|
|
| Rådighedsbeløb Nordea |
| Forfatter:  |
Eva Lüchau |
| Dato:  |
15-03-2006 21:04 |
|
Hej skønne H'Ænder  Nogle der har Nordea, og ved hvad de ca. forlanger at man har til rådighedsbeløb (mad m.m.) pr. måned. Vi går og overvejer et bankskifte, og skal i den forbindelse til møde i Nordea imorgen. Men det er rart at vide hvad de ca. regner med så man er lidt forberedt og ikke ender med at blive vildt skuffet  Så jer der har Nordea - spyt ud 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nordea |
|
|
Mener du hvis du skal kunne låne ? Jeg har intet tilovers for Nordea. De ville ikke give mig en sølle kassekredit (mange år siden), selv om jeg ALDRIG havde haft det mindste minus på min konto. Min lillebror (som havde det med at bruge for mange penge og ofte havde minus) og lige var fyldt 18år, gav de med glæde en kæmpe kassekredit. Hmm måske var det fordi at de ikke kunne tjene nok på mig. Mth lån mente de vist, at jeg skulle have omkring 3000kr til mig selv hver måned, efter at ALT var betalt. Jeg skiftede til BG-bank, og der har aldrig været problemer. Og det er tilmed en hel del billigere.
- Yuki 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yuki... |
Eva Lüchau |
15-03-2006 21:15 |
|
Det er til at flytte vores Realkredit lån osv. Vi har haft BG Bank længe, men banken har efterhånden lavet så mange fejl i forbindelse med vores huskøb i efteråret, at jeg snart ikke længere kan tælle dem. Og ej heller tælle de penge det koster os. Så nu bliver det et bankskifte, alternativt skal vi snart gå fra hus og hjem, hvis de fortsætter med deres "ups, hovsa, 27000 kr's regnefejl) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nordea. |
millesulbæk |
15-03-2006 21:28 |
|
Jeg ved ikke helt hvad de forventer ang. rådighedsbeløb. Men vi (min kæreste & Jeg) har Nordea bank. Vi er yderst tilfredse. HELE min kærestes familie og min søster + svoger har også skiftet til Nordea. Det er bare super service man får der, og de er altid til at snakke med om så det er med huskøb eller overtræk på kontoen. Kan klart anbefale dem.
Hilsen Mille. - Hus med plads til hest købes nær Jerup, Tolne, Sindal, Frederikshavn.
- Bøger til sygeplejerske og lærer - uddannelsen sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nordea |
Signe J |
15-03-2006 21:31 |
|
Jeg har lånt i Nordea to gange - første gang var mit rådighedsbeløb 1700 kr til mad og dims. Anden gang var det 1900 kr efter alt var betalt, også mad. Så jeg har svært ved at se noget gennemgående træk. Men jeg har haft Nordea lige siden det hed Sparekassen eller sådan noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signe J |
Eva Lüchau |
15-03-2006 22:20 |
|
Okay, med 1700 kr. til mad og alting - var det i dette liv?  Syntes altid man hører at de kræver at folk har nogle helt vilde rådighedsbeløb. Vores budget er fornuftigt, men ikke prangende - så mener ikke de burde sige noget til det, vi kan ihvertfald sagtens finde både 1700 og 1900 kr. pr. person om måneden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nordea og min bare |
|
|
behind! nordea har ikke lavet andet end fejl på mine konti og glemt at betale de regninger jeg har sendt ind osv osv - så jeg har skiftet til sydbank - dem er jeg meget glad for  min veninde overvejer også at skifte fra nordea de betaler heller ikke hendes regninger... så ud til højre med nordea.
Karina82 Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Check lige Roskilde Bank |
Jhez |
16-03-2006 06:37 |
|
Hej! Du bor i Græsted, så jeg ville lige checke Roskilde Bank. De er ret gode og ikke specielt dyre. Min oplevelse er at de små banker er nemmere at tale med. Jeg har fx. ikke nogen god oplevelse fra Danske Bank (selvom jeg var kunde der i mange år), men godt at sige om både Forstædernes Bank og Roskilde Bank.  Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kun gode |
|
|
Jeg mener at vi fik at vide at vi skulle have ca. 5.000 kr til os selv (2 voksne) efter de faste udgifter, og det er jo meget rimeligt! Vi har kun haft positive oplevelser med Nordea, men det kommer sikkert meget an på ens bankrådgiver, og vores er bare super! Så her fra kan der kun komme en god anbefaling!! Vi har aldrig haft nogle problemer efter vi skiftede til Nordea... Vores bankrådgiver har været rigtig hjælpsom hele vejen igennem! Det er guld værd når man er første gangs huskøbere og forelsker sig i et kæmpe landsted, der kræver maaange ekstra penge! 
Ledige bokse/løsdrift i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006 Bokse fra 500 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nordea |
|
|
Jeg er meget glad for Nordea, jeg har haft 3 gode bankrådgivere, der altid var med på boligkøb, bilkøb, istandsættelser, boliglån, kassekreditter osv. De ved, at jeg har hesten, og at det koster penge... Men der har aldrig været problemer. De har krævet 3000-3500 i rådeihedsbeløb, ved huskøb. Kath
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lån... |
|
|
Hej vi har fået en utrolig god behandling ved www.danskboligfinans.dk vi havde nykerdit men de var bleven så firekantet. ved dansk bolig finans er der netop muligheder kan det ene ikke lykkes så kan det andet. mvh Rebecca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Banker |
arthur |
16-03-2006 09:57 |
|
Hej.. Vi havde Den Danske bank i mange år, men da viville købe hus ville de ikke være med mere.. Vi gik i alm. brand bank og lånet penge til huset.. Derefter steg vores rente på alt det vi havde i den danske.. Vi flyttet over i Nordea lige før jul.. Vi fik kridit lån på 4% fast forrenet.. Billån PÅ 5,4 % Før havde vi 3000 om måned, nu har vi 7000 til mad og tøj.. Og vi betaler det samme samme i på bugeten.. Jeg kan kun varmt anbefale Nordea.. Hilsen Mette
Nu har jeg fået en dejlig hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MiR... |
Eva Lüchau |
16-03-2006 11:43 |
|
De 5000 kr til 2 mennesker, er det til mad osv, eller er maden udover det? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er individuelt. |
Camilla (Felur) |
16-03-2006 12:15 |
|
Ja, nogen banker/rådgivere benytter desværre tommelfingerregler.
Og tommelfingereglerne er oftest: 4.000kr. pr. voksen 1.500kr. pr. barn.
Men en god rådgiver tager udgangspunkt i hvad familien lever for i dag. Ikke hvad de "bør" leve for.
Nogen familier kommer ikke igennem en måned uden at have 15-20.000kr. i rådighedsbeløb. Andre lever fint og flot for 7.000kr.
Det er jo meget et spørgsmpål om forbrugsvaner og ønsker. Eks. om man handler i Netto eller Irma. Om man vil 14 dage til Mallorca eller en uge ved Vesterhavet bare er lykken. Vil man partout køre i splinterny firhjulstrækker eller er den ældre Opel i DBA glimrende til at fragte familien rundt?
Vi lever forskelligt og det afspejler rådighedsbeløbet jo netop også.
Så lad være med at leve op til nogen krav, som man tror at banken stiller. Banken er dybest set ligeglad - men de vil se en økonomi der hænger sammen og giver plads til de ting, som man ønsker sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er |
|
|
Det er til mad mm... Alt det man nu har af udgifter ud over det faste! Og jeg synes at det er meget passende. Vi har dog et noget større rådighedsbeløb nu og det er også meget godt da vi sætter en masse istand... og desuden bruger vi også en hel del ekstra penge på alle vores dyr . Men til 2 mennesker alene var det vist 5000 kr de regnede ud fra. Efter min mening er det bedre at ligge på den gode side end at skulle spare konstant. Har i børn vil udregningen nok være noget anderledes... De banker vi snakkede med da vi skulle købe hus sagde mellem 5 og 7000 kr som minimum (en enkelt bank mente dog at det var 4500 kr pr. person. - det lyder ret vildt, især for en som har levet mange år på SU) Har i et kæmpe forbrug på tøj, fester mm. skal i nok ikke regne med at 5000 kr. kan række særlig langt!!! Men til mad og (en lille smule) andet sjovt kan 5000 kr godt række... Men prøv at forhør jer rundt omkring, det kan godt betale sig... Der er mange penge at spare og meget stor forskel på hvad man kan låne... Jeg tror at har i bare en samlet indkomst på ca. 30.000 (og ikke andre lån) kan i låne 1.000.000 Som hovedregl mener jeg at have hørt at man regner med at det koster ca. 500 kr om måneden pr. 100.000 kr. man låner
