Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til hvalp.
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 12:29

Min nye hunde hvalp, nu 10 uger. Bider meget!

Hvordan træner jeg hende, så hun ikke bider i alt og alle.

Hun er temmelig nem, til at lære, har på 5 min. lært at hun skal sidde stille og vente på fodret bliver hældt op og serveret.

Hun ved hun skal sidde ned, og vente på at få tyggeben osv.

Men hun er slem til at hoppe op og bide efter alt trøje ærmer, finger, efter ansigtet osv. Vil man kæle for hende bliver hun helt overstatisk og bider løs i ens hænder.

Hun bider også meget i vores hanhund på 3, men han finder sig i det. Og der skal megt til før han bider igen.

Hvad skal jeg gøre når hun bider, så hun forstår det må hun ikke.

VH.

Furius

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

0
0
Svar på denne tråd

hmmm..
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 12:35

Det man kan gøre er at når hvalpen bider i en, skal man sige høj PIV (som en anden hvalp/hund ville gøre) og vende ryggen til den. Den vil rimelig hurtigt forstå at den adfærd den lige har lavet, medførte at den blev ignoreret og den sjove leg stoppede.

Nina

0
0
Svar på denne tråd

stopper
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 12:39

Det stopper sikkert af sig selv... Hun bider sikkert ekstra meget lige nu fordi tænderne klør. Giv hende noget legetøj hun kan gnave lidt i, det hjælper sikkert.

Ellers sørg for at have noget af hendes legetøj tæt på dig, og giv hende det i munden hver gang hun bider i dig!

Ledige bokse/løsdrift i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006

Bokse fra 500 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 12:46

afbryde kontakten, når hvalpen bider. Legen stoppes, og man vender ryggen til.

Kæler man med hvalpen, og den bider, holder man ligeledes op med at kæle og vender ryggen til.

Det kræver lidt tålmodighed, og og man skal være konsekvent og afbryde kontakten, HVER gang hvalpen bider.

Bøger til lærerstudiet sælges. Skriv for titler.

Luna søger part - evt. udlån. Læs om Luna på min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

det er tiden
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 12:51

som de andre skriver er det noget der skal stoppes med en høj lyd og ingen kontakt før den stopper, men husk også at det er helt normal hvalpe anfærd den har, alle små hvalpe hopper og bider i den alder...den skal bare lære at det vil vi ikke have.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

ok men ??
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 12:59

Men Dina bider hele tiden, det vil så sige vi konstant skal ignorere hende??.

Hun får tygge ben og har legetøj til at tygge på.

Det er bekyme mig mest er at hunkan konne farende og spribge op ad en når man sidder i sofaen og så snapper hun efter ansigtet, vi reagere med at sige fy og skubbe hende ned. men hun skulle jo gerne holde op med denne adfærd..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

0
0
Svar på denne tråd

Lidt mærkeligt råd
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 13:41

Hejsa.

Min hvalp var MEGET nem, så det er ikke sikkert at dette råd hjælper. Hun gumlede kun ganske lidt i os (men i et kådt øjeblik, kan hun nu stadig finde på det).

Vi gav hende altid et stykke legetøj at bide i, mens vi sad med hende. Bed kun i mit ærme så fik hun en bamse i stdet. Men nu er hun også labrador, og det er jo utroligt nemt at få netop denne race til at aportere noget i stedet for at gumle i ejeren.

Pøj pøj med det.

Stine N

Livet er dejligt at leve, bare man har karaktersvaghed nok til at nyde det.
- Sokrates -

0
0
Svar på denne tråd

Du skal
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 22:38

kun ignorere hvalpen i et minuts tid. Bare så den opdager, at I kun vil lege/kæle, når den ikke bider.

Bøger til lærerstudiet sælges. Skriv for titler.

Luna søger part - evt. udlån. Læs om Luna på min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider