Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

lækkerier???
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 15:51

Er der nogen der kender det?? Jeg kom forleden dag til at kigge mig selv i spejlet, og lagde for første gang i lang tid mærke til dobbelhagen, og de ekstra håndtag der har sneget sig ind i siderne.. Herefter besluttede jeg mig for at gå på skrump.. Nu er jeg så vildt lækker sulten, og det er jo fredag, så hvad skal jeg lave???

Kom med et par fedtfattige opskrifter, inden jeg ender med at gå ned og købe chokolade...

HJÆLP MIG..

0
0
Svar på denne tråd

gode kager.
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 15:54

Du kan faktisk gå ned i Bilka eller en anden butik og købe sådan noget pulver til et Kryder kage .. eller havd de hedder.

og det er faktisk kun vand pg pulver .. og det smager sku af kage og så er den næste ikke en skid fedt i .. undskyld sproget ;P

0
0
Svar på denne tråd

ER PÅ VEJ
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 16:05

Jeg løber derned med det samme og ser hvad jeg kan få.. Håber bare jeg er standhaftig nok til at gå forbi chokoladen, uden at putte den i kurven..

Måske jeg bare skulle prøve at holde mig til bananer, de er søde og sunde.. Hmm

0
0
Svar på denne tråd

Grove boller!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 16:07
Jeg er ved at eksperimentere med en (ny) opskrift på grove boller. De bliver helt sikkert lækre og er samtidig stort set fornuftige.

Grovboller

1 dl hørfrø opblødes i 2 dl lunkent vand i 1-3 timer.

50 gram gær opløses i 5-6 dl lunkent vand
1 æg tilsættes

3 dl groft fuldkornshvedemel
3-4 dl speltmel
6-7 dl hvedemel

½-1 tsk salt

Røres grundigt med røremaskine i mindst 5 minutter. Konsistensen skal være som silkeblød fløjl.

En lille smule hvedemel drysses over overfladen. Et rent viskestykke lægges over og dejen hæver i 30-60 minutter (til dobbelt størrelse).

Dejen slås ned på meldrysset bord og æltes igennem. Deles i boller, der sættes til hævning i 30-45 minutter. Der bør blive mindst 24 boller af dejen.

Hvis dejen "klæber" tilsættes mere hvedemel. Hvedemelet er godt nok de "tomme" kalorier, men det er også hovedårsagen til at boller hæver - og jo mere de hæver, jo bedre smager de.

Jeg pensler mine boller med skummetmælk 5 minutter før de går ind i ovnen og drysser med blå birkes - birkes feder, men smager rigtig, rigtig godt. Og nu ringer min timer - mine boller er klar... ah!

;-)
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

Grovboller
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 16:15

Det lyder altså rigtig lækkert, skriv lige igen, om de bliver gode, for så kunne jeg jo prøve det til en anden dag..

0
0
Svar på denne tråd

Frugtsalat!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 17:04

Køb noget frugt (blandet, bare hvad du kan lide), skær det ud i passende stykker og put det i noget vanille-youghurt fra Cheasy. Vil man absolut have chokolade i (hvilket altså er det bedste), så køb mørkt chokolade.

Det smager kanon godt og så er det ikke ligefrem det allermest usunde man kan få.

Linda.

Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb

Medlem af FHK, HGK og pylreklubben

hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Yup, de blev MEGET vellykkede...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 17:07
... jeg smed halvdelen i fryseren og spiste 4 med det samme... Uhm...

Friskbagte boller er altså noget så lækre.

;-)
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

fruuugt
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 17:26

snup dig et lækkert æble og skær ud ud i både og anret det lidt lækkert.

eller hvis du har nogle lækre vindruer så kunne du hygge med dem.

eller hva' med rosiner? eller en lækker appelsin?

jeg har ligget syg i en hel uge, hvor jeg næsten kun har levet af slik. og jeg har rigtig dårlig samvittigehed nu og synes jeg er tyk. og vejer mig hele tiden.

såe nu vil jeg os på skrump. så derfor bedte jeg modern om at fare i kvickly ekstra og købe en lækker mango og nogle granatæbler de smager nu godt

så det kunne du også gører. eller brug noget af frugten hjemme i huset.

Nellas Elanessë

mit den

göta AUGUST

Roser er røde violer er blå bingo er bedst med dressursadel på

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor gør du ikke
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 17:34

som mig...Æd alt det du overhovedet orker og så blive ved til du er lige ved at kaste op...næste gang du igen får lyst så gør det samme...til sidst...tja...jeg lyster ikke længere de frække sager som før...og når jeg lyster dem er det som regel nok med et stykke...spiser jeg mere får jeg kvalme...

MVH sus

0
0
Svar på denne tråd

Den med...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 22:44

Den der Cheasy den må jeg prøve.. Det endte med bananer i dag, jeg elsker varme bananer med chokolade, men da jeg jo helst skal undvære choko, prøvede jeg at varme dem alene og hælde lidt fromaige frais 0,5% henover.. Mums det var godt nok lækkert, bananer bliver jo x-tra søde som varme..

SusZerima: Det med at æde til man springer, har jeg desværre prøvet alt for ofte, det er derfor jeg ser ud som jeg gør i dag, jeg er og har altid været god til at undskylde hvorfor den der lille lade skulle spises.. Og Slik-orgie det er min favorit menu.. Kan godt bliver rigtig dårlig, men kan altid fortsætte næste dag.. Men det er da dejligt at du har fundet noget der virker.. Gid det var mig.. *SS*

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider