I får lige en opfølgning på min tråd om den hest jeg skulle ud og prøve.
Jeg har prøvet to stks idag. Islændere 
Den første var en vallak på 5 år. 137 høj. Han var virkelig lækker at ride, til trods for hans unge alder. Han var utroligt velopdragen, stod når han blev bedt om det, også selvom den anden hest tøltede videre. Hans tølt er skøn, men jeg skal lige lære at finde gearet. Han er naturtølter, dvs han vælger selv den gangart, men skal selvfølgelig støttes i den så han bruger sig selv rigtigt. Da jeg først havde fundet galoppen, var den virkelig lækker! Vi galoperede i rabatten og det ville jeg bare aldrig gøre på en hest jeg ikke følte mig tryg ved. Han var vant til lidt af hvert og man kunne godt mærke at ejeren har gjort noget ud af hans uddannelse, både under rytter men også ved hånd.
Hans trav er så ikke ret trænet, og det kan godt bekymre mig en anelse. Men jeg skal alligevel ud og finde en instruktør så det skulle ikke blive det store problem at finde frem. Han skulle efter sigende trave fint over bomme. Det skal ikke være det der skal være det afgørende, for et godt hoved har han helt sikkert!
Han er virkelig lækker blød i hånden og dejlig følsom over for schenklerne. Der skulle ikke meget til før han reagerede, anholdningerne var meget små før han stoppede op.
Jeg var ellers lidt i tvivl om ham da jeg kørte derfra, om han skulle blive for vågen, men da jeg først havde prøvet hest nr to kunne jeg godt se hvor meget kvalitet og velredet hest jeg fik ved den første vallak.
Den anden islænder jeg prøvede skulle efter sigende være en god begynderhest og være vant til trafik. Det jeg så da vi ankom var en hest der virkede meget anspændt og nervøs. Han sitrede ligefrem da rytteren steg op og han hoppede til side over for den mindste smule. Og det er ikke det jeg har brug for!
Jeg valgte dog lige at prøve ham med ejeren gående ved siden af. Jeg følte mig slet ikke tryg på ryggen af ham og ved tølten holdt hun i tøjlen, ellers var jeg ikke sikker på om han bare ville vende om og løbe hjem.
Men jeg er alligevel glad for at jeg så ham, for så kunne jeg lige pludselig se alle de kvaliteter ved den første og se at det der mangler er min erfaring og den vil mangle ved hvilken som helst islænder jeg prøver.
Det er også derfor jeg skal finde en underviser.
Jeg har lavet en aftale med ejeren af den første vallak om at jeg skal komme ud i næste weekend og prøve at ride ud alene. Og det har jeg bare slet ikke noget problem med 
Dejligt, dejligt 
Billeder må vente til et evt køb... Men jeg kan sige at han er rød med lidt lysere man, 137 høj og af den lette langbenede type islænder