Ledige bokse/løsdrift i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006 Bokse fra 500 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MiR... |
Eva Lüchau |
16-03-2006 12:50 |
|
Takker for endnu et svar. Vi har godt 30.000 udbetalt og har lånt 2 mio. via BG Bank, men som nævnt længere oppe, hænger den rådgivning vi får slet ikke sammen med noget. Så nu bliver konsekvensen et bankskifte. Og så er det jo rqrt at høre hvad andre har af erfaringer med div. banker  Vi lever stille og roligt, har en lille ny på vej, og har en bonusdatter på 5 år hver anden uge. Hvis vi vælger et fastforrentet 4% obligationslån vil vi have 7500 kr. Noget som er helt realistisk for os. Dog er ønsket at have et afdragsfrit lån de næste 3-4 år pga. barsel m.m. og der kan vi komme op på et rådighedsbeløb på 12.000 kr om måneden. Ret luksus - som førstegangshuskøbere med 1½ barn, på ellers helt normale indtægter. Men de vurderer jo om man kan klare et fastforrentet lån - før man kan få lov at få lov at få et afdragsfrit lån.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Realkredit |
Eva Lüchau |
16-03-2006 12:58 |
|
Nogle som ved hvem Nordea samarbejder med mht. realkredit lån? Er det Nykredit eller? Ved Dansk Bank og BG Bank arbejder sammen med Realkredit Danmark som vi har nu, men syn's ikke jeg kan se noget ummiddelbart på Nordea's hjemmeside? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tror nu |
|
|
Altså kan en anden bank se at jeres økonomi kører fornuftigt og at det har fungeret til nu, kan jeg slet ikke forestille mig at de ikke glædeligt tager i mod jer! I er jo gode kunder og det er det de skal leve af! 7500 lyder fornuftigt til to mennesker og ½ barn. Men hvis i tager kopier af div. papirer og sender til bankerne så kan de næsten give et "tilbud" via telefonen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| samarbejde |
LJR |
16-03-2006 13:08 |
|
Nordea samarbejder med Tryk 
Healing af heste/dyr. Heste-og hundemassage. Adfærdsvejledning. Se mere: Healingafdyr.dk {> {> Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MiR... |
Eva Lüchau |
16-03-2006 13:11 |
|
Jamen, vi er jo fornuftige mennesker og gode kunder  Vi skal til møde i Nordea kl. 14:00 idag, og så må vi se hvad de siger til det hele. Har fundet al dokumentation frem som kunne tænkes relavant og så må vi bare se  Men lidt vemodigt skift, har lige fået nyt dankort da det andet var slidt op, og det nye er guldfarvet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| må høre |
|
|
Du må høre om de kan give dig et pænt dankort så... hehe! De samarbejder vist med nordea kredit (mener jeg det hedder). Så det er jo dejligt nemt når de har "deres egen" kreditforening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eva... |
Yiip |
16-03-2006 15:11 |
|
hej, hvad arbejder du med siden i kan have 30.000 udbetalt... kan se du "kun" er ca 24 år... bare et spørgsmål... 
Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf *La'Chalina* Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yiip... |
|
|
Det har vi da også hjemme hos os... Det tror jeg ikke er helt ualmindeligt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2 voksne og 3 børn |
ElseG |
16-03-2006 15:22 |
|
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter.. HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !! Skype:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uanmindeligt |
Yiip |
16-03-2006 15:43 |
|
nej det er ikke uanmindeligt, men for så ung en person er det da eller hvad? de fleste på 24 år læser jo...
Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf *La'Chalina* Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Finde en billigere bank? |
|
|
Hvad med, når I nu alligevel skal skifte bank, at finde en af de billigste? Nordea, BG osv. har jo ikke ligefrem ry for at være en af de billige. Jeg mener at Ringkøbing sparekasse og Scandia bank hører til de aller billigste på markedet. Der er måske en del at spare for ikke at nævne, at der fx kan være helt op til omkring 8000 kr i forskel på en børneopsparing (hvis man indbetaler max beløbet hvert år i løbetiden) alene i renter!! Det er da værd at tænke på ved et evt. bankskifte. Mht afstanden, så er der jo netbank og e-mails.. Endvidere vil jeg råde jer til IKKE at skrive under på noget ved første besøg. Hør hvad de kan tilbyde og FORHANDEL om prisen. JA man kan alså godt prutte om prisen i banken! Ofte er vi temlig ydmyge, når det gælder vores pengesager og lån. Men det er der ingen grund til. I er jo gode kunder og det tjener de kassen på, de fleste banker er villige til at give rabat. Når I har fået tilbud fra 2-3 forskellige banker, kan I se forskellen og vælge den der er bedst for jer. Held og lykke med bankskiftet! Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nykredit |
|
|
Jeg kan kun anbefale at tage i nykredit og få et tilbud. Det er anderledes løsninger og en meget fornuftig pris  Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yiip.. |
Eva Lüchau |
16-03-2006 21:23 |
|
Du må skam gerne spørge, jeg arbejder i hjemmeplejen i Hørsholm kommune som ufaglært. Skal starte på skole efter barsel (med samme løn), og ender derefter med at gå ca. 2000 op i løn. Min bedre halvdel arbejder i Frederiksborg Amts Center for IT (FACIT). Tror ikke vores indtægt er helt hen i skoven - den burde ligge højere med mandens kunnen, men det offentlige betaler ikke så godt som det private - til gengæld er der andre fordele ved at være ansat i det offentlige  WinnieJ.. Ved godt der findes billigere alternativer - men jeg har før haft en billig bank, hvor alt kørte via mail og tlf, og efter at have skiftet til en bank tæt på, må jeg sige at jeg hellere vil betale lidt mere, og få en god personlig rådgivning  Den gode, personlige rådgivning kan betale sig selv hjem mange gange over årene. Dermed ikke sagt noget negativt om andre banker, men der er andre steder vi hellere vil spare.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nordea |
SusZerima |
16-03-2006 21:28 |
|
Vil jeg ikke anbefale...men Roskilde Bank er kanon...Den skifter jeg til så snart jeg kan... MVH Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| landbobanken |
|
|
Min kæreste og jeg skiftede til Rinkjøbing Lnadbobank for lidt over et år siden. Vi bor begge i København, men de har en supersmart fjernafdeling, så alt kan klares over telefon eller mail. Jeg har haft både Nordea og Danskebank, men aldrig har jeg oplevet sådan en service! Da jeg lige var skiftet havde jeg brug for lidt ekstra fordi jeg skulle betale indskud til ny lejlighed mm. Jeg ringede bare, og vupti! kunne jeg trække 20.000 ekstra på min konto, uden at skulle betale renter eller noget. Det var super at der var dne forståelse for, at man lige havde et par måneder der var hårde, når man ellers aldrig før eller siden har haft overtræk. Derudover her jeg indtil videre tjent ca. 30.000 ved at flytte mine (små) investeringer derover. Vi skiftede fordi jeg var træt af høje afgifter og skiftende bankrådgivere, og fordi min familie har et sommerhus der er finansieret vhs. Landbobanken, og hvor det bare fungerer supergodt, selvom vi ikke har faste indbetalinger, da vi lejer det ud. Så prøv at ringe til Landbobanken! Mvh Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ringkøbing Landbobank |
|
|
Ok det hedder Ringkøbing Landbobank og ikke Ringkøbing Sparekasse. Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lov mig |
ElseG |
16-03-2006 23:27 |
|
at du ALDRIG bruger Nykredit...  For er du først i det, så vil ingen andre have dig.. ØØØVVV Det har vi måttet sande, på den dyre måde... ØØØVVV
Vi prøver alt hvad vi kan, for at komme ud af Nykredit.. Vi var ude ved en i Lanbobanken, (Ringkøbing Lanbobank) og hun fortalte, at hun kunne skrive tykke bøger om, hvordan Nykredit behandler deres kunder... ØØØVVV Men nej, vi kom ikke ud af det, for vores rådighedsbeløb var ikke stort nok til Landbobanken heller.. ØØØVVV
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter.. HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !! Skype:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Handicaphjælper |
Grande |
16-03-2006 23:27 |
|
Udbetalt - kommer jo an på ens fradrag. Man kan som handicaphjælper sagtens få 15.000 kr. eller langt mere det kommer an på hvad tid på dagen man vil arbejde, og det er ufaglært arbejde. Mange studerende bruger det som indtjening. Der er vagter dag og nat, 4 - 48 timers vagter, helligdage osv. osv. Så Yiip bare på med handsken så er der penge at tjene. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløjsa |
Bineline |
17-03-2006 07:42 |
|
hejsa.. vi har selv lige været igennem hele møllen med bankskift da BG bank også lavede den ene fejl efter den anden... Vi tog simpelthen en tur rundt til diverse banker for at høre hvad de kunne tilbyde. nogen havde vi tid i andre kom vi bare ind fra gaden. og når man først har været i den første bank så ved man hvad man har at forhandle om.. for man er nød til at være købmand.. og handle om tingene... vi endte i Jelling sparekasse som havde alt det vi behøver og de kunne gøre noget for vores økonomi og nu i dag 4 mdr efter ja så køre det hele og vi har penge til os selv og til at leve for, og ingen af os har taget extra arbejde elle har solgt bilen... så på med handsken og ud og kigge på markedet. og vær købmand...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|