i Jylland, og han kunne først hente hesten om aftenen. Så der stod min veninde og kunne få lov at efterlade sin syge hest, køre tre kvarter hjem, og senere gøre det samme derned for at hente hesten. Hestehandleren skulle i hvert fald ikke have lov at hente den alene!

Føj, siger jeg bare! Aldrig nogensinde om jeg kunne finde på at bruge ham til noget som helst!

Håber ikke det gentager sig for andre.

Venlig hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

At jeg.,...
Forfatter: 
Dato:  21-03-2006 15:12

... kan være med hele vejen - enten ved at jeg sidder med i bilen, eller ved at min bil er lige bagved transporten på hele turen.

Min hest skal ikke nogen steder uden mig.

JEG læsser min hest, og jeg læsser den af.

Det er mit krav - og hidtil har det gået fint med at få det opfyldt.

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Sys,TinaCR,Lisbeth (Baloo)
Forfatter: 
Dato:  21-03-2006 20:21

Sys: Tak for det!

TinaCR: Du godeste hvor har din veninde været uheldig at have kontaktet den forkerte! Dén behandling som du beretter om er da fuldstændig sindsyg! Godt I fik stoppet ham inden det gik meget mere galt! Men stakkels hest! Og hvad med de stakkels heste og ponyer der ikke har nogen ejer til at bremse ham?! Håber nogen sørger for at han får et andet job der passer bedre til det temperament! Fy føj da!

Lisbeth (baloo): Dit krav kan jeg sagtens sætte mig ind i! Du kan tro jeg også altid har været med! Bortset fra én gang hvor jeg købte en ny mule der sku køres fra Jylland til Sjælland. Og får man lov til at køre/følge med transporten,tyder det jo også på at der ikke er noget at skjule i den måde hestene håndteres/transporteres!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 14:53

Øv! Ikke flere der vil bidrage med lidt holdninger og oplevelser?

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 18:11

Nej, det var helt bestemt ikke nogen rar oplevelse. Hvis nogen ønsker at få oplyst navn, kan I skrive en besked. Hvis det er tilladt...

Venlig hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

Her er mine svar
Forfatter: 
Dato:  23-03-2006 18:19
  • Hvad lægger I stor vægt på når I ringer til et hestetransportfirma hvis I f.eks. skal have flyttet jeres "darling" eller have jeres nye drømmehest hjem?

Hvorfor ringe til et transportfirma, når man kan få venner til det?? Jeg skal ha flyttet min "darling" d. 2 april fra Haderslev til Ribe, og der har jeg fået en venindes far til at køre.. det er også ham jeg lejer trailer af.. det koster 150 kr for trailer og 2 kr pr km..

• God service er jo bestemt ikke af vejen men hvad kendetegner DU ved god service? Det kan f.eks. være god kontakt mellem chaufføren og hesteejeren,hvor hesteejeren bliver informeret om f.eks. på/aflæsning er gået godt o.lign.

Jeg syntes det er en fin service at han gider kører.. Og da jeg kender ham i forvejen er jeg helt tryk ved at han transportere min pusling, og det er service nok for mig..

• Har lastbilens indretning noget at sige? Det kan f.eks. være hvordan lastbilen ser ud indeni og om hesten har adgang til hø og vand? Hvad med video-overvågning?

Lastbil?? Vi bruger trailer, der er ingen grund til en lastbil til en shetlands pony føl :D Og nej, hun skal ikek spise mens hun kører.. Hun kunne jo blive køresyg ved det..

• Når I ringer efter en hestetransport,tjekker I så op om chaufføren har de fornødne tilladelser og forsikringer samt om lastbilen i det hele taget er godkendt til dyr/hestetransport?

Nej, har ikke brugt heste transport.. det er der ingen grund til..

• Har DU haft dårlige oplevelser med at få transporteret din hest

Nej.. Angel elsker at kører, hun løb selv op i trileren (elelr sprang) 1. gang hun skulle ud at kører, og når hun bliver transporteret i en grissekasse vrinsker hun af fryd

• af et professionelt firma? (husk ikke at nævne navne eller referere til nogle bestemte personer/firmaer i indlægget )

Nobe ingen prof, kun venner og mig selv.. :D

Ejer af: Angel af Elmegård, Paint, AsBjars Ricotta, Houdini, Uniq og Rottweiler (Klik på navnene for at få info)

0
0
Svar på denne tråd

Hestetransport
Forfatter: 
Dato:  24-03-2006 10:19

Har kun haft brug for at få "fremmede" til at transportere vores heste én gang- og det var da de skullle fra midtsjælland til vestfyn.

Vedkommende jeg kontaktede havde jeg fået anbefalet af andre og jeg har kun positive ting at sige om vedkommende. Ham der kørte med hestene var forbavset over, at de "2 røde" bare frivilligt gik med en fremmed mand og så ellers lige op i transporten. Da de "2 røde" landede her på Fyn, var det selvfølgelig genkendelsesglæden(!!!), der lyste ud af de "2 røde", men de stod begge pænt i transporten.

Vi lod chaufføren trække dem ud, og det gik helt stille og roligt.

De få gange Taipan er blevet transportet har vi enten selv "puttet" ham i en trialer eller vi har kørt med vores daværende udlejer.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Er ejer af 1 "tragedie" - øh, rettelse trakehner :-) og 2 lettere erotisk buttede ponyer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